На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Кризові бізнес-правила

Під час кризи виживають не найрозумніші, а самі організовані.
Андреас Лир

Немає нічого постійного, ніж тимчасове. Зміни відбуваються щомиті. Добре, коли ситуація змінюється на краще. А як реагувати на зміни у гірший бік? Як пристосуватися до життя в умовах кризи?

Кожна компанія переживає її по-своєму. Зазвичай криза має негативну конотацію і сприймається як руйнування звичних і усталених способів роботи, які часто призводять до скорочення штату, зменшення фінансування, заморожування проектів, а інколи до згортання бізнесу.

На перший погляд, хорошого в кризі мало: люди переживають такі зміни та їхні наслідки дуже важко. При цьому не варто забувати про те, що криза — це ще і руйнування усталених стереотипів, адже вона змушує переглянути стратегію компанії, по-новому подивитися на бізнес, щоб спробувати знайти стимули для її подальшого розвитку.

За правильної поведінки криза може стати часом реалізації можливостей, що відкриваються, збільшення частки ринку, оптимізації бізнес-процесів, набуття нових партнерів.

Звісно, пройти таке випробування зможуть не всі. Життєздатність компанії залежить від того, наскільки правильні та вчасні рішення ухвалять керівники або власники. Існує кілька правил, яких варто дотримуватися, щоб убезпечити свій бізнес від фатальних втрат.

Перегляд стратегії. Заздалегідь оцініть, яку нішу на ринку займає ваша компанія. Це дасть вам можливість оперативно реагувати на зміну ситуації. За можливості сконцентруйтеся на тих базових галузях, що якнайменше реагують на кризу і продовжують користуватися попитом незалежно від зовнішніх умов.

Співвідношення ціни та якості. Не забувайте про те, що попит упав, а пропозиція залишилася. Чим важчою є економічна ситуація, тим вищою має бути якість вашого товару чи послуги.

Упорядкування фінансів, зниження ризиків. За можливості максимально скоротіть обсяг кредитів. Якщо попит на вашу продукцію впаде, щомісячні платежі за позиками можуть вас знищити. Якщо без нових кредитів не обійтися, то, принаймні, вибирайте банк, який не завищує кредитні ставки.

Робота з дебіторами. Перегляньте перелік своїх дебіторів, залиште тільки тих, чия фінансова спроможність яких не викликає у вас сумніву. Припиніть відносини з тими, хто затримує платежі. Якщо компанія нерегулярно платить у «мирний» час, за кризи ситуація стане ще гіршою.

Максимальне скорочення витрат. Дорогі ремонти або складні маркетингові дослідження краще відкласти до спокійніших часів. При цьому не відмовляйтеся повністю від маркетингу і реклами — за таких випадків діяти і урізати бюджет необхідно максимально грамотно, не застосовуючи недієві чи малорентабельні способи просування.

Оптимізація персоналу і турбота про команду. Оцініть ефективність кожного співробітника і оптимізуйте їхню роботу. Пам’ятайте, що замало лише зберегти робоче місце, дуже важливо мотивувати персонал. При цьому матеріальне заохочення часто відходить на другий план. Нерідко нестабільна економічна ситуація може бути чудовим тлом для наймання працівників, оскільки через скорочення чимало фахівців залишаються без роботи або надто знижують свої зарплатні очікування. Тож за кризи ви можете сформувати сильну команду професіоналів, з якою боротися за довіру клієнта — лише задоволення.

Довіра як ключ до успішного бізнесу. Не псуйте відносини з партнерами, навіть якщо ситуація змушує це зробити. Якщо ви розумієте, що не зможете вчасно виконати зобов’язання, неодмінно повідомте про це. Чесно попереджайте про труднощі і пам’ятайте, що ваші партнери зацікавлені в тому, аби разом із вами знайти взаємоприйнятне рішення. Від того, наскільки чесно і відкрито ви взаємодієте з партнерами, залежить насамперед ваша репутація, і, на відміну від кризи, вона залишиться з вами назавжди.

Усі вищенаведені поради мають узагальнений характер. Яка з них буде важливою і корисною для вас, залежить від конкретного випадку. Головне пам’ятати, що, як цунамі чи тайфун, криза не буде тривати вічно, рано чи пізно вона закінчиться.

Людям, що мешкають поблизу небезпечних зон, не уникнути стихійного лиха, але вони намагаються до нього добре підготуватися: зміцнити стіни будинку, спорудити захист, запастися харчами. Так само і в бізнесі: чим краще ви підготуєтеся до важких часів, тим більше шансів, що ваша компанія зможе їх пережити без надмірних втрат.

Давно відомо, що за кризи виживають не найрозумніші, а найбільш організовані. Тому потрібно мати світлу голову, не бути заручником у негативних емоцій та якнайчастіше згадувати слова Уїнстона Черчилля: «Challenges iso are opportunities won».

20.04.2015
Що нового
Популярне