На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Покемони замість QR-кодів

QR-код - дітище ліні набирати посилання вручну.

Чому перспективна технологія виявилася на відшибі західної реальності і що її може замінити.

  • QR-коди (скорочення від «коди швидкого реагування») вперше були використані в автомобільній промисловості в Японії ще в 1994 році. Вони стали альтернативою штрихкод і дозволяли вмістити в рази більше інформації, ніж простий лінійний код. Аж до 2014 року Японія була єдиним регіоном, де вони отримали хоч скільки-небудь масове застосування. Зараз же лідером є Китай.

Ще два-три роки тому в Європі і США QR-коди з’являлися повсюдно – на футболках, продуктах харчування, косметики, зовнішній рекламі. Власники малого бізнесу і маркетологи думали, що зірвали джекпот, так як просування товарів ставало гранично простим: вважав код сканером, пройшов на сторінку, купив продукт. За статистикою, понад 50% жителів США і Європи в даний час користуються смартфонами. Тому логічно було припустити, що QR-технологія стане популярною. Але в західному світі бум «цифрових квадратів» поступово сходить нанівець. Дослідження Асоціації мобільного маркетингу США 2013 року показало, що тільки 21% американських власників смартфонів коли-небудь сканували QR-код і лише 2% сканують QR-код, щонайменше, один раз на день. Показово, що, хоча з 2013 року кількість користувачів «розумних» телефонів зросла, процентне співвідношення QR-користувачів не змінилося.

Зовсім інша статистика в Азії.

В Японії в 2011 році кодами користувалися понад 50% абонентів стільникового зв’язку, тобто майже половина населення країни.

Власне, QR-технологія і була спочатку придумана для спрощення введення ієрогліфічного листи на мобільних пристроях. Масова поширеність QR-кодів в Японії і Китаї також збільшує проникнення соцмереж в офлайн. Розміщення коду в офлайні з посиланням на співтовариство призводить до того, що при запуску брендом вдалій рекламній офлайн-кампанії передплатники сторінки ростуть лавиноподібно.

QR успішно застосовується на бейджах для дітей і літніх людей, де кодом зашифровуються персональні дані, адресу і контакти родичів, а також в жетонах для тварин. Популярність цієї технології в Азії призвела до того, що QR-коди почали з’являтися навіть на надгробках. Завдяки такому коду можна потрапити на онлайн-кладовище. Там можна викладати фото покійних, писати співчуття, а також віртуально відвідувати могили і навіть залишати на них квіти.

Грем Чарльтон, шеф-редактор веб-маркетингового блогу Econsultancy, призводить дивні приклади розміщення QR-кодів. Наприклад, на ескалаторі – користувачі навряд чи встигнуть відсканувати його. Або під поїздом. Чарльтон пише, що провал технології в тому, що коди ведуть на сторінки, не пристосовані для гаджетів. Або посилання бита. Простіше кажучи, цікава ідея була максимально розтиражована без достатньої опрацювання.

Альтернативні QR-всесвіти

Найпростіша технологія, яка успішно заміняє QR-коди, – сканер штрих-кодів. Часто він інтегрований в мобільні додатки, такі як Weight Watchers. Тут діє принцип «іноді простіше – це краще», адже практично кожен товар має штрихкод, і нанесення на нього додаткової кодованої інформації буде виглядати надмірністю. Крім того, такий код дублюється цифрами для тих, у кого немає сканера в смартфоні – можна просто пошукати в інтернеті.

Є і більш технологічні варіанти. Зараз немає явного лідера, який би захопив західний світ так, як коди східний. Однак є кілька по-різному перспективних можливостей суміщення онлайну і офлайну. Яскравий приклад – стрімко розвивається доповнена реальність.

Ця технологія також вимагає завантаження мобільного додатка. Але вона є більш виграшною за рахунок негайного отримання користувачами багатшого і цікавого досвіду.

Наприклад, Ikea використовувала доповнену реальність для просування каталогу своєї продукції на 2014 рік.

За допомогою програми клієнт міг побачити, чи впишеться вибрана меблі в його інтер’єр. А видавець коміксів Marvel готується запустити програму, яка дозволить перенести героїв коміксів в реальний світ.

На хвилі популярних додатків, що використовують технологію доповненої реальності, багато брендів почали запускати ситуативні маркетингові кампанії. Так, популярність програми Pokemon GO (користувачі ловлять намальованих кишенькових монстрів в реальності) привела до появи точок з покемонами в магазинах, банках, перукарень. За рахунок поширеності додатки, рітейлерам стало простіше залучати клієнтів. Наприклад, McDonald’s першим зважився перетворити свої ресторани в «зали для тренувань», де гравці зможуть тренувати покемонів і битися за них з іншими.

Втім, в Азії ці дві технології вже успішно інтегрувалися один в одного. За допомогою QR-кодів користувачам пропонують ловити нових рідкісних покемонів. Такі коди розміщуються в магазинах і в закладах сфери послуг і приваблюють відвідувачів.

Є і змішані проекти, наприклад, SnapTag, який об’єднав принципи QR-коду і хештегов. З його допомогою можна створювати елементи для сканування на основі власного логотипу, розміщувати ці елементи де завгодно і прив’язувати до них будь-який маркетинговий повідомлення, посилання. Суть приблизно така ж, що і у QR-коду, але тільки ця технологія «з людським обличчям» і в більш елегантному оформленні.

Не відстає і «корпорація добра» з сервісом Google Goggles. Він поєднує в собі пошук за картинками, їх розпізнавання і міць пошукової системи. Все це робиться за допомогою камери смартфона, але є лише для власників Android. Goggles навчаються і вміють розпізнавати дорожні знаки, рекламу, обкладинки книг і дисків, картини, вивіски, пам’ятки і багато іншого.

І на завершення гідну конкуренцію азіатським «квадратам» становить сервіс коротких посилань.

QR-код – дітище ліні набирати посилання вручну.

Тому багато популярні видання та сервіси стали скорочувати назви веб-сайтів. Наприклад, New York Times – nyti.ms, Wall Street Journal – wsj.com, Time Magazine – ti.me. Вони легше запам’ятовуються і не потрібно нічого зчитувати.

 

21.07.2016
Що нового
Популярне