На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Повільне стане швидким

Змусити вантажі прямувати у потрібному для клієнта напрямку
Клієнти насамперед цінують своєчасність доставки і порядність у наданні експедиторських послуг, а це перевіряється співпрацею з клієнтом, а не рекламою

Змусити вантажі прямувати у потрібному для клієнта напрямку в Україні та за кордон без бюрократичних та технічних перешкод – робота складна. Але компанії «Профтранссервіс» це вдається.

Транспортно-експедиційна компанія «Профтранссервіс» працює з 2008 року. Але досвід роботи у перевезеннях у її засновника Олега Распопіна – понад 30 років. «Усе моє життя пов’язане з транспортом. Я працював на залізниці, потім у великій транспортній компанії технічним та комерційним директором. Маючи такий досвід, вирішив створити власну компанію, щоб працювати на себе», – згадує він.

На той момент для створення бізнесу вистачило близько 150 тис. грн: орендували офіс, найняли п’ятьох співробітників. Першими клієнтами були ті підприємства, які добре знали Олега, тому довіряли йому і вантажі, і документи. Насамперед «Профтранссервіс» почав надавати послуги з перевезення вантажів «Укрзалізницею». Оскільки і тоді ця структура була дуже консервативною, контролювати вчасність прибуття вантажів було нелегко. Вивчали правила перевезень, готували документи, замовляли вагони. Особливо ця послуга була затребувана серед агровиробників, перевезення продукції яких нерегулярні і вони не тримали у штаті фахівців із логістики. Вкладені кошти окупилися за перший рік роботи.

Згодом стали надавати послуги із перевезень автотранспортом, морським транспортом вантажів від 20 тонн. А також складські послуги зі зберігання вантажів клієнтів на залізничних станціях, річкових та морських портах.

«Найчастіше перевозимо зерно, будівельні матеріали, ліс, металопродукцію по всій Україні. Найбільшими логістичними центрами є Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса, Львів», – розповідає Олег. Задля надання транспортних послуг за кордоном є домовленості з партнерами із Росії, Білорусі, Казахстану, Польщі, Чехії та інших країн.

В Україні працює близько 200 транспортно-експедиційних компаній.

Останніми роками українські експортери облюбували Польщу та Чехію. «Якщо у договорі йдеться, що товар треба передати на кордоні, доставляємо до митниці. Якщо вантаж чекають на певній станції у Польщі, ми самі оформляємо митні документи та супроводжуємо вантаж до місця призначення», – розповідає підприємець.

Компанія є корпоративним клієнтом «Київстар». «Це дає можливість організувати безперебійні комунікації між співробітниками, партнерами-перевізниками та клієнтами, доставку вантажів яких здійснюємо. Часто доводиться телефонувати в режимі роумінгу. Для дзвінків за кордон я обрав собі пакет «Улюблені країни» і задоволений ціною. Сам користуюся послугами «Київстар» понад 20 років», – каже він.

Довіряй і контролюй

Своїх фур і вагонів «Профтранссервіс» не має, користується орендованим або замовленим у перевізників на аутсорсингу. Тут важливо мати надійних партнерів, які не підведуть. «З партнерами у нас довгострокові відносини, перевірені часом, – наголошує Олег. – Хто хоча б раз підвів, з тим не працюємо».

Основні витрати – оплата послуг перевізників, зарплати (колись у штаті було 50 осіб, але зараз лишилися 10 співробітників – допомагає сучасна автоматизація), оформлення відповідних документів. Маржа становить близько 3% від ціни перевезення.

Треба знати, як правильно працювати з державними та митними структурами. Але, за словами підприємця, якщо документи оформлені правильно, жодних затримок не буде. До речі, «Профтранссервіс» і сам надає послугу з оформлення документів та сертифікатів як в Україні, так і при перевезеннях транзитних вантажів.

Хоча компанія і виникла напередодні минулої економічної кризи 2009 року, це не завадило зростанню. Деякі складнощі були взимку 2015-го. «Коли долар різко зріс у лютому, наші прибутки впали у два рази. Компанії тимчасово заморозили перевезення, але навесні ринок трохи ожив. Ми залишили без змін ціни на свої послуги, але їх підняли перевізники, тож вартість послуг для клієнтів зросла», – каже він.

Конкуренція не для всіх

Виходити на цей ринок з нуля Распопін не радить: нині в Україні працює близько 200 транспортно-експедиційних компаній, тож конкуренція чимала. Утім клієнтам, навіть за такого багатства вибору, важко знайти компанію, здатну забезпечити доставку їхнього товару. Але «Профтранссервіс» (на відміну від малих приватних підприємців, власників 1-2 фур і навіть зарубіжних логістичних компаній, які намагаються заходити на український ринок) надає комплекс послуг, який відповідає європейським стандартам.

Це і оформлення замовлень та планування вантажних перевезень (маршрутів, витрат часу, потрібної кількості вагонів чи місткості контейнерів тощо), і самостійна оплата залізничних тарифів, що важливо при роботі з закордоном, і оформлення сертифікатів, перевізних та митних документів.

«Профтранссервіс» бере на себе також організацію перевалки вантажів у портах (причому за загальною комплексною ставкою від елеватора до судна з оформленням сертифікатів, коносамента і митних документів). «У мене проблем у портах немає! Всі документи завжди в порядку!» – запевняє експерт.

fgdsfs

Також компанія береться за перевезення негабаритного вантажу, може допомогти з розробкою схем навантаження і кріплення вантажів, перевезення яких не передбачене технічними умовами. За бажання клієнтів проводиться страхування вантажу і фрахт суден.

У подальших планах розвитку – експансія в інші країни услід за потребами українського постачальника та замовника, які дедалі активніше намагаються виходити на міжнародну арену.

Натепер у компанії зарубіжних заявок майже 15% від загального обсягу, який у 2014 році склав 50 млн грн.

Для перевізників-новачків проблемою роботи із залізницею є брак вагонів: їх треба замовляти заздалегідь і прораховувати всі терміни, що дуже важливо, якщо товар швидко псується. Але для нас, хто знає всі механізми роботи до дрібниць, це не проблема

Грошей на рекламу цей бізнес не витрачає, тому що Распопін упевнений: бізнес-клієнти приходять за рекомендаціями. «Клієнти насамперед цінують своєчасність доставки і порядність у наданні експедиторських послуг, а це перевіряється співпрацею з клієнтом, а не рекламою», – вважає Олег.

31.07.2015
Що нового
Популярне