На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

На колесах

Переробка шин на паливо як бізнес
Ми влаштовуємо суботники в Київській області, коли дізнаємося про звалище шин в лісосмузі. Даємо свою робочу силу, підтягуються мешканці навколишніх сіл і містечок. Зараз, наприклад, до нас їдуть дві фури шин з Харкова, які зібрали таким чином місцеві ентузіасти

Про альтернативні види палива не говорить зараз хіба що ледачий. Багато підприємств у розпал кризи, яка спровокувала стрибки цін на газ, почали шукати варіанти. На хвилі попиту підприємець Роман Гордєєв запустив екологічне виробництво з переробки шин у рідке і тверде паливо.

«В автівку таке паливо, зрозуміло, не заллєш, але його можна використовувати для теплогенераторів», – пояснює співзасновник компанії «Перспективні переробні системи» Роман Гордєєв. У грудні 2014 року він організував виробництво палива, сировиною для якого є відпрацьовані шини, у промисловій зоні під Києвом. Початкові інвестиції склали $150 тис. Це вартість установки з переробки і її запуск. Окупити вкладення планувалося через два роки. Зараз за місяць підприємство переробляє 150 тонн шин, з яких виходить 40 кубів рідкого і 70 тонн твердого палива. Воно удвічі дешевше від дизельного.

На-колесах_1

Як виробляти

Технологій переробки шин десятки. Підприємець вибрав піроліз. При нагріванні гуми до 390°С через 6-8 годин виходить рідке і сухе паливо. Процедура екологічна, оскільки процес переробки герметичний, немає викидів шкідливих речовин в атмосферу. «Виробництво за ступенем шкідливості чи нешкідливості можна порівняти з однією вантажівкою, яка їде містом», – пояснює Роман.

Для кого виробляти

Останнім часом попит на відпрацьовані гумотехнічні вироби зростає. Це пов’язано з тим, що застосування старих шин як сировини стає дедалі привабливішим у багатьох галузях. У промислових регіонах (центр і схід України) переробка шин сягає 70-75%. Таке паливо використовують аграрії, невеликі будівельні, металургійні та харчові підприємства.

«Продукція нашого підприємства затребувана у Західній Україні, хоча там активно використовують і пелети. Але якщо додати в них таке паливо, вони дають більше енергії.

На сході, де зосереджено чимало великих виробництв, попит іще більший. Але є проблема – наших місячних обсягів вистачає лише на один день роботи такого підприємства», – пояснює Роман.

Де брати сировину

На старті бізнесу підприємцю здавалося, що все буде завиграшки: збирай шини, які в Україні викидають де заманеться, та домовляйся з шиномонтажними фірмами і СТО, на яких ці шини залишають власники автівок, коли міняють на нові. «Думали, що основними постачальниками сировини стануть вантажні автопарки. Але звідти не взяли жодної шини. Ці структури виявилися надто бюрократичними. Початковий бізнес-план ми переписали на 90%», – згадує Роман.

Джерела сировини 10% сміттєві звалища, лісосмуги, 20% локальні точки збирання, 70% СТО і шиномонтажні станції

Тому акцент зробили на налагодженні роботи з СТО та шиномонтажними станціями.

Так само домовилися з пунктами приймання вторсировини. Через них залучили населення. І тепер люди телефонують підприємцю і просять забрати у них шини.

Є на ринку й чимало ділків, які намагаються акумулювати у себе певні обсяги для перепродажу виробникам у пікові моменти попиту. Від використання шин як прямого енергоносія також не відмовляються, попри шкоду від їхнього спалювання.

Все це ускладнює доступ до сировини і, відповідно, погіршує кількісні показники переробки.

На-колесах_2

Що далі

Тобто основна проблема бізнесу, яка стримує його розвиток, попри чималий попит, у тому, що сировина скінченна. Нині підприємцю складно забезпечити безперебійну роботу навіть наявних виробничих потужностей. Тому він мізкує над тим, щоб переробляти інші види вторинної сировини.

Поки що виробництво альтернативного палива – дрібний бізнес. Перспективи розвитку є, але для цього потрібні додаткові інвестиції та державні програми підтримки.

В Європі штрафують тих, хто не дотримується процедури утилізації шин. І це стягнення таке, що дешевше заплатити. Утилізація коштує від 150 до 400 євро за тонну залежно від країни. Якщо врахувати, що одне колесо від легковика важить близько 15 кг, ціна є цілком прийнятною для автомобіліста.

Одяг із шин

У Колумбії є майстерня, в якій шиють взуття та одяг зі старих шин. Для цього використовують м’які види покришок, адже з них можна зробити будь-який елемент повсякденного гардероба.

 

«Ми влаштовуємо суботники у Київській області, коли дізнаємося про звалища шин у лісосмузі. Даємо свою робочу силу, підтягуються мешканці навколишніх сіл та містечок. Зараз, приміром, до нас їдуть дві фури шин із Харкова, які зібрали таким чином місцеві ентузіасти»

150 тонн шин переробляє підприємство «Перспективні переробні системи» щомісяця

40 кубів рідкого і 70 тонн твердого палива – середньомісячний вихід готової продукції

09.08.2015
Що нового
Популярне