На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Пожежі не станеться

Як створюється український hardware-стартап
Під час створення стартапа кожен проміжний успіх веде тебе до наступного етапу, коли потрібно працювати ще більше.
Иван Пасечник
основатель и СЕО Ecoisme

Розумна система моніторингу енергоспоживання Ecoisme – розробка українських стартаперів. Окрім суттєвої економії електроенергії, її використання допоможе значно полегшити побут. Наприклад, не перейматися цілий день, чи не забули вимкнути праску, або що дитина, замість вчити уроки, грається на приставці.

Як створити бізнес на межі «зелених» технологій, енергозбереження та наукомісткої електроніки, а також залучити на його розвиток близько 200 тис. євро – читайте у статті.

Ecoisme, як бізнес-продукт, складається з датчика, що підключається до електромережі помешкання, алгоритму аналізу даних та додатків для смартфону. На екрані ґаджета можна побачити усі підключені до мережі електроприлади та загальну статистику споживання. Ecoisme також повідомляє, якщо якийсь з приладів вийшов з ладу чи споживає занадто багато і його можна замінити на ощадливіший. Тобто він допомагає своїм користувачам ставати більш економними і завжди бути в курсі того, що відбувається з приладами вдома.

ECOIS-ME2

Від ідеї до реалізації

Усе почалося з участі у хакатоні TeslaCamp, який проводить спільнота енергетичних інновацій Greencubator. Мета заходу – зібрати людей, яким цікаві «зелені» технології, і за три дні створити проект у цій галузі.

«Організатор TeslaCamp Роман Зінченко показав нам виступ на TED Алекса Ласкі, директора Opower. Його компанія мотивує людей у США споживати менше електроенергії. Під враженням від відео ми вирішили створити пристрій, який допоможе економити електрику» – розповідає співзасновник Ecoisme Антон Дятлов. Жодної бізнес-моделі та уявлення про те, як це має працювати, у підприємців не було, але перемога на TeslaCamp 2013-го дісталася саме їм.

Після участі у ще одному хакатоні, де вони продовжили роботу над концепцією продукту, команда потрапила на програму в один з українських бізнес-акселераторів. «Один із підприємців познайомив нас із засновником голландського акселератора Rockstart, у якого саме починалася програма з енергопроектів, – розповідає Іван Пасічник. – Ми пройшли два відбірні тури з трьох, попереду була поїздка до Нідерландів. Ми раптом зрозуміли, що перебуваємо за крок від роботи у відомому акселераторі. Я так не радів навіть подальшим інвестиціям!» – згадує співзасновник і CEO проекту. І хоча Ecoisme не подолав останній етап відбору, підприємці зрозуміли, що у них є всі шанси втілити проект у життя.

До 15% електроенергії дозволяє економити додаток Ecoisme

Інвестиції

Першими інвестиціями стали особисті кошти засновників, на які проект «жив» близько року. Фортуна усміхнулася стартапу влітку 2014 року, коли він отримав 80 тис. євро від бізнес-інкубатора Hub:Raum, і розробники переїхали до Польщі. Далі – більше. У жовтні 2014-го на конкурсі стартапів конференції IDCEE команда посіла друге місце, що принесло проекту 10 тис. євро. На ці гроші проект розвивався до весни 2015-го. Левова частка йшла на комплектуючі і сервіси для розвитку продукту, поїздки на конференції і зарплату. За майже два роки існування команді вдалося створити чотири прототипи і розвинути технологію.

У травні стартап отримав інвестиції від бізнес-ангела Бастіана Годськи. Він став радником команди з питань стратегічного маркетингу. Сума вкладень не розголошується, але, за словами Пасічника, найбільша цінність для них – знання і досвід підприємця та експерта в галузі маркетингу та електронної комерції.

Ще одним фінансовим поштовхом і підтвердженням затребуваності ідеї став результат краудфандингової компанії на платформі Indiegogo, де за місяць вдалося залучити понад $65 тис. Проект підтримали більше 600 осіб.

flat-1

Бізнес-модель

Спочатку засновники бачили розвиток Ecoisme як B2B-проекту. Одна з можливих моделей – це співпраця з великими постачальниками електроенергії і компаніями, які займаються встановленням і продажем сонячних панелей, вітряків та іншими альтернативними джерелами енергії. Передбачалося, що вони пропонуватимуть своїм клієнтам пристрій Ecoisme як корисний ощадливий додаток.

У березні 2015 року стартап переміг у конкурсі Utility Day, який організувала компанія RWE, третій за розміром постачальник електро­енергії в Європі. Це засвідчило, що великі компанії зацікавлені у співпраці. Але переговори з ними вимагають часу, тому поки що є лише намітки щодо кількох пілотних проектах.

Із запуском кампанії на Indiegogo Ecoisme вийшов у роздріб. «Ми побачили, що людям це цікаво, тому ми не будемо зупинятися», – каже Іван Пасічник. Фанати стартапа на Indiegogo отримають пристрої у першому кварталі 2016 року.

Додаток Ecoisme надішле вам повідомлення, якщо ви забули вимкнути праску або не зачинили дверцята холодильника

Команда

У проекті четверо засновників: СЕО Іван Пасічник, відповідає за розвиток бізнесу і менеджмент, Назар Мокринський займається усім, що пов’язано з технологічною частиною, на плечах двох братів Антона і Олександра Дятлових дизайн і маркетинг.

У команді також hardware-інженер, розробник і двоє людей, що відповідають за PR та комунікації. «Залучених у проект набагато більше», – говорить Пасічник. Друзі і знайомі періодично допомагають розвивати його. Є також фахівці в галузі енергоринку, з якими команда Ecoisme веде постійну комунікацію.

interface-1

Конкуренти

Пасічник і Дятлов основними конкурентами вважають три компанії: BidGely, Neurio, Smappee. Перевага Ecoisme – у більш досконалій технології. Український стартап для визначення підключених пристроїв використовує аналіз потужності та спектра. «Конкуренти аналізують лише потужність, таким чином вони не можуть визначити більшість підключеної техніки», – розповідає СЕО Ecoisme. Під час кампанії на Indiegogo на них вийшов один із тих, хто підтримав проект, і розповів про свій досвід користування продуктом конкурента. «Він дав нам доступ до свого пристрою і розповів про його недоліки. Ми провели аналіз і зробили для себе низку цінних висновків», – додає Пасічник.

21.07.2015
Що нового
Популярне