На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Освіта на відстані екрана

Вітчизняний стартап вийшов у світ
Перш ніж запустити стартап, ми розробили маркетингову складову, ґрунтовно вивчили всі напрямки репетиторства.
Кирило Бігай
засновник Preply.com

У квітні 2013 року в Україні з’явився інтернет-майданчик для пошуку локальних та онлайн-репетиторів Preply.com. Засновники настільки виважено підійшли до розробки ідеї стартапу та вивчення потреб ринку, що менше ніж за два роки змогли масштабувати бізнес-модель на 47 великих міст у п’яти країнах.

Глевкий перший млинець

Усе почалося 2011 року. Випускник КПІ та КНЕУ Кирило Бігай разом із колегою з Санкт-Петербурга Олексієм створив сервіс FindGuru для пошуку локальних курсів із вивчення іноземних мов, бойових мистецтв, танців тощо. Проект був націлений на ринок України. Ідея стартапу зацікавила бізнес-інкубатор Eastlabs, який щойно відкрився. Після кількох зустрічей Кирило та Олексій отримали інвестиційну пропозицію. І одразу зайнялися посиленням команди. Так з’явився ще один майбутній лідер Preply Дмитро Волошин, який залучив до роботи Романа Апостола та Тараса Галковського (обидва зараз працюють у Google New York).

«Створюючи FindGuru, ми думали, що школи самі пропонуватимуть курси на наш онлайн-ресурс. Утім марно. Ми розробили продукт, а потім почали працювати над маркетингом – робити навпаки. Та й сам продукт вийшов не надто вдалим, оскільки ми аутсорсили основну функцію – дизайн», – розповідає про слабкі сторони свого першого стартапу Кирило.

Саме тоді хлопці познайомилася з інвесторами Борисом Шахновичем та Вадимом Ясиновським зі Штатів, які запропонували допомогу при виході на ринок США з новим продуктом – майданчиком для онлайн-репетиторів. Швидко вдалося залучити талановитого дизайнера Сергія Лук’янова. Оновлена команда почала створювати продукт для американського ринку та шукати фінансування для своєї ідеї.

У жовтні 2012 року хлопці переїхали до Бостона для запуску Preply. А у квітні 2013-го Кирило, Дмитро та Сергій запустили інтернет-майданчик не лише для онлайн, але й для репетиторів для занять удома.

ОБУЧЕНИЕ-ВОЗЛЕ-ЕКРАНА_1

Складові успіху

Незмінною складовою успіху будь-якого проекту є команда. Як наголошує Кирило Бігай, щоб інтернет-стартап був успішним, команду слід формувати за принципом трьох Н: Hustler, Hacker, Hipster, тобто продавець/маркетолог, програміст та дизайнер.

«Дизайнер думає про користувача та робить ресурс зрозумілим і доступним для нього. Програміст реалізовує технічні завдання. Продавець/маркетолог розвиває, продає продукт та робить маркетинг, – пояснює Кирило. – Перш ніж запустити стартап, ми розробили маркетингову складову, ґрунтовно вивчили всі напрямки репетиторства. І побачили, що класичне репетиторство користувалося чималою популярністю, а онлайн-версія – малою, хоча й швидко зростала. Були агенції, що пропонували пошук онлайн-репетиторів, і такі, що надавали Skype-фахівців. Але сервісу, який би поєднував пошук усіх репетиторів в Україні та світі, ще не існувало. Preply.сom став піонером у цьому», – хизується Кирило.
Трохи більше ніж через рік після заснування проект вийшов на самоокупність. Засновники не лише почали заробляти гроші, але й змогли збільшити команду – з трьох до семи людей. Зараз у Preply працює додатковий програміст, менеджер із підтримки проекту, два кантрі-менеджери (один працює на Польщу, інший керує процесом масштабування на англомовні ринки) та PR-менеджер.

Step by step

«Ми почали з репетиторів англійської мови (вони становлять майже 40% репетиторського ринку) у Києві, крок за кроком масштабуючи проект на інші міста. Спочатку запустилися у семи найбільших містах України: Харкові, Одесі, Дніпропетровську, Запоріжжі, Львові та Донецьку. Потім пішли на Росію, Казахстан та Білорусь. Тож за півроку після запуску ми вже працювали у 27 містах на території СНД, – розповідає засновник Preply.com. – У грудні 2014 року вийшли на ринок Польщі. Зараз маємо там близько 50 репетиторів. Плануємо, що за рік їхня кількість сягне тисячі. За рік ми плануємо стати лідерами на цьому ринку. Також працюємо над виходом на англомовні ринки – США, Канаду, Велику Британію та Австралію. За півроку хотіли б залучити перших 500 репетиторів у Штатах».

Сьогодні Preply.com пропонує заняття з репетиторами із 12 мов, серед яких англійська, українська, російська, польська, німецька, французька, італійська, іспанська, португальська, японська, китайська та арабська. Невдовзі планується запуск нових занять: зі шкільної програми – математика, фізика, хімія, а також різноманітні хобі – піаніно, спів, макраме тощо. Буде також робота із тренерами з бізнес-напрямків: маркетинг, реклама, менеджмент, фінанси.

ОБУЧЕНИЕ-ВОЗЛЕ-ЕКРАНА_2

Як це працює

«Ми, як платформа, намагаємося створити довіру між клієнтами та репетиторами, виступаємо гарантом, а також збираємо відгуки про репетиторів. Основна наша цінність для учня – можливість швидко знайти репетитора за відгуками (лише реальними від справжніх учнів). Наприклад, якщо в середньому репетитор відпрацював з учнем 10-20 годин, то це означає, що він не знайшов правильну методику, не зміг мотивувати учня, – пояснює Кирило Бігай. – Будуємо різні параметри відбору. Маємо рейтинг репетитора, який формується на базі часу, протягом якого він займався з учнем, оперативності відповіді на запити учнів через сайт та багато іншого. Стежимо за тим, щоб репетитори добре обслуговували клієнтів».

Preply.сom має кілька каналів пошуку репетиторів: через дошки оголошень, класичні сайти з хедхантингу та інструменти директ-маркетингу.

Умови співпраці з репетиторами дуже прості. Вартість занять він визначає сам. Зазвичай вона становить від 50 грн до 300 грн за годину. 100% вартості першого заняття репетитор перераховує Preply, а за кожне наступне – сплачує онлайн-ресурсу комісію в розмірі 18-33% выд вартості уроку (чим довше репетитор співпрацює з Preply, тим меншу комісію сплачує).
«Такі умови співпраці значно вигідніші для репетитора, ніж, приміром, на різних мовних курсах, де у репетитора можуть забирати до 90% вартості уроку», – пояснює підприє­мець.

Кожен репетитор має профіль на сайті, який він заповнює самостійно. Потім він проходить перевірку спеціалістами Preply. Вони дивляться, звідки фахывець, де навчався, який у нього досвід роботи тощо. Додатковим показником довіри є верифікація через документи, видані державою (паспорт чи водійські права), профілі у соцмережах та відгуки учнів. Планується запустити для претендентів систему автоматичних тестів, які показуватимуть рівень репетитора та його здатність до викладання.

Учням Preply гарантує 100% повернення коштів протягом 24 годин, якщо не підійшов репетитор або заняття не відбулося, також можуть запропонувати урок з іншим фахівцем, навіть якщо вартість його заняття вища.

Просування

Для просування ресурсу використовується значний спектр маркетингових каналів: просування у соціальних мережах, контекстна та банерна реклама, пошукове просування, партнерські програми, вірусний маркетинг.

Не слід плутати бізнес і стартап. У них різні ДНК. Стартап – це постійне зростання. В його основі лежить легко масштабована бізнес-модель. Про це варто пам’ятати щодня, коли займаєшся стартапом, адже повільне зростання нікого не цікавить.

  • Правила успішного стартапу
  • Сильна команда, побудована за принципом трьох Н.
  • Спочатку маркетинг – потім продукт.
  • Customer Development: обов’язкове спілкування зі своїми клієнтами для кращого Product-Market Fit.
18.06.2015
Що нового
Популярне