На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Про кризу освіти та перспективи університетів

Є прогнози, що обсяг ринку онлайн-освіти перевищить $50 млрд США вже в 2016 році.
Денис Довгополий
засновник бізнес-інкубатора GrowthUp Group

У сучасному світі люди діляться на три типи: з освітою і дипломом, з освітою і без диплома і люди з дипломом, але без освіти. За 20 хвилин розмови стає зрозуміло, до якої категорії відноситься людина.

Найефективніша сьогодні – кампусна освіта. Це навчання у великих університетах, з доступом до лабораторій і великою кількістю предметів. Завдяки комплексному підходу, вона об’єднує і диплом, і знання. Але в гонитві за спрощенням усіх галузей життя ми відходимо від неї, залучаючи майбутні покоління до освітньої трагедії. Зараз вже кілька чинників ведуть до прийдешнього краху освітньої системи.

Традиційні університети приречені.

Розрив поколінь

Традиційно люди попереднього покоління вчать людей наступного. Але з розвитком технологій розрив між поколіннями перетворюється в прірву. Наприклад, за часів Середньовіччя такий розрив був мінімальний – десятки років прогрес стояв на місці. Сьогодні в IT оновлювати знання необхідно кожні три роки, інакше фахівець втрачає кваліфікацію і зарплату, а потім йде працювати в українські банки. У багатьох інших галузях також відбувається таке старіння знань. У підсумку – попит і пропозиція знань сьогодні не збігаються.

Віддалене навчання

Віддалене навчання – проблема і можливість в одному флаконі. Цей формат існує сотні років, починаючи з часів перших листувань учня з учителем. Інноваційним трендом його важко назвати, але використовуваний в ньому інструментарій дійсно став набагато зручнішим.

Є прогнози, що обсяг ринку онлайн-освіти перевищить $50 млрд США вже в 2016 році.

Головний недолік віддаленого навчання – мотивація, вірніше, її відсутність. Згідно зі статистикою, до кінця курсу доходить від 4 до 6% студентів, що його почали. І це на платних курсах! Заплативши $1200 за курс в Гарварді, 60% студентів кидають його вже на першій третині. Дані по безкоштовним курсам навіть від цих цифр далекі. Кампусні університети хоча і програють, але тільки вони здатні 5 років підтримувати мотивацію вчитися.

Кризове реагування: підходи Європи і США

Європейські та американські університети сильно відчувають незворотність кризи. Але їх реакції дуже відрізняються: перші – консерватори і вважають за краще ігнорувати труднощі, другі – прогресивні і вже шукають «вакцину».

Американці ідентифікували основні проблеми і знають, як їх вирішувати – комбінувати класичні елементи і актуальні курси. Провідні університети США вже кілька років як включилися в онлайн-гонку: Стенфордський університет, МІТ і Гарвардський університет стали піонерами і розмістили онлайн величезну кількість курсів, частина з них – унікальний контент, частина – ті ж курси, що викладаються в університетах.

Онлайн-майданчики також почали розвивати blended education (змішану освіту), коли на додачу до онлайн курсу можна купити заняття офлайн. Першою з лідерів навчання в інтернеті таку форму освіти почала представляти компанія Udemy.

Показово і те, що основні онлайн-майданчики засновані вихідцями з провідних Університетів. Udacity і Coursera «породив» Стенфордський університет, Khan Academy і edX – МIТ і Гарвард.

Ми, інвестори, малюємо картинки майбутнього і намагаємося зрозуміти, які компанії в ньому будуть досить успішними. Аналізуючи всі процеси, ми бачимо силу впливу освіти на всі сфери життя країни, тому приділяємо так багато уваги цій галузі. І в неї потрібно інвестувати. Тому що невмотивовані студенти без якісних освітніх пропозицій і кваліфікованих викладачів можуть привести до глибокої кризи освіти протягом 20 років.

11.07.2016
Що нового
Популярне