На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

«Лідер», «менеджер», «виконавець»: ролі працівників ваших компаній

Нав’язати певну роль неможливо, адже у неприйнятній для людини грі вона не зможе якісно працювати на посаді.
Эдуард Мальцев

Керівник не завжди лідер, а підлеглий не повсякчас пристосуванець. Професійна посада не визначає роль, її обирає людина. Але у будь-якої вдалої гри є свої правила.

Коли йдеться про посаду, ми зазвичай маємо на увазі організаційну ієрархію. Але у однієї й тієї ж посади можуть бути різні ролі, в яких можна виступати або лідером, або пристосуванцем. Роль формується під час взаємодії між людьми. Тимчасова вона чи постійна – вирішувати працівникові. Роль зумовлює позицію людини у соціальному середовищі: «стратег», «тактик», «виконавець».

Головні рекомендації щодо обрання вдалої ролі:

– визначити мету діяльності (візію майбутньої поведінки);

– знайти ту роль, яка розкриє особистість і не суперечитиме характеру.

Серед керівників ролі також відрізняються: «архітектор», «лідер», «менеджер». «Архітектор» відповідає за візію – це абстрактні та філософські ідеї, які стають стратегією. «Лідер» створює атмосферу впевненості, надає зразок поведінки. «Менеджер» організовує роботу. Але при цьому керівник не завжди «лідер», «архітектор» чи «менеджер», хоча теоретично може ними бути.

Експертні ієрархії не менш важливі, ніж владні. У них лідером стає той, у кого більше знань та досвіду (як це відбувається в ІТ-галузі), до нього прислухаються, адже його слово – на вагу золота.

Водночас під час розподілу ролей у компанії визначаються інсайдери та аутсайдери. Інсайдер ідентифікує себе з компанією і вважає, що має працювати на неї, знаходить сенс у своїй діяльності. Аутсайдер теж виконує свої обов’язки, але розуміє: що більше він працює, то гірше для нього, тож не бачить доцільності в роботі.

Нав’язати певну роль неможливо, адже у неприйнятній для людини грі вона не зможе якісно працювати на посаді. Усі персоналії мають корелювати: посада і людина, людина і роль.

10.05.2016
Що нового
Популярне