На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Опалення під контролем

Бізнес на енергоефективності
Термостат eCozy сам вивчає швидкість нагрівання батарей і створює математичну модель коливання температури, завдяки чому прораховує, за який час та на який період увімкнути радіатори для досягнення потрібного результату

Прилади для підвищення енергоефективності сьогодні затребувані як ніколи. В Європі, де плату за опалення обраховують не за площею житла, а за споживанням теплової енергії, використовують термостати. Компанія eCozy, створена українцями в Німеччині, запустила у масове виробництво та продаж «розумний» термостат для батарей, аналогів якому зі зручності керування та дизайну, як стверджують у компанії, немає.

Проекту eCozy менше трьох років. Співзасновник і CEO компанії Андрій Холодов 20 років тому переїхав жити до Німеччини і, як усі місцеві жителі, звик заради економії на опаленні користуватися термостатами. Це спеціальні прилади, які кріпляться до батареї і регулюють температуру, вмикаючи або вимикаючи радіатор за допомогою блока керування.

«У мене було кілька термостатів, однак вони розчарували мене складністю керування і встановлення, та головне – зовнішнім виглядом і незручністю користування. Почалося все з того, що я придбав собі термостат і більше години намагався його налаштувати. Тоді й збагнув: прилад має бути не лише розумним, але й простим, гарним і зручним», – згадує Андрій. Він свого часу закінчив Харківський політехнічний інститут і знався на темі. Тому й вирішив: якщо термостата, який відповідає саме таким критеріям, на ринку немає – варто його створити.

3

Старт проекту

Найскладнішим, за словами підприємця, було зібрати команду, яка б працювала на результат. Близько 15 фахівців з України мізкували над створенням системи eCozy упродовж 2,5 років. Для втілення ідеї у життя власних коштів засновників було недостатньо, тому спершу залучили допомогу бізнес-ангела, згодом отримали грант від німецької напівдержавної структури, що підтримує інноваційні стартапи в Німеччині. А пізніше звернулися до краудфандингу на Indiegogo.com та німецької платформи Seedmatch.de. За словами Андрія, передусім для вивчення попиту і просування бренда. Хоча команді вдалося зібрати понад $200 тис. на розвиток проекту на обох платформах.

Врешті придумали і виготовили сучасний «розумний» термостат з кольоровим екраном і тачскрин-керуванням, який приймає команди дистанційно – через мобільні застосунки для iOS і Android. «eCozy зовні простий, однак це дуже складний електронний прилад, який містить два мікропроцесори, по суті мікрокомп’ютери, тільки в термостаті, плюс програмні комунікації», – підкреслює Холодов.

$200 тис. зібрала команда на розвиток проекту на платформах Indiegogo.com та Seedmatch.de

Продукт

Уявімо собі, що людина йде з роботи, змерзла і надсилає додому на блок керування eCozy через мобільний застосунок сигнал про вмикання опалення до температури +24, хоча цілий день батареї були вимкненими. А з 23.00 до 6.00 споживач виставляє, скажімо, температуру +18, яка вважається найбільш комфортною для сну.

Термостат eCozy сам вивчає швидкість нагрівання батарей і створює математичну модель коливань температури, завдяки чому прораховує, за який час та на який період увімкнути радіатори для досягнення потрібного результату. За свій сучасний і продуманий дизайн система розумного опалення eCozy отримала престижну премію Red Dot Design Award, якою щороку нагороджує міжнародне журі в галузі промислового дизайну. eCozy – лише другий термостат за всю 60-річну історію впливового конкурсу, який отримав такий приз.

до 30% можна зекономити на опаленні завдяки eCozy

Перші продажі

У липні 2013 року команда визнала розробку готовою і відкрила фірму в Мюнхені, оскільки продажі розраховані насамперед на країни Євросоюзу. Тут розташований головний офіс і клієнтська підтримка (чотири людини). У Харкові, другому офісі компанії, працюють 10 фахівців. Там «технічний центр розробки», де працюють інженери-програмісти і дизайнери. Роботу координує CTO і головний інженер проекту Олександр Тарадай.

Улітку 2015 року eCozy знайшла китайського виробника, який за її кресленнями виготовив плати, корпуси, потім почали збирати і тестувати прилади. Етап бета-тестування уже завершився. У листопаді виготовили першу партію систем eCozy, які в січні 2016-го надійшли бекерам (вкладникам) з Indiegogo, що підтримали проект, а також дистриб’юторам у Німеччині. Уже доступні замовлення через онлайн-шоп eCozy.

2

У лютому 2016 року у продаж надійшли 3 тис. термостатів у Німеччині. Досягнуто домовленостей з найбільшим німецьким дистриб’ютором Komsa, який постачає товар усім великим мережам зі споживчої електроніки. Дистриб’ютор бере на себе і деякі маркетингові активності.

Системно продавати прилади eCozy в Україні поки що не збираються: вважають, що масового попиту тут не буде, хоча проект підтримали також бекери з України. Холодов наголошує: «Українці лише починають ставити лічильники тепла, вони не звикли до термостатів. Думаю, український ринок відчинить для нас двері за кілька років, коли люди дійсно почнуть заощаджувати і будуть готові інвестувати у якісний довгостроковий продукт».

Система eCozy у комплектації «Старт» з одним центральним термостатом і центральним блоком (ЦБ) коштує 179 євро, «Комфорт» з трьома термостатами і ЦБ – 299 євро. Окремо термостат можна придбати за 69 євро.

Система eCozy – це обладнання преміум-класу, яке має відповідну ціну: комплектація «Старт» з одним центральним термостатом і центральним блоком коштує 179 євро, «Комфорт» з трьома термостатами і ЦБ – 299 євро. Окремо термостат можна придбати за 69 євро. За розрахунками виробника, eCozy дозволяє економити до 30% на опаленні й окупається за 1,5-2 роки. До речі, гарантія на нього два роки, а пропрацює такий пристрій щонайменше 7-8 років.

Команда eCozy створила ще один продукт – термодатчик eCozy. Це маленька коробочка, яка з’єднана через бездротову мережу з центральним блоком керування eCozy і призначена для підтримання потрібної температури в певному місці будинку.

1

Перспективи ринку

Кампанія на Seedmatch, де німецькі бекери інвестували близько 150 тис. євро в акції eCozy, довела, що люди вірять у майбутнє бізнесу. 

Щодо прогнозів розвитку ринку розумних термостатів Андрій Холодов бачить два можливі сценарії. Ринок може консолідуватися, на ньому залишаться 3-4 великі гравці на кшталт Nest (Google), Apple, Samsung, Deutsche Telekom, а решту титани поглинуть. До такого варіанта розвитку ринку в eCozy готові, оскільки їхні прилади підтримують стандартний протокол комунікації ZigBee і можуть інтегруватися з іншими системами «розумного будинку» від відомих виробників і керувати не лише опаленням, але й освітленням, охоронними пристроями та іншими приладами інтернету речей. До «острівного» варіанта розвитку ринку, коли кожен виробник розвиватиме свій продукт, теж готові. 

1-2 роки – термін окупності eCozy

Команда eCozy створила ще один продукт – термодатчик eCozy. Це маленька коробочка, яка з’єднана через бездротову мережу з центральним блоком керування eCozy і призначена для підтримання потрібної температури в певному місці будинку. Наприклад, термодатчик кладеться біля дитячого ліжка і підтримує температуру вночі +18, а вдень +21. Сфера його застосування – підтримання комфортної температури для дітей, літніх або хворих людей, акваріумів, примхливих кімнатних рослин.

У планах компанії eCozy – збільшити команду, посилити міжнародний маркетинг продукту, підвищити упізнаваність бренда, а також, можливо, скооперуватися з великим партнером на ринку «розумних» термостатів.

12.02.2016
Що нового
Популярне