На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Смартфономанія в бізнесі

Ранок, дерева у дворі оповиті туманом, чашка кави, поквапити дітей до школи, завантажити портфелі в багажник, проскочити затори, відчинити кабінет, натиснути на кнопку Power і зануритися в шквал листів і дзвінків.

Таким був початок дня мільйонів людей. До появи смартфонів і мобільного інтернету.

Тепер картина дещо змінилася. Хтось, як Дмитро Дубілет, за чашкою кави вивчає німецьку онлайн через додаток Duolingo. Хтось, як Петро Чернишов, починає день з читання Financial Times і The Economist. Хтось, як я, перевіряє пошту, щоб знайти там чергове підтвердження, що зібрав круту команду, яка запускає найкращі в Україні проекти. Життя точно стало трохи різноманітнішим. І це не могло не позначитися на бізнесі.

Зазвичай бізнес-клієнтів вважають дуже консервативними. Мовляв, поки умовиш їх подивитися на продукт, поки пройдеш всі кола погоджень, підпишеш договір і запустиш все в роботу, технологія вже застаріє. Але я не згоден. Як на мене, корпоративні клієнти – головні споживачі інновацій. У цій групі споживачів, як і всюди, є інноватори і так звані early adopters – люди, які з готовністю випробовують всі новинки. А ще у бізнес-споживачів є багато завдань, які можна автоматизувати і спростити за допомогою телеком-технологій. І компанії охоче в них інвестують. Наприклад, аграрії зайняті розробкою мобільних додатків, які дозволять контролювати сільгоспроботи і витрати, забезпечать аналітикою – про це розповів у своєму інтерв’ю Андрій Гордійчук.

За останні півроку проникнення смартфонів у нашій базі корпоративних клієнтів збільшилось до 43%. Це на 10% більше, ніж у звичайних споживачів. А ще наші бізнес-абоненти нарешті перестали боятися використовувати робочі смартфони для особистих потреб. Звідки висновок? Все просто: трафік на соціальні мережі збільшився майже вдвічі – до 140 ТБ.

І ці тренди мені дуже подобаються. Вони означають, що бізнес в Україні став більш комунікабельним і швидким. Не потрібно чекати конференції, щоб познайомитися з партнером та обмінятися візитками – досить зафрендити в соціальних мережах і вести переговори в месенджері. Інтернет-магазинам немає необхідності наймати операторів у call-центр (хоча у нас така послуга досі затребувана) – вони можуть вести всі переговори з клієнтом у Viber. Це зручно: не потрібно чекати слушного часу, щоб поставити запитання, щось уточнити, і всі деталі спілкування зберігаються в чаті. Багато хто взагалі продає товари через Instagram і спілкується там же.

Смартфони і 3G стирають географічні кордони. Пройшли ті часи, коли важливі фахівці роками не могли виїхати у відпустку, адже їх ніким було замінити, а про перевірку пошти зі смартфона, не кажучи вже про складніші додатки, навіть не йшлося. Тепер безліч бізнес-питань можна вирішити онлайн.

Звичайно, в тому, що ви постійно онлайн, є й мінуси. Начальник завжди може додати завдань. Але плюси – доступ до найкращих онлайн-курсів, лекцій, музики та відео, зв’язок з близькими – це компенсують, сподіваюся.

Джерело: http://biz.nv.ua/ukr/experts/krazhan/smartfonomanija-v-biznesi-563092.html

 
08.02.2017
Що нового
Популярне