На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Сонце замість бойлера

Як виготовляють сонячні колектори
Ми вивчаємо сучасні технології виробництва вакуумних колекторів, вибираємо ті, що відповідають місцевим умовам, вигадуємо, як зробити краще і дешевше. Маємо розробки, аналогів яких не існує.

Їм доводиться конкурувати з китайцями за ціною, а з німцями – за якістю. «Стар Енержі» – перший і найбільший український виробник вакуумних сонячних колекторів, які можна застосовувати для нагрівання води та опалення цілий рік. Розташована компанія в Одесі, але її продукція годиться для всіх регіонів країни.

З армійця в інженери

«За професією я військовий, після скорочення штату частини, де служив, довелося починати з нуля. Зацікавився альтернативною енергетикою. Спершу поставив на свій будинок сонячні батареї та колектори, потому продавав їх. Бізнес на кшталт «купи-продай» тривав майже п’ять років. Але я хотів щось виробляти, створювати робочі місця», – згадує про початок справи Максим Пархоменко, директор і співвласник ТОВ «Стар Енержі».

Товариш, у якого була будівельна фірма, надав цех під виробництво, вивчили технологію, придбали обладнання. І 2009 року підприємець разом із друзями, вкладаючи свої та кредитні кошти, почав самостійне виробництво вакуумних сонячних колекторів трубчастого типу.

«Існує кілька видів колекторів, – пояснює підприємець. – Традиційні пласкі сонячні колектори виготовляли ще в СРСР у 60-х роках і досі виробляють у Європі, Китаї та в Україні. Ми випускаємо саме вакуумні трубчасті колектори, які мають вищий на 30% ККД і нагрівають воду до 60 градусів. Вони працюють не тільки влітку, а й узимку, і дозволяють безкоштовно користуватися гарячою водою цілий рік, а також підтримувати опалення».

Виробництво сонячних колекторів складається з проектування, тестування, складання, збирання і обслуговування готових конструкцій. «Ми вивчаємо сучасні технології виробництва вакуумних колекторів, вибираємо ті, що відповідають місцевим умовам, вигадуємо, як зробити краще і дешевше. Маємо розробки, аналогів яких не існує. Ми співпрацюємо з Одеською національною академією харчових технологій, Одеським національним політехнічним університетом, Інститутом енергетики і комп’ютерно-інтегрованих систем управління», – ділиться Пархоменко.

Наприклад, «Стар Енержі» виготовляє рами вакуумного сонячного колектора з міцної профільної труби спеціально для Одеського регіону, де вітри сильніші, ніж у центрі країни. Вакуумні колектори компанії коштують менше, ніж інші сонячні водонагрівачі. Вони дешевші за китайські на 5-15%, а якістю не поступаються німецьким та італійським. «Завдяки нашим системам можна заощадити до 90% коштів на опалення, до 40% коштів на оплату комунальних послуг», – підрахував Максим Пархоменко.

Деякі комплектуючі (теплові мідні трубки, алюмінієві пластини, вакуумні скляні трубки з абсорбером) закуповують за кордоном, але загалом у виробництві використовують до 75% матеріалів, вироблених в Україні.

Максимальний обсяг виробництва – 80-100 колекторів на місяць, але цей показник можна збільшити чи не удвічі. Площа виробничих цехів становить майже 400 кв. м, складів – 1500 кв. м. Постійний штат – це 20 інженерів та офісні працівники. За потреби наймають додаткові монтажні бригади.

Солце-вместо-бойлера_1

Конкурентні переваги

Окрім власне виробництва вакуумних трубчастих колекторів, «Стар Енержі» виконує роботи з проектування геліосистем для гарячого водопостачання, систем обігріву басейнів, систем опалення та фотоелектричних систем. Адже для кожного конкретного випадку (приватний будинок, готельний комплекс чи дитячий садок) потрібно встановлювати системи різної потужності, зважаючи на площу приміщень, поєднання з наявними системами опалення та водопостачання тощо.

Зазвичай клієнти замовляють обладнання зі встановленням. Монтаж та подальше обслуговування колекторів здійснюють самі, а в інших регіонах – монтажні організації. Великими клієнтами «Стар Енержі» є фабрики, заводи, але найбільше замовляють сонячні колектори підприємства готельно-ресторанної галузі (готелі, бази відпочинку, пансіонати, спортивні клуби, фітнес-центри, басейни), купують обладнання і фізичні особи. Клієнти є по всій Україні (найбільше, звісно, на Одещині), а також у Молдові та Білорусі.

«Завдяки нашим системам можна заощадити до 90% коштів на опалення, до 40% коштів на оплату комунальних послуг»

Додатковою перевагою «Стар Енержі» є повний перелік послуг із проектування та монтажу будь-якого обладнання для енергозбереження будівлі: і сонячних батарей, і теплових насосів, і систем освітлення. Інженери також проектують системи вентиляції, кондиціонування повітря, холодопостачання, водопостачання і каналізації, автоматики і КВП. Здійснюють нагляд на етапі монтажних робіт. Пропонують обстеження об’єктів з подальшим наданням експертного висновку. Компанія також надає будівельні послуги: алмазне свердління отворів у стінах, плазмове різання сталі та алюмінію.

Складнощі бізнесу

У 2015 році разом з курсом долара зросла вартість кольорових металів, що застосовують у виробництві сонячних колекторів, та скла, яке імпортується з Китаю. Ціни довелося підвищити. Тож енергоощадне обладнання так і залишилося малодоступним для багатьох українців. Нещодавно запроваджена державна кредитна програма «Тепла оселя» дає змогу фізособам отримати компенсацію на купівлю енергоефективного обладнання в розмірі 30%, але не більше 10 тис. грн. Так, приміром, для переходу мережі спортклубів на сонячний обігрів води потрібно $32 тис.

“88 компаній із 24 країн виробляли трубчасті вакуумні колектори у 2014 р.”

«Наші основні споживачі – бізнес-структури – готові брати кредити під розумні відсотки», – ділиться Максим Пархоменко. Тож компанія «Стар Енержі» вирішила сама укладати угоди з банками про партнерські програми кредитування клієнтів і готова співпрацювати як з українськими, так і зарубіжними фінансовими установами.

Ще одна проблема – постійні зміни законодавства в Україні. Великі замовлення на колектори українського виробника надходили, коли Закон «Про електроенергетику» для отримання «зеленого» тарифу вимагав мати певну частину обладнання, вироблену саме в Україні. У 2015 році, коли почали готувати законопроекти про зменшення цього тарифу та скасування вимоги про місцеву складову обладнання, деякі проекти довелося призупинити, скажімо, встановлення сонячних колекторів для нагрівання води у басейні у спорткомплексі в Ужгороді.

Рекламні канали

Найефективніший канал для залучення покупців сонячних колекторів та батарей – інтернет. Сучасні споживачі вже знають, що таке колектори, і самі шукають постачальників.

«Стар Енержі» бере активну участь у виставках у південному регіоні, в Одесі – по 4-6 разів на рік, щороку представляє продукцію на профільній виставці енергоощадних технологій у Києві.

Плани

«Нам потрібні постійні замовлення. Адже зупиняти виробництво, а потім запускати потребує вдвічі більше ресурсів, аніж безперебійна робота. Також постійна робота дозволила б зменшити собівартість виробів, а, врешті, ціну обладнання для українців», – ділиться підприємець. Зрозуміло, що стабільність у цьому бізнесі залежить від стабільності у державі, щоби люди могли вкладати гроші в енергозбереження.

Компанія хоче вийти на державні закупівлі, на тендери з переобладнання державних промислових об’єктів та соцзакладів (дитсадків, лікарень, спорткомплексів).

Працівники «Стар Енержі» налаштовані оптимістично і сподіваються, що уряд запровадить реальні програми для кредитування охочих займатися енергозбереженням. 

 

9-12 червня у Мюнхені відбулася міжнародна виставка Intersolar 2015. Основним трендом стали смарт-технології у сонячній енергетиці

Солце-вместо-бойлера_2

Географія виробництва

88 компаній із 24 країн виробляли трубчасті вакуумні колектори у 2014 р.

Співпраця з «Київстар»

Максим Пархоменко, директор і співвласник ТОВ «Стар Енержі» (Одеса): «Я клієнт «Київстар» з 1999 року. Я постійно маю бути на зв’язку, мені потрібен інтернет для оперативного листування з клієнтами та партнерами – усе це забезпечує мобільний оператор. За потреби користуюся роумінгом у закордонних мандрівках, якість і ціна мене влаштовують. Крім того, понад 15% витрачених на зв’язок коштів мені повертають за програмою лояльності, що теж приємно. В Одесі вже є 3G від «Київстар», хочу спробувати».

«Стар Енержі» вирішила сама укладати угоди з банками про партнерські програми кредитування клієнтів і готова співпрацювати як з українськими, так і зарубіжними фінансовими установами.

05.08.2015
Що нового
Популярне