На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Працюємо разом: коворкінг як альтернатива офісу

За даними компанії Office Time, 42% «домашніх» співробітників у країнах Євросоюзу дивляться телевізор у робочий час. Тому час витрачається неефективно, губляться контакти і замовлення.

Утім, вдома працювати зручно – не треба витрачати час на поїздки в офіс. Але багато чого відволікає, та й клієнта додому не покличеш. Варто все-таки розділяти місця відпочинку і роботи. Є кілька альтернатив: працювати у кафе або орендувати традиційний офіс. Але у кафе галасливо і потрібно щось постійно замовляти. Свій офіс – солідно, проте дорого і потребує ресурсів.

Тому дедалі більше підприємців обирають коворкінги – великі колективні офіси для людей, які не зв’язані місцем роботи. Там є стіл і стілець, базова офісна техніка, переговорні, а також чай-кава, кухня або вже готова їжа. І коштує все це копійки.

5_2

Коворкінги з’явилися нещодавно – 2005 року в США. Спочатку вони були розраховані на програмістів і IT-підприємців, які працюють віддалено, але періодично їм потрібен офіс. Тепер їх уподобали різні фахівці по всьому світу. Потрапити у коворкінг дуже просто: забронювати місце можна телефоном або електронною поштою.

Як вибрати і скільки коштує

Коворкінг має бути корисним, зручним і добре обладнаним для роботи. Естетична складова важлива, але другорядна. Якщо немає принтера, сканера або низька швидкість інтернет-з’єднання, буде незручно.

Робочим місцем послуги коворкінгів не обмежуються. Зазвичай як бонус пропонують креативний простір із зоною для ігор і відпочинку. Серед додаткових опцій найчастіше зустрічаються: оренда залів і обладнання для конференцій, проведення тренінгів, лекцій, зустрічей або концертів, кінопоказів та виставок. Подекуди є навіть душові.

Чимало великих коворкінгів допомагають клієнтам експертизою. У низці київських центрів можна отримати консультацію фінансового фахівця і юриста, скористатися послугами кур’єра або сейфами для зберігання речей.

Вартість оренди місця у коворкінговому центрі залежить від проведеного там часу: що менше – то дорожче. Деякі пропонують безкоштовний ознайомчий день. Найпопулярніший формат – погодинна оплата. У мережі коворкінгів «Циферблат» щохвилинна тарифікація.

На ціни впливають місце розташування і необхідна техніка, а також ізоляція. Найдешевшими є динамічні простори, де клієнт обирає будь-який вільний стіл. Дорожчими будуть окремі кабінети. За таким принципом «Платформа» пропонує місячні абонементи за ціною від 1000 грн до 4200 грн.

А середній ціновий діапазон для київських коворкінгів становить 1500-3000 грн на місяць за постійну оренду місця. Під час оплати тривалого періоду – півроку або рік – усі запропонують чималу знижку. Крім того, є «спільноти за інтересами»: київський #mediahub орієнтований на журналістів, а в школі-студії «Шити легко» є коворкінг на швацьких машинках; Sчасt’е HUB позиціонує себе як бізнес-інкубатор, а BIBLIOTECH – як сучасна бібліотека.

Вибрати відповідний неважко – у мережі з’явилося кілька проектів-каталогів, які охоплюють усі міста України. Приміром, на coworking.com.ua можна знайти короткий опис кожного коворкінгу і подивитися фото, а також порівняти розташування і вартість. Каталог регулярно поповнюється новими центрами.

Особливості та етикет

Головний плюс коворкінгу – атмосфера. Тут працюють різні фахівці: люди творчих професій, студенти, науковці, стартапери, програмісти. Взаємодія з ними надихає. Часто саме різнобічного спілкування багатьом не вистачає під час роботи у закритому офісі або вдома.

Крім того, бути в екотренді тут дуже просто. Сонячні панелі як джерело електроенергії, економія води та переробка паперу – реалії сучасного коворкінгу.

Кожен офіс має свої правила, існують вони і в коворкінгах. Принципи універсальні: бути ввічливим і акуратним. У деяких є «зона тиші» (наприклад, у київському «На Лук’янівці») – говорити по телефону і спілкуватися можна тільки за її межами.

Чого чекають від відвідувачів? Усмішок, доброзичливості і ненав’язливості. Хорошим тоном вважається уміння навіть за щільного графіка випити чай з іншими відвідувачами. Звісно, іноді хтось може ігнорувати правила, але рідко. Люди, які вибирають коворкінг, не цураються спілкування. Та набридати там ніхто не буде.

Хай яким інтровертом не була б людина, навколо неї є багато цікавих і розумних людей, тож однаково контактуватиме з ними. Так часто виникає кооперація різних проектів або створюються цілі компанії. Жак-Ів Юар, засновник консалтингової компанії Global Enterprise, розповідає, що трьох своїх компаньйонів-бізнесменів він зустрів саме у коворкінговому центрі.

30.06.2016
Що нового
Популярне