На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

«Райські» шкарпетки від студентів Могилянки

Як не дивно, але основними покупцями бренда виявилися аж ніяк не хіпстери, а солідні бізнесмени й корпоративні службовці.

Навіть така утилітарна річ, як шкарпетки, може бути «божественною» і дарувати власнику комфорт та емоції, вважають Олексій Малицький і Філіп Литвинов, засновники шкарпеткової компанії Sammy Icon.

Ідея виробляти різнокольорові шкарпетки Sammy Icon з’явилася ще 2012 року. Один із засновників компанії, студент Києво-Могилянської академії Олексій Малицький, якось хотів купити кольорові шкарпетки, але асортимент у крамницях його не потішив. Тоді він перейнявся ідеєю виготовляти яскраві шкарпетки, чим поділився зі своїм однокурсником Філіпом Литвиновим. Хлопці почали шукати можливості для організації такого виробництва – вивчали фабрики, технологію і ціни. Переговори з потенційними підрядниками були марними. Підприємці зазвичай чули категоричну відповідь: «У нас є кольорові моделі», хоча насправді шкарпетки виявлялися темними і майже однобарвними. Лише львівська фабрика погодилася відшити 200 пар. Малицький і Литвинов знайшли дизайнера, який намалював перші 11 ескізів, і запустили проект у роботу.

Плануй, та не переплановуй

Співвласники Sammy Icon інвестували власні кошти, розраховуючи, що $10 тис. вистачить на початкові витрати: придбання італійських верстатів і польської текстильної нитки, а також на виготовлення першої партії шкарпеток. Однак реальний бюджет виявився удвічі більшим. Литвинов каже, що вони припустилися типових помилок для новачків: неправильно намалювали макет, були не готові до браку потрібної нитки, тож і мали зіпсований товар. «Траплялося, що шкарпетки виходили не такими, як ми хотіли. Такі партії досі зберігаються на складі», – говорить він. Вибудувати процес вдалося лише через півроку.

Отримавши першу партію ідеальних шкарпеток, Малицький і Литвинов спробували здати їх під реалізацію до крамниць. Спочатку віддавали товар друзям і знайомим, у яких були власні торговельні точки. Просували свою продукцію просто: через сарафанне радіо і соцмережі розповідали про новий молодіжний бренд. Невелика сума пішла на флаєри та візитівки. Литвинов визнає, що спочатку робили ставку на офлайн-продажі, хоча через інтернет розкрутитися було б простіше. Сайт зробили друзі, майже одночасно з’явилися й акаунти бренда у Facebook та «ВКонтакте», трохи пізніше долучився й Instagram.

Згодом новий бренд уподобав великий ритейлер Helen Marlen. Спочатку партії були невеликими – по 30-50 пар, пізніше обсяги зросли. Уже 2013 року друзі вирішили, що настав час відкривати власні точки продажів. Перший магазин з’явився у торговельному центрі «Піраміда» на Позняках, потім у «Метрограді». Натепер у хлопців лише у Києві п’ять партнерів, а шкарпетки від Sammy Icon продаються у США, Південній Кореї та Мексиці.

SammyIcon

Весь отриманий прибуток підприємці вкладали у виробництво, витрачалися тільки на зарплати й оренду офісу. Через рік компанія почала отримувати прибуток. На ранньому етапі розвитку компанія витрачала багато коштів на розробку нових колекцій, упаковок, на розвиток виробництва та розширення експорту. Того самого 2013-го у Sammy Icon з’явилася і своя кур’єрська служба.

Улітку 2013 року бренд провів свою першу кампанію на Kickstarter під 8-бітну колекцію з орнаментами старих ігор для приставок. Підприємці кажуть, що це був радше іміджевий хід: тоді компанія планувала виходити на американський ринок. Зібрали лише $8,9 тис., та головне – клієнти з США їх помітили. «Мені здалося, що працювати з Kickstarter досить складно. Потрібно ретельно до цього готуватися (переглянути схожі проекти, спланувати стратегію), надто важливою є візуальна частина. Треба відписувати усім донаторам подяки. Це цілий проект тривалістю місяць, але він дуже цікавий», – наголошує Філіп.

Зараз Олексій працює дистанційно, його парафія – бухгалтерія. Філіп відповідає за розвиток бренда, багато їздить у відрядження. Спочатку хлопці все робили самі, іноді їм допомагали друзі. Тепер уже є кілька людей, які працюють на складі і займаються упаковкою, а також невеликий кол-центр. Кур’єри – дистанційні, але за якістю їхньої роботи засновники компанії ретельно стежать. На аутсорс службу доставки Sammy Icon передавати не планує. «Кур’єри – це обличчя бренда. Ми вирішили, що краще навчити своїх людей», – каже Філіп.

Важливою для Sammy Icon є також аудиторія соцмереж. Головний канал комунікації зараз Facebook. У сторінки бренда понад 16,5 тис. лайків – середній для українського стартапа показник. Хлопці залучають нових передплатників за допомогою стандартних акцій «лайкни та розшар пост і виграй пару шкарпеток», але концентруються на якісних повсякденних повідомленнях. «Намагаємося писати так, як писали б на своїй сторінці», – ділиться Філіп. Це допомагає отримувати більше зворотного зв’язку.

Крім того, компанія підтримує лояльність покупців і періодично дарує постійним клієнтам невеликі подарунки. Допомагають у цьому й акції: одного разу спільно з кав’ярнею «Кап & Кейк» пригощали кавою тих, хто приходив у шкарпетках від Sammy Icon.

Чому саме Sammy Icon?

«Ми хочемо дарувати людям емоції», – діляться стартапери. На їхню думку, люди мають радіти шкарпеткам й отримувати приємні враження. Друзі вигадали легенду, героєм якої став ангел Семмі, він супроводжує мандрівників, особливо якщо вони у фірмових шкарпетках. Так народився слоган «Зроблено в раю», а Семмі став постійним героєм публікацій на сторінках у соцмережах. Тепер він – невіддільна частина комунікації. У кожної пари шкарпеток своя легенда. Приміром, Семмі побував у США – і з’явилися Navajo.

SammyIcon

Як не дивно, але основними покупцями бренда виявилися аж ніяк не хіпстери, а солідні бізнесмени й корпоративні службовці. Носять зазвичай у вихідні, хоча деякі дозволяють собі ходити у яскравих шкарпетках під діловий костюм. Більшість товарів купують чоловіки – десь 60/40, але точно порахувати складно, адже багато речей беруть на подарунок. Особливо це помітно перед святами, наприклад, перед Новим роком кількість замовлень зростає чи не утричі.

Нині бренд Sammy Icon – це не лише шкарпетки. Компанія випускає нижню білизну, легінси і навіть торгує окулярами Illusion Explorer. Але товар-первісток як і раніше генерує більшу частину прибутку. «Зараз маємо більше продажів офлайн, ніж через мережу», – кажуть засновники компанії. Однак змінювати ситуацію поки що не збираються. Литвинов, який став обличчям бренда, активно їздить по міжнародних виставках, популяризуючи свій продукт і просуваючи його за кордоном. У планах – Bright Tradeshow у Берліні, що допоможе знайти нових партнерів.

  • Початкові інвестиції – $20 тис.
  • Аудиторія сторінки у Facebook – 16,5 тис.
  • Залучили $8,9 тис. на Kickstarter
  • Більше 50% продажів йде на експорт 
30.06.2016
Що нового
Популярне