На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Про управління змінами

До процесу змін необхідно залучити якомога більше людей. Чим більше співробітників беруть участь у розробці програми змін, тим більше колег автоматично приймають вашу сторону.
Борис Краснянский

У моєму розумінні управління змінами — це конкретний управлінський процес із впровадження змін і досягнення поставленої мети. Багато керівників вважають, що це просто: достатньо видати «правильний» папір, циркуляр, прописати бізнес-процес або видати постанову і все — далі питання дисципліни і отримання результату. Але практика свідчить, що цього недостатньо.

Головна складність для менеджера, керуючого змінами, — відторгнення цих процесів більшістю людей, до яких вони мають відношення. Тому менеджер повинен бути виключно гнучким, володіти розвиненими навичками спілкування з людьми і бути терплячим. Я знаю чимало управлінців, які вважаються сильними топ-менеджерами, але вони абсолютно позбавлені терпіння.

У нашій країні працює багато людей з авторитарним стилем управління. Для змін такий стиль важливий, але він має доповнюватися тими якостями, які я перерахував вище. Інакше зміни, що проводяться управлінцем, можуть бути відкинуті системою. І такий менеджер, яким би сильним він не був, може виявитися за бортом.

Я не бачу якихось реперних точок, які були б найбільш важливі для сприяння змінам. Необхідно стежити за тим, як вони відбуваються, і «тримати вуха на ширині плечей»: ловити сигнали ринку і всередині організації, аналізувати, як тебе сприймають.

Якщо процес змін гальмується, значить, все йде погано. Я вважаю, що він повинен постійно прискорюватися. Тому що по мірі створення критичної маси процеси один на одного накладаються і впливають.

На початку нульових я займався організацією операційної моделі бізнесу, в якому тоді працював, у п’ятнадцяти країнах Східної Європи, а також у Греції, Ізраїлі, Туреччині. Я мав змінити операційну модель: зрушити її з країнового акценту на управління по бізнес-лініях. Я розробив концепцію, провів роуд-шоу, а потім зайнявся її впровадженням, хоча, будучи керівником бізнесу в Росії, розумів, що результати цих змін гратимуть проти мене. Але я схильний до змін, мені це просто цікаво. І я думаю, що це одне з правил: керувати змінами може тільки та людина, якій вони подобаються.

Правила ефективного управління змінами

По-перше, до процесу змін необхідно залучити якомога більше людей. Чим більше співробітників беруть участь у розробці програми змін, тим більше колег автоматично приймають вашу сторону. До того ж під час спілкування з ними можна черпати нові ідеї. Особливо якщо бізнес дуже складний, різноманітний, і осягнути деталі кожного з напрямів фізично неможливо. Треба вміти слухати, розмовляти, отримувати фідбек. І не просто робити вигляд, що ти слухаєш, а справді чути.

По-друге, необхідно демонструвати якісь результати, нехай навіть проміжні. Частина змін вимагає великої і тривалої роботи. Коли не відбувається нічого протягом тривалого часу, у всіх учасників «забігу» зникає мотивація. І в такий момент необхідно «вкидати» щось таке, що буде її підтримувати. Це своєрідний елемент мистецтва.

20.04.2015
Що нового
Популярне