На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Про стратегію банку в кризу

Щоразу, коли змінювався курс, клієнти, у яких була можливість конвертувати валюту, міняли її несли до нас в комірки. У нас вже всі комірки продані, забиті клієнтської валютою, але через обмеження НБУ люди не кладуть її на депозит.
Владимир Мудрый

Почну з позитивних результатів. OTP Bank є лідером із залучення депозитів за січень-листопад 2014 року в гривні. Ми активно кредитуємо як населення, так і юридичних осіб, налагодили успішне співробітництво в споживчому кредитуванні з багатьма партнерами, серед яких «Ельдорадо», Comfy, MoYo. Банк поліпшив показники ефективності та прибутковості роботи мережі. Зростає кількість клієнтів, у тому числі й тому, що у інших банківських установ існують проблеми з ліквідністю. Ми запустили кобрендингові проекти, які натепер розвиваємо. Зарплатні проекти також демонструють хороші результати.

Хоча в цілому ситуація не оптимістична. Від нас пішло майже 20% бізнесу. У банку великий валютний портфель, і девальвація значно вплинула на резерви.

Сьогодні бізнес ефективний і щодня генерує прибуток, але за такої важкої ситуації і за такий короткий період відпрацювати резерви нереально.

Як збільшити приплив депозитів

Ми більш активно позиціонували себе як європейський банк — надійний, без проблем з ліквідністю. І це допомогло: до нас з інших банків прийшло багато заможних клієнтів. Крім того, банк розпочав агресивну кампанію із залучення невеликих депозитів. Раніше у нас були встановлені мінімальні пороги щодо депозитів та інші обмеження, через що принести до нас гроші могли лише представники середнього класу. Тепер ми ці пороги зняли.

Ну і, нарешті, запрацювало сарафанне радіо, коли люди почали розповідати один одному, що банк продовжує видавати депозити. Щоразу, коли змінювався курс, клієнти, у яких була можливість конвертувати валюту, міняли її несли до нас в комірки. У нас вже всі комірки продані, забиті клієнтської валютою, але через обмеження НБУ люди не кладуть її на депозит.

Що стосується національної валюти, то з березня завжди спостерігався приріст гривневих залишків в цілому по банку. Є приріст і нині, у тому числі за рахунок клієнтів з неплатоспроможних банків.

Як знизити ризики

Після подій 2014 року політика ризик-менеджменту змінилася дуже суттєво і в кількох напрямках. По-перше, операційно: до цього у нас був супровід ризик-менеджменту з Росії, а нині банк повністю перейшов на український супровід. Також переглянуто категорії клієнтів, яким ми готові видавати кредити — тепер менше враховуємо неофіційні доходи. Переглянули бюджет витрат наших клієнтів виходячи з того, що кредит вони беруть сьогодні, а погашати його доведеться протягом року-півтора, і якщо наразі піднімуть ціни на енергоносії, то, наприклад, у клієнта можуть з’явитися незаплановані витрати. Також дивимося, в яких сферах економіки вірогідні найбільші скорочення, вивчаємо позиції, на яких працюють люди, оскільки зазвичай скорочення починаються з молодших спеціалістів.

Звичайно, поміняли й процес collection. Раніше він був більш пасивним, але тепер ми робимо більший акцент на так званому pre-collection, коли заздалегідь з’ясовуємо у клієнта, чи зможе він погасити кредит у визначений термін, а якщо ні, то коли зможе. Ми заздалегідь нагадуємо йому, коли термін погашення кредиту тощо.

З тими, хто допускає прострочення, працюємо інакше. У першу чергу звертаємо увагу на причину несплати. Наприклад, людина раніше давала уроки англійської, які приносили їй додаткову тисячу гривень на місяць, а тепер втратила цей заробіток і більше не може щомісяця виділяти 2,5 тис. грн на погашення кредиту. В цьому разі ми намагаємося знайти спосіб зменшити суму платежу для такого клієнта (за рахунок ставки, строку або якогось пільгового періоду). Програм по роботі з такими клієнтами багато, і вони досить популярні.

20.04.2015
Що нового
Популярне