На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Реклама для малого

7 порад малому бізнесу від досвідченого рекламіста
Робіть висновки про ефективність реклами лише за цифрами. Не піддавайтеся емоціям. Контролюйте повернення інвестицій

Малий бізнес не може дозволити собі знаних рекламних агенцій, які зроблять круто, але дорого. Однак просувати свою продукцію потрібно. І реклама, звісно, є, а от сенсу в рекламних повідомленнях часто бракує. Як і логіки у спробах їх донести. Тому перш ніж ставити завдання підрядникам або братися за справу самим, почитайте поради консультанта з реклами Юлії Рукавіциної, в активі якої робота з L’Oréal, Sanofi, Skoda, Roshen, Nestlé, Kraft Foods, Colgate Palmolive, Gallina Blanca, Danone.

Порада 1. Вивчайте споживача

Припустимо, ви впевнені у своєму продукті. А чи добре ви знаєте тих, хто його купує? Приміром, каву у вашій кав’ярні можуть купувати не тому, що вона у вас найсмачніша, а тому, що у вас чисто і затишно. Таке знання важливе для створення правильного рекламного посилання.

Результат. Тоді ви не будете повторювати за всіма: «У нас найсмачніша кава», а скажете: «У нас смачна кава і у нас завжди чисто». І всі чистьохи міста будуть вашими покупцями.

большая
Юлія Рукавіцина, консультант з реклами

 

Порада 2. Почуйте тих, кому хочете продати

Просіть своїх покупців висловлюватися і довіряйте їм. Можливо, вони мріють отримувати від вас щодня «Доброго ранку». Так дайте їм це.

Результат. Можливо, витрати на придбання необхідного програмного забезпечення для ранкових дзвінків виявляться меншими, ніж вартість банера в метро, а рекламний ефект перевершить очікування.

 Порада 3. Рахуйте гроші

Робіть висновки про ефективність реклами лише за цифрами. Не піддавайтеся емоціям. Контролюйте повернення інвестицій. Кожне рекламне посилання має приносити прибуток. Якщо ви витратили на рекламу 10 грн, а отримали 20 грн – ви на правильному шляху. Вкладайте тільки в ті канали, які можна порахувати. Постійно аналізуйте, який рекламний носій корисний і наскільки, а який ні.

Результат. Згодом ви матимете чітке уявлення, як домогтися потрібного ефекту за найменші гроші.

3

Порада 4. Зосередьтеся на зиску

Розповідаючи про товар, акцентуйте на вигодах. Якщо ваші помідори тверді, говоріть, що вони добре зберігаються. Якщо м’які, пропонуйте їх до салату на вечерю.

Результат. Покупець розуміє зиск, який отримає від товару, а не просто знає про його властивості.

Порада 5. Не наслідуйте великого брата

Велика спокуса переймати досвід великих компаній. Вони рекламуються на ТБ і не натішаться від цього каналу комунікації. Ви теж мрієте туди потрапити? Не варто. Зверніть увагу на маршрутки, в яких їздять ваші покупці, на місця для зовнішньої реклами, які їм трапляються дорогою додому, до школи тощо.

Результат. Локальні зусилля точніше влучають у ціль і обходяться дешевше.

2

Порада 6. Діліться знаннями

Якщо ви, скажімо, торгуєте білими футболками, поділіться порадами, як зберегти їхню первісну білизну під час прання. Вам подякують навіть ті, хто купив футболку не у вас. І, можливо, наступного разу вони прийдуть за покупкою саме до вас.

Реалізуєте побутову хімію? Напишіть статтю з порадами, як прибрати в оселі швидко і майже без зусиль. Опублікуйте її в місцях зосередження потенційних покупців: у відповідних групах у соцмережах або тематичних онлайн-ресурсах.

Результат. Якщо робити це регулярно, у вас з’являться лояльні читачі, які надалі можуть стати вашими покупцями.

Порада 7. Тримайте фокус

На вашу думку, простіше ловити одного зайця чи декількох? Те саме з рекламою. У вас чудовий товар, вигідні знижки, а ще ви займаєтеся благодійністю? Надто багато інформації на одиницю часу і рекламної площі. Ніхто спеціально на зупиниться, аби все це прочитати й осягнути.

Результат. Одне рекламне повідомлення – одне посилання – вас почули і запам’ятали.

Приклад із практики

Моя знайома рестораторка розповідала про перші кроки в бізнесі. У неї, крім бажання, не було ані знання специфіки ресторанної справи, ані бодай знайомого кухаря. Однак вона орендувала приміщення в середмісті Києва і за два тижні відкрила заклад. Допомогла їй вроджена безпосередність. Вона сама зустрічала гостей, вибирала з ними столик і не втрачала можливості поговорити з кожним. Відразу зізнавалася, що новачок, і дякувала за поради, завдяки яким створюється «ресторан мрії». Люди охоче відповідали. Їм подобалося допомагати.

 

16.11.2015
Що нового
Популярне