На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

П'ять must-see-лекцій TED за версією Максима Праздникова

TED Talks варто дивитися хоча б заради того, аби дізнатися про нові способи комунікації з аудиторією.

Бізнес-менеджер Logitech радить натхненні та небуденні лекції, які стануть у пригоді українським менеджерам.

TED Talks (лекції конференції TED – Technology, Entertainment, Design: Технології, розваги, дизайн) варто дивитися хоча б заради того, аби дізнатися про нові способи комунікації з аудиторією. На конференціях говорять про дійсно важливе та актуальне, про інноваційні ідеї, тенденції майбутнього, про те, як і в якому напрямку розвивається наше суспільство і цивілізація загалом. Розповідають фахівці, вчені зі світовим ім’ям, провідні бізнесмени, керівники міжнародних корпорацій і засновники найуспішніших стартапів. Загалом, непоганий безкоштовний онлайн-університет для тих, хто завжди готовий вчитися і розвиватися.

6_2

Сьогодні в архіві TED – тисячі лекцій, які б знадобилися керівникам. Я вибрав п’ять, на мою думку, найактуальніших для українського бізнесу.

Харіш Манвані: «Прибуток – це ще не найголовніше» (1 380 008 переглядів)

Головний операційний директор Unilever упевнений: компаніям, для яких кінцевим результатом є лише прибуток, навряд чи вдасться стати лідерами. Він попереджає, що нині важливими є інші цілі – потрібно приділяти якомога більше уваги питанню відповідальності і створювати соціальні цінності.

Манвані пропонує нову модель розвитку бізнесу. Вона базується на чотирьох видах зростання: постійному (квартал за кварталом), конкурентному (краще, ніж інші), прибутковому (надавати дедалі більшої цінності акціонерам) і відповідальному. Компанії уже не можуть дозволити собі бути просто спостерігачами того, що відбувається в соціумі. Їм доведеться виконувати свою роль служіння спільнотам, які фактично їх підтримують, і працювати за схемою «і/і»: і заробити грошей, і бути корисними.

Саймон Сінек: «Як великі лідери надихають на дію» (27 485 729 переглядів)

Якщо вас цікавить, як створюються компанії-бренди і в чому насправді секрет успіху Applе, варто послухати мотиваційного спікера Саймона Сінека і дізнатися про його концепцію розвитку бізнесу. Ця лекція досі посідає третє місце за кількістю переглядів на сайті TED.

Сінек упевнений, що успіх чекає на тих, хто у своїй роботі відштовхується від питання «чому?»: «Чому я це роблю?», «Яка моя мета?», «У що я вірю?». Лише після відповіді на це запитання слід переходити до наступних етапів: «Що я робитиму?» І «Як я це зроблю?».

На думку Сінека, якщо ви знаєте «що», розумієте «як», але не знаєте «чому», ви ніколи не станете тим, за ким підуть мільйони. Він наголошує, що йдуть за тими, хто говорить: «У мене є мрія», а не «У мене є план». Крім того, Сінек пропонує робити бізнес з тими, хто вірить у те саме, що й ви. Свою теорію спікер обґрунтовує даними досліджень навіть не психології, а біології.

Сет Годін: «Як поширити свої ідеї» (4 823 830 переглядів)

Ідея лекції відомого маркетолога Сета Годіна схожа з тим, про що говорить Саймон Сінек: «Продавайте свою ідею не всім, кому, на вашу думку, вона потрібна. А тим, хто, як і ви, захоплюється нею». Мабуть, згідно з концепцією Годіна, головне правило просування – знайти свою цільову аудиторію і говорити саме з нею.

Він наводить приклади того, наскільки неефективною сьогодні стала масова реклама, наприклад, на ТБ. У світі, де дуже багато пропозицій, але катастрофічно бракує часу, люди просто пропускають повз вуха і очей непотрібну інформацію. Вони помічають лише ті посилання, які їм натепер важливі й потрібні. Не варто намагатися охопити якомога більше людей, краще зосередитися на тих, хто захоплюється вашою ідеєю. Годін наполягає: спрямуйте свої маркетингові зусилля на цю аудиторію, і вони розкажуть про вашу ідею іншим.

Крім того, маркетолог стверджує, що потрібно робити щось примітне: не в сенсі «класне», а «те, що помічають». Ефект подиву для просування ідеї досі працює.

Ден Пінк: «Загадки мотивації» (16 038 528 переглядів)

Аналітик кар’єрного зростання і письменник Ден Пінк вважає, що бонуси та комісійні, якими менеджери звикли стимулювати хороших співробітників, насправді – зло. І це доведено психологами та економістами.

Так, двом групам людей дали творче завдання. Одній з груп пообіцяли винагороду. І вона проявила себе набагато гірше. Експеримент повторили у країнах з різним рівнем життя, але результат був скрізь однаковий.

«Винагорода звужує наш фокус, концентрує мозок і цим обмежує можливості. Для вирішення завдань, де потрібно вийти за межі, це аж ніяк не підходить», – резюмує Ден Пінк. Однак для простих і зрозумілих завдань зовнішні стимули досі працюють ефективно.

Пінк також наголошує, що продуктивна робота базується на трьох принципах: самостійності (потребі самому спрямовувати своє життя), професіоналізмі (бажанні ставати кращим у важливій справі) і цілеспрямованості (прагненні робити свою справу заради чогось більшого, ніж ти сам). До того ж така внутрішня мотивація зазвичай ефективніша, ніж зовнішня. Яскравий приклад – створення двох всесвітніх онлайн-енциклопедій Encarta і «Вікіпедія». Першою опікувався штат фахівців, був відмінний бюджет, чіткий таймінг і непогана винагорода. Другу створювали безкоштовно, для душі і у вільний час. Хто нині пам’ятає про Encarta?

6_1

Девід Грейді: «Як врятувати світ (або хоча б себе) від поганих нарад» (1 883 930 переглядів)

Легка і смішна лекція колишнього експерта з інформаційної безпеки, журналіста і спічрайтера Девіда Грейді стане у пригоді і керівникам, і пересічним співробітникам.

«Планету захопила епідемія поганих, неефективних, велелюдних нарад, яка робить працівників нещасними», – жартує спікер. І вже серйозно додає: «Ми дозволяємо колегам красти найцінніше – наш час». Адже стан розчарування і злості після непотрібної і нерезультативної наради знайомий багатьом.

Особливих рекомендацій Грейді не пропонує, адже боротися з цією проблемою можна єдиним способом: ніколи бездумно не погоджуватися на зустріч. «Скажіть колезі, що підтримуєте його ідеї і розумієте їхнє значення, але хочете знати, чого саме чекають на нараді від вас, чим саме ви можете допомогти. Це завчасно допоможе заходу задати потрібного тону», – радить спікер.

27.07.2016
Що нового
Популярне