На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Любиш кататися!

Українські дерев’яні велосипеди Woodrover
У найближчих планах компанії – модернізувати модель велосипеда «Альфа» під жіночу раму. Для ринку Таїланду створюють нову конструкцію. А ще тестують моделі з електродвигуном

Перший і єдиний вітчизняний виробник дерев’яних велосипедів – компанія Woodrover – не продала в Україні жодного ровера. Але її продукцією зацікавилися в Європі та Азії. За рік існування Woodrover вийшов на продажі у Литві, Словаччині та Таїланді. Як це вдалося зробити, розповідає співвласник і генеральний директор компанії Валерій Горбатов.

Випадкова ідея

Валерій Горбатов, житель Вишневого, Київської області, 15 років виробляв меблі та різні столярні вироби. «Якось я зібрався придбати велосипед і побачив у журналі зображення дерев’яного велосипеда. Він мені дуже сподобався», – згадує він. Тому Валерій вирішив створити дерев’яний ровер і собі. Він звернувся до друзів із авіаконструкторського бюро. Вони зробили ескіз, продумали основні елементи, з’єднання, створили робоче креслення майбутнього двоколісного. Потому потрібно було правильно спроектувати вузли за матеріалами, фізичними формулами, перевірити кожен елемент на міцність, аеродинаміку.

Над створенням ровера два місяці працювало п’ятеро людей. Розробка, робота інженерів та матеріали обійшлися у $10 тис.», – розповідає Валерій. І 7 вересня 2014 дерев’яний велосипед уперше виїхав на київський веломаршрут, дивуючи публіку. Потім його давали на тестування спортсменам і простим веломанам.

Ювелірна робота

Раму ровера виготовляють із деревини ясена, яка добре поглинає удари та вібрацію під час їзди. Така рама дуже міцна, як деталі літака, за кресленнями яких виготовляли велосипед, вона витримує вагу людини до 150 кг і удари об бордюри, дерева тощо.

«Рама – це не шматок дерева, як може думати споживач, а спеціальним чином оброблена конструкція, із заглибинами, раковинками, титановими вставками, що забезпечує правильну аеродинаміку», – розповідає інженер компанії Антон Лубнін.

Любиш-кататися_3_woodrover

Деякі частини алюмінієві, вони, звісно, імпортовані. Ходова частина і обвіс – від всесвітньо відомого бренда Shimano, сидіння і ручки – англійської фірми Brooks. Використовують італійський лак, німецький клей та просочення. «Українськими у ровера є лише рама, дерево та мізки», – жартує Валерій.

Виготовлення дерев’яного ровера – тонка ручна робота. Одного лише покриття лаком потрібно 12 шарів з просушуванням кожного кілька днів. Велосипед виходить незвичайний, гарний, за кордоном таких ніхто не виробляє.

Продажі є, але не в Україні

За словами Горбатова, у світі подібні дерев’яні велосипеди із задоволенням купують по $5-6 тис. поціновувачі екологічної ексклюзивної продукції. Свої ровери вирішили продавати в Європі по €3900, в Україні – трохи дешевше.

Знайшовся і потенційний інвестор, який зголосився вкладати у масове виробництво роверів. Він півроку вивчав продукт, готував його до виходу на ринок Великої Британії і не дозволяв проводити маркетингові акції в Україні. Утім, згодом інвестор тишком-нишком зник, не ухваливши остаточного рішення і не підписавши договорів. Тож українці почали розвивати ТМ Woodrover самостійно.
До того часу вони вже встигли зареєструвати торгову марку і отримати патенти на винахід.

У мешканців Західної Європи нараховують близько 115 млн велосипедів

Однак реалізовувати дерев’яні велосипеди в Україні не довелося, хоча охочих купити було чимало. «Для більшості наших веломанів ціна ровера є зависокою. Ми так і не продали жодного велосипеда», – каже Валерій.

У слушний час у слушному місці

Якось Микола Маляренко, партнер, який відповідає за маркетинг і просування  Woodrover, на одній із виставок познайомився з журналістом відомого українського ЗМІ. Репортер проводив розслідування щодо українського експорту. Представляючись виробником українських велосипедів, він звертався до посольств різних країн із проханням допомогти налагодити співпрацю з їхніми бізнесменами.

Згодом вийшла розгромна стаття про гальмування експорту, в якій згадувалася компанія Woodrover. Потому деякі посольства запропонували українцям допомогу в пошуку партнерів. «На нас вийшли бізнесмени, причому представники української діаспори, які запропонували просувати ровери за межами України. Зараз є домовленості про продажі на ринках Словенії, Литви і Таїланду», – розповідає Валерій Горбатов.

Любиш-кататися_2_woodrover

Є пропозиція про співпрацю з Великої Британії, але там продаватимуть велосипеди трохи згодом: складна система сертифікації та жорсткі вимоги щодо технічної документації.

Підкорити світ

Бізнес-модель уже розробили: у компанії Woodrover працюють три керівники напрямків за країнами, наймають працівників після надходження замовлень на виробництво.

У Словенії, Литві та Таїланді створюються міні-шоуруми, де покупці зможуть покататися на дерев’яному велосипеді і замовити його. У кожному буде демонстраційна модель, а виготовлятимуть велосипед в Україні. За словами Горбатова, проблем з експортом роверів не передбачається: квот немає, особливі сертифікаційні вимоги відсутні, вистачить одного митного брокера для підготовки документів.

30 млн велосипедів на рік виготовляється у Китаї, з них 10 млн йде на експорт. Такий обсяг дає країні статус світового лідера у цій сфері

Попервах Woodrover експортуватиме 50 велосипедів на місяць. Вийти на регулярні (зараз епізодичні) продажі за кордоном планують до початку 2016 року. Конкурувати на ринку збираються насамперед  цінами, які, попри імпортну складову виробництва, є набагато нижчими, ніж у європейських компаній.

Зараз створюються клони сайту Woodrover для просування продукту в тих країнах, де передбачаються продажі. Інтернет буде головним місцем просування. Вестиметься робота на форумах велосипедної тематики і у групах веломанів у соцмережах.

Любиш-кататися_1_woodrover

Але гуртових продажів немає і не буде, тому що кожен ровер ексклюзивний, виготовляється для кожного покупця індивідуально.

У найближчих планах компанії – модернізувати модель велосипеда «Альфа» під жіночу раму. Для ринку Таїланду створюють нову конструкцію. А ще тестують моделі з електродвигуном: вийде такий собі дерев’яний екобайк. У лютому-березні збираються представити ровер на всесвітній виставці у Бірмінгемі «Байк-шоу» – і тоді про них дізнається весь велосвіт.

90% проданих в Україні велосипедів – це імпорт 

«Люди, які проїхалися на ровері, бувають у захваті. Вони порівнюють відчуття з плаванням на яхті або з прогулянкою у дорогому авто. Дерев’яний велосипед важкий – 14,5 кг, але під час їзди це не відчувається. Дерево гасить поштовхи бруківки і виходить плавний накат», Антон Лубнін, інженер проекту.

Найпопулярніші в Україні — ровери низької (Shimano, Ardis, Scott, Azimut, Comanche, Author) та середньої (Cannondale, Merida, Cube, Fuji, Kellys и Trek) цінової категорії. Дані OLX, 2014.

Існують люксові велосипеди: їх виготовляють за індивідуальними параметрами власника з використанням комп’ютерної програми BikeCAD.

Популярні велостартапи 2014

SoleBicyclesс із концепцією «Будь-який велосипед за $399»

PriorityBicycles: шини, які неможливо проколоти, приводний ланцюг не іржавіє і не потребує постійного змащування

VillyCustom: дизайнерські комфортабельні крузери різного забарвлення

29.09.2015
Що нового
Популярне