На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Про синергію з командою

Згідно з принципом Парето, 20% зусиль дають 80% результату. На практиці у більшості випадків 20% дій, які потрібні для виконання глобального завдання і могли б привести до найкращого результату, ігноруються, а час безглуздо витрачається на решту 80%.
Ваче Давтян
Президент компанії Промкабель-Електрика

99% компаній — дзеркало власника. Його сильні сторони стають такими ж перевагами його компанії. Приміром, IKEA і Wal-Mart — лідери низьких цін за рахунок мінімізації витрат. Їхні власники у повсякденному житті досить невибагливі у своїх потребах. Вони їздять на старих авто, живуть ще у батьківських будинках, користуються недорогими годинниками, бо не вважають за потрібне витрачати гроші на надмірності. І в свої компанії вони привнесли таке ж мислення. Якщо власник, наприклад, системна людина, він вибудує системну компанію. Якщо ж він людина емоційна, то сильними сторонами фірми, швидше за все, будуть добрі відносини з клієнтами, хороший сервіс тощо. І, відповідно, не найсильніші сторони особистості власника позначаються на діяльності компанії. Тому має бути сформована команда, яка ці слабкі сторони компенсуватиме.

Коли я був беззаперечним лідером у своїх компаніях, у нас були добре розбудовані відносини з клієнтами, але водночас страждали бізнес-процеси. Тоді команда взялася за створення системності у цьому напрямку.  І за кризовий для нас період у 2004-2005 роках ми зуміли вибудувати таку систему операційного управління та логістики, яка дозволила в наступні три роки зростати на 80% щорічно.

Досягнення цілей: що працює на практиці

Коли перед менеджером стоїть серйозне завдання, наприклад, збільшити обсяги продажів у кризу, — це стрес. Занадто багато невідомих, які викликають тривогу. Дуже великі ризики: а раптом не впораюся? принижу свій статус? що про мене подумають? Щоб зняти стрес, люди зазвичай відкладають серйозні завдання, а робочий час заповнюють поточними справами. Це створює оманливе відчуття зайнятості і того, що роботи зроблено багато. Але це хибне враження.

Згідно з принципом Парето, 20% зусиль дають 80% результату. На практиці у більшості випадків 20% дій, які потрібні для виконання глобального завдання і могли б привести до найкращого результату, ігноруються, а час безглуздо витрачається на решту 80%.

Щоб зняти стрес і водночас виконати важливе завдання, необхідно «розбити» його на окремі конкретні і зрозумілі кроки. Зробити це просто: щоранку ставити собі запитання «Які я сьогодні можу зробити 5-7-10 конкретних кроків, що наблизять мене до мети?».

Фокус на головному

Щоб досягти результату, потрібно сфокусуватися. Припустимо, ви їдете на вантажівці з Києва до Львова. За звичайних умов ваш шлях триватиме 7-8 годин. Якщо ж на дорозі через кожні 100 метрів будуть встановлені світлофори, цю ж відстань ви подолаєте через пару тижнів. Щоденний робочий «шлях» більшості людей — це дорога зі світлофорами кожні 100 метрів.

Виконуючи важливе завдання, людина постійно переключається з однієї справи на іншу: відповідає на дзвінки, листи, спілкується з колегами. Ефективність такої роботи вкрай низька.

За статистикою, нас відволікають кожні вісім хвилин у середньому на п’ять хвилин. І вісімдесят відсотків цих відволікань не приносять користі. От і виходить ефективність на рівні менше 20%. Тому ми запровадили таке поняття, як «золота година». Це час, коли менеджер займається пріоритетним завданням, не відволікаючись на інші справи.

«Золота година» в департаменті продажів компанії присвячена переговорам з клієнтами, коли ніхто не відповідає на телефонні дзвінки, листи тощо. Решта департаментів поінформовані, що в цей час менеджерів з продажу «чіпати» не можна.

«Золота година» триває з 10-ї до 11-ї. Такий вибір пов’язаний з біологічними ритмами людського організму. У 90% людей максимальний рівень енергії сягає з 8-ї до 12-ї, саме тому в цей час слід робити найважливіші справи.

Результат — завдяки щоденному плануванню і «золотій годині» результативність менеджерів з продажу зросла на 10-30%. І на стільки ж збільшилася задоволеність роботою в цілому.

20.04.2015
Що нового
Популярне