На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Прибуткове джентльменство

Робимо чоловічу перукарню успішною
Можна багато вкласти у рекламу, довго розповідати про технології та концепт, зробити гарний ремонт, найняти персонал і забути про менеджмент, але успішної перукарні не вийде

За три роки відкрити в Україні п’ять чоловічих перукарень престиж-сегмента, пропагувати світовий тренд барбершопів і створити попит на стиль джентльмена – усе це вдалося власникам Chop-Chop. Вони відкрили салони не лише у Києві, а й в Одесі та Харкові. Як створити успішний бізнес із чоловічою цільовою аудиторією, розповів керівник мережі Chop-Chop Сергій Корнєєв.

Крізь скляні двері видно залу в англосаксонському стилі, крутий байк біля входу, привабливу дівчину за барною стійкою і стильних хлопців-барберів, за роботою яких можна спостерігати просто з вулиці. Так сьогодні виглядає сучасна чоловіча перукарня.

Як усе починалося

«Два роки тому я і не подумав би, що працюватиму в класній світовій мережі барбершопів. Я не перукар, а менеджер машинобудівного комплексу. У 2012 році у Москві я підстригся у Chop-Chop, і мені сподобалося. Відразу забажав долучитися до цієї справи, тож ми з друзями взяли франшизу мережі і відкрили перший салон Chop-Chop в Україні», – згадує керівник мережі Сергій Корнєєв.

Барбер – перукар, барберинг – процес чоловічої стрижки і наука про це

Перший Chop-Chop відкрили у Києві на вул. Михайлівській. «Це було ризиковано, знадобився час, аби чоловіки зрозуміли, що таке барбершоп. Коли нас називали барбішоп, я не ображався. З дитинства хлопчиків приводила до перукарні мама і говорила, як стригти. Немає нічого гіршого, коли пані приходить із чоловіком і пояснює, як його стригти, а він мовчить. Твоя стрижка – це твоє світосприйняття, твій образ, який ти несеш у світ», – упевнений Сергій. Стилів і технік стрижок застосовують багато, але є перевірений чоловічий варіант – класика. «Добре, коли чоловік виглядає як чоловік», – говорить він.

За півтора року вдалося напрацювати клієнтуру, і барбершоп був повністю заповнений. П’ять перукарів обслуговували по 7-8 клієнтів на день, а охочих було до 80! Довелося створити список очікування, але багатьом це не подобалося. Тому в червні 2015-го відкрили ще один салон на вул. Антоновича. Тут теж п’ять крісел і приходить уже по 40-50 клієнтів на день, попри те що ціна 250 грн за чоловічу стрижку вважається в Україні зависокою. Втім, у барбершопах сусідніх країн ця процедура дорожча: у Мінську близько $30, у Москві трохи більше.

Прибыльное-джентльменство_3

«Ми пропонуємо мінімальні ціни. Поки розвиваємося, хочемо, аби більше людей  насамперед зрозуміли культуру барбершопа», – розповідає Сергій. Розкручування до повного завантаження триває 2-3 місяці. В Україні зараз п’ять Chop-Chop, в яких працює більше 30 перукарів.

Успіх у деталях

Чоловічих перукарень багато, але стиль барбершопа складається з дрібниць. Важливо правильно підібрати цільову аудиторію, правильними словами пояснити, що саме має відбуватися у чоловічій перукарні, і довести, що це доступно українцям. «Концепція, дизайн, підбір людей, місце розташування – усе має значення. Та головне – майстри. Наші барбери живуть цією культурою. Чоловіча стрижка для них не лише професія, але й хобі. Усі хлопці – ідейні, натхненні», – запевняє Сергій.

Традиційно в кожному Chop-Chop клієнтів пригощають кавою, є також бар із віскі, яким адміністратори частують охочих. «Увечері клієнти можуть просто зайти поспілкуватися, хильнути чарку. Байдуже, стригся ти сьогодні, чи ні – ми раді оточувати себе «нашими людьми», – ділиться керівник. Він упевнений: головне у сфері обслуговування – це ставлення до людей. Якщо сталася помилка або клієнт чимось незадоволений, завжди дадуть сертифікат, знижку, безкоштовно підстрижуть.

Позиціонування

Клієнтів Chop-Chop у Києві сьогодні близько 8 тисяч. Коли перед відкриттям нового барбершопа робили  SMS-розсилку із запрошенням на вечірку, обрали тих, хто заходив раз на два місяці. Вийшло 933 людини. «Наш клієнт – це чоловік, бізнесмен, творча людина, яка стежить за собою і хоче, щоб усе було на найвищому рівні. Вони не обов’язково заробляють багато, але можуть собі дозволити раз на місяць прийти у барбершоп, щоб опорядитися і розслабитися», – каже підприємець.

Також приходять молоді хлопці, яким хочеться відчути себе дорослими, ходити в чоловічі місця, а не в унісекс-салони. Приводять багато дітей. Є послуга для батьків із дітьми: разом дешевше. А якщо хлопчика приведе мама, її не стригтимуть, як би не просила: пригостять кавою, дадуть почитати журнали.

Прибыльное-джентльменство_1

Одна з найбільш затребуваних послуг – стрижка бороди. Але команда Chop-Chop не женеться за модою. «Я проти слівець «ламберсексуал», «метросексуал»… Це для модних журналів. Є чоловіки, яким борода подобається і личить. А є ряджені, які прочитали в журналі, що це модно, і відростили бороду, а завтра поголяться, коли мода мине», – вважає підприємець. У барбершопі ніколи не прикрасять бороду ромашкою або ялинковими кульками, як це подають модні журнали.

Складні люди

На теренах СНД немає консалтерів з барберингу, тому в Chop-Chop вчаться на власних помилках. Найскладніше в цьому бізнесі, за словами підприємця, знайти майстрів і виховати їх.

«Проблема – знайти правильних барберів, які добре роблять свою справу. Якби ми брали на роботу жінок, то було б уже 10 Chop-Chopів», – говорить він. Шукають талановитих перукарів-початківців, готових слухати, вчитися і рости. Досвід роботи 5-10 років радше заважає.

«Більшість майстрів-чоловіків йдуть працювати у жіночі салони заради грошей, хоча вони закохані в чоловічі стрижки, оскільки це набагато цікавіше. До нас хлопці приходять заради ідеї», – каже Сергій.

Також ускладнюють роботу побоювання клієнтів. Чоловіки з середнім достатком бояться зайти у барбершоп, думаючи, що це задорого і на них дивитимуться зверхньо.

«Ми не судимо по одежі, – наголошує Корнєєв. – Якщо людина нам близька, це наша людина. Ми не орієнтуємося на еліту».

Реклама

«Можна багато вкласти у рекламу, довго розповідати про технології та концепт, зробити гарний ремонт, найняти персонал і забути про менеджмент, але успішної перукарні не вийде», – каже Сергій.

Рекламуються барбершопи тільки у соцмережах. Сергій часто робить це сам: пише про майстрів, з товаришем-оператором знімає ролики з історіями.

Найголовніший конкурент і твій ворог – ти сам. Якщо розслабишся – втратиш позиції

Конкуренція

Українського ринку міжнародні мережі салонів побоюються. Загалом Chop-Chop, хоча й створений за франшизою, самостійний. «Багато хто намагається нас копіювати, але однієї лише назви «барбершоп» та платівок Джонні Кеша недостатньо, аби стати такими самими. Навіть назву нашу застосовують для заманювання клієнтів: стрижка у стилі барбершоп. Хоча насправді немає такої стрижки. Потім клієнти приходять до нас виправляти те, що їм наробили у подібних закладах», – говорить підприємець. А жіночі салони краси, які теж стрижуть чоловіків, конкурентами не вважає: у них різна цільова аудиторія і стиль бізнесу.

Плани

«Барбершоп – це не історія про комерцію, це моє життя, – ділиться Сергій Корнєєв. – Йду з роботи пізно, навіть під час відпустки заходжу в салон. Я теж буду стригти, теорію знаю, залишилося навчитися працювати руками. Хочеться бути з хлопцями, стати повноцінним учасником колективу».

Прибыльное-джентльменство_4

Зараз у планах підприємця організувати Академію Chop-Chop, щоб навчати майстрів, які працюватимуть у барбершопах. Він вважає, що їм зарано говорити про успіх. Вони розвиваються і прагнуть відкритися у всіх великих містах України. 

Барбершоп (від англ. barbershop – «цирюльня») – це чоловіча перукарня, де можна підстригти волосся, бороду і вуса, поголитися, придбати чоловічу косметику для волосся. Головна особливість салону – атмосфера чоловічого клубу. Барбершопи з’явилися на початку ХХ століття у США, де процвітало букмекерство. Там можна було не лише поспілкуватися, а й зробити зачіску та хильнути. Барбершопи відрізняються залежно від культури країни та менталітету: турецькі, латиноамериканські, англійські та американські.

19.08.2015
Що нового
Популярне