На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

З додатком на виставку

Команде уже удалось заполучить в клиенты Google, Chrysler, Bloomberg, AutoDesk, Pepsi, WWF, American Express, AOL, университет Стэнфорда, MIT и Disney.

Українська компанія Attendify стала лідером в розробці додатків для заходів. Серед її клієнтів – Google і Bloomberg.

Attendify – онлайн-конструктор мобільних додатків. Але не звичайних, а для заходів. Проводиш виставку – простіше дати відвідувачам можливість скачати програму з розкладом, картами локацій, добіркою новин і матеріалів. Зробити це можна в три кроки, без залучення дорогих дизайнерів і розробників.
Стартап заснували українці Михайло Балясний (СЕО) і Артем Яремчук (СОО) в 2011 році. Спочатку платформа називалася KitApps. Майкл раніше вже заснував софтверну компанію Shift Labs, у Артема до KitApps був досвід роботи проект-менеджером в Vivex Invest. Також він був співзасновником аукціону Kopeikoff.
Уже на той момент було зрозуміло, що з часом кожна компанія захоче собі мобільний додаток, але не всі зможуть дозволити собі розробку. Тоді партнери вирішили робити конструктор мобільних додатків – платформу, за допомогою якої маленькі компанії зможуть робити собі програму без наймаючи дорогих розробників і веб-дизайнерів. Згодом команда вирішила сфокусуватися виключно на організаторах заходів і отримала більш співзвучне з івент-середовищем назва – Attendify.

Attendify-Studio2
Ідея виявилася вельми вдалою. Мобільний додаток – дуже недешеве задоволення, яке може і не відразу окупитися. У США, наприклад, розробка стандартного додатка для конференції на iOS і Android може коштувати від $5 тис. до $50 тис. При цьому потрібно вивчити портфоліо розробника і завантажити додатки, які він робив для інших івентів. Можливо, варто навіть зв’язатися з одним з його клієнтів безпосередньо і поцікавитися досвідом. При цьому, Attendify передбачає обмеженість бюджету організатора, а процес створення програми максимально спрощений і автоматизований. У підсумку, за запевненнями Артема Яремчука, організатор отримує відмінну якість продукту, порівнянне з індивідуальною розробкою, але за ціну в 10 разів нижче.
Стартап спочатку розвивався на свої кошти, і крім цього проект підтримав український інвестор, пов’язаний з індустрією івентів.
Перші інвестиції склали до $100 тис.
У 2013 році в проект вклався фонд TMT Investments – сума інвестицій зросла до $200 тис. Стартапів час від часу надходять пропозиції від фондів, але поки що команда не поспішає піднімати інвестиції. За останній рік компанія виросла в 8 разів за доходами, але стартап реінвестує виручку.
Зараз Attendify майже повністю орієнтується на зарубіжний ринок – близько 80% клієнтів знаходяться в США. Світова індустрія івентів оцінюється в $100 млрд на рік – тільки в США щорічно проходить близько 2 млн заходів.
Команді вже вдалося роздобути в клієнти Google, Chrysler, Bloomberg, AutoDesk, Pepsi, WWF, American Express, AOL, університет Стенфорда, MIT, Disney і інші відомі компанії та організації, в тому числі і в Україні.
А команда стартапу зросла з двох до 25 осіб.
Холодні продажі і адвокати
Навіщо ж потрібно додаток? Засновники сервісу вважають, що так простіше залучити аудиторію в спілкування. «Люди, які приходять на заходи, найчастіше приходять за Нетворк, бізнес-контактами. Наше додаток – це такий закритий Facebook про конкретний івент», – розповідає Артем. По-третє, в додаток можна додати рекламу – вона виглядає як спонсорські пости в Facebook. Це може працювати так: якщо спонсор івенту – Microsoft, компанія пропонує всім учасникам залишити e-mail і брати участь в розіграші Xbox. Організатор після заходу зможе передати спонсору звіт: хто з учасників цікавилися брендом, а також їх контакти. «Це схоже на стандартну CPA-модель і працює краще, ніж спонсорські пакети – кладовища логотипів», вважає Артем. Це щось і цікавить західних замовників.

attendify_stats2
Звичайно, сервіс більше орієнтований на США і Європу. «У США практично будь-який івент вже серйозно розглядає додаток як додатковий інструмент у своєму «чеклісті», поряд зі сторінкою івенту в Facebook і продажем квитків через онлайн-сервіс, типу Eventbrite», – говорить Артем. Перших клієнтів на Заході підприємці шукали за допомогою холодної розсилки. «Ми намагалися писати нормальним, людською мовою, а не в стилі« дорогий сер, хочемо вам запропонувати ідеальний продукт для вашого бізнесу », – згадує співзасновник стартапу. Однією з перших відгукнулася GDS – компанія, яка проводить близько 80 івентів в рік. В результаті компанія купила додатки на всі 80 івентів. Правда, в 2012 році додаток коштувало всього $249 – стартап ще не вивчив ринок і поставив ціну «зі стелі».

Зараз вартість річної передплати для платформ iOS і Android становить від $399 до $599.

А ось міжнародна фармакологічна компанія AstraZeneca сама вийшла на Attendify. Це компанія зі штатом в 20 000 співробітників, і до цього вона ніколи не купувала додатків. Цікаво те, що за результатами роботи, Олів’є справи, організатор AstraZeneca GCE Summit, фактично став адвокатом бренду для стартапу. Він рекомендував продукт для офісів компанії в інших країнах, і навіть його дружина, яка працює організатором заходів в іншій компанії, стала клієнтом Attendify. «Я б ніколи не подумав, що фармацевти настільки активні – постять божевільна кількість фоток, пишуть в месенджери. Спочатку фотки івенту і доповідей, а закінчилося фотками шотів в барі. Божевільний engagement – на 500 учасників близько 3000 фотографій », – згадує Артем. Люди продовжують користуватися додатком і після закінчення івенту, що для індустрії нетипово.
В Україні «покриття» у компанії поки невелика. Артем зазначає, що через те, що проникнення смартфонів ще не досягло «піку» в СНД, в тому числі і Україна, до повсюдного використання додатків на всіх івентах ще далеко. «Але нішеві заходи, розраховані на« просунуту »аудиторію, як, наприклад, конференція «8P» або «Cisco Expo Ukraine» виразно виграють від мобільного застосування, оскільки відсоток власників смартфонів серед відвідувачів таких івентів дуже великий», – підкреслює співзасновник стартапу. На його думку, ринок мобільних додатків для івентів в Україні тільки розвивається, тому важливо «застовпити» місце, тоді і клієнти з’являться.
На рахунку проекту вже кілька нагород. У 2015 році проект Attendify потрапив в шорт-лист кращих українських стартапів за версією The Next Web. А ще в 2012-му став «стартап року» за версією AIN.ua. Також Attendify разом з YouScan і Jelastic потрапили в ТОП-50 російських стартапів.
• Заснована в 2011 році
• Команда стартапа – 25 осіб
• Серед клієнтів – Google і Bloomberg
• Річна передплата – від $ 399 до $ 599

08.08.2016
Що нового
Популярне