На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Весільний бізнес-пиріг

Як весільні салони зберігають рентабельність

Люди зустрічаються, закохуються, одружуються незалежно від ситуації в країні. Жовтень — найпопулярніший місяць для весіль. Чи принесе він очікувані прибутки гравцям весільного ринку, і що вони самі роблять для того, щоб «гірко» було тільки молодятам, — ми з’ясовували у провідних весільних агенцій Києва.

Люди переносять або взагалі скасовують весілля з остраху, що нареченого або когось із батьків молодих мобілізують, а якщо вирішують зіграти весілля, то намагаються витратити якнайменше грошей, тому що не впевнені у можливості заробити завтра. І якщо на заході країни це не так відчутно, те південний схід «упав» набагато», — розповідає Марин Гуралюк, засновник весільної компанії Maxima. Але якщо вже призначена дата й підготовка почалася, то скасовується або переноситься подія вкрай рідко. Спостерігається тенденція переходу від кількості до якості.

Створюємо тенденції

«Дедалі частіше відбуваються концептуальні маленькі весілля з меншим розмахом, нерідко за кордоном», — говорить Валерія Бородіна, засновниця сервісу з оренди вбрання Oh My Look! Wedding. За даними експертів, найменше постраждав преміум-сегмент.

«У нас спостерігається зростання продажів послуг, і вже зараз заплановані весілля на наступний рік», — сказала Олександра Дергоусова, засновниця однойменної весільної агенції. Підтверджує її слова й Марин Гуралюк: «Криза найбільше вплинула на мідл-сегмент. На преміум, як не дивно, не так суттєво. Але не виключаю, що це лише у нас, тому що саме у цьому сегменті маємо багато напрацьованих можливостей».

За словами Алли Мурашової, засновниці однойменної весільної агенції, у мідл-сегменті падіння продажів у порівнянні з попередніми сезонами сягає 80%.

Події в країні спричинили також практику швидких і спонтанних весіль в економсегменті. «Хлопці, йдучи в АТО, ведуть своїх дівчат до РАГСу… Так з’явилася нова хвиля — влаштовувати весілля швидко, з невеликими бюджетами й романтично», — говорить Катерина Кравченко, співзасновниця весільної агенції White Day.

Конкуруємо з банками

Про таку цікаву антикризову «фішку», як кредитування весілля замовника за рахунок коштів весільної агенції, розповіла Алла Мурашова. За її словами, це допомагає й у залученні замовників, і в збільшенні бюджету заходу. Чіткої системи надання позики в агенції немає, кожен випадок розглядається індивідуально.

«Ми дуже уважно підходимо до рішення про надання кредиту на весілля. Орієнтуємося на суму, яка не перевищує 35-40% від загального бюджету заходу. Далі обов’язково підписується договір позики, який засвідчує нотаріус. Юристи стежать за тим, як виконується договір. Гроші на руки клієнт не отримує, ними одразу оплачуються всі весільні послуги», — розповідає Алла Мурашова.

Працюємо на перспективу

«Ми організовуємо бранчі, дівич-вечори, тематичні вечірки та інші заходи для потенційних наречених, але щоб це не було для них задорого», — говорить Олександра Дергоусова.

Слушний час показати свої можливості для того, щоб заскочити зненацька майбутніх молодят у цукерково-букетний період. «Крім весіль, White Day влаштовує незвичні побачення. І зараз дуже багато замовлень на цю послугу. Люди втомилися від стресу, їм хочеться позитиву, любові й щастя. Ми ненав’язливо починаємо опікуватися нашою парою, допомагати їй, збагачуємо їхнє життя подіями й красою. Пропонуємо все: від романтичних вечерь і подорожей до послуг професійного психолога», — розповідає Катерина Кравченко. Зав’язати контакти з безліччю потенційних замовників одночасно можна, організувавши корисний для них івент.

«Ми плануємо почати серію семінарів на тему кохання, сексу та взаємин. Дедалі частіше зустрічаються люди, які одружуються, не розуміючи, навіщо вони це роблять. Це страшно. Ми спробуємо допомогти розібратися нашим нареченим у собі, щоб створити справді справжні, міцні родини, засновані на любові», — говорить вона.

Створюємо атмосферу

Правильні емоції, випробувані в потрібному місці, можуть вплинути на купівельну поведінку. «Якщо ти робиш усе круто й з альтруїзмом, то про це говоритимуть, до тебе захочуть прийти. Ми створили атмосферу щастя, краси та свята. Приміряння в Oh My Look! Wedding — завжди подія: гарні сукні, прохолодне шампанське та смаколики. Така собі платтятерапія», — розповідає Валерія Бородіна.

Попри кризу, а може завдяки їй, усілякі подарунки здатні зіграти ключову роль під час вибору. «Всі наші дії й активності, партнерства й заходи спрямовані на те, щоб зробити життя всіх дівчат легшим. А от подарунки — безкоштовні укладки, макіяж, набір косметики тощо — усе це має більшу цінність для дівчини. І в нас усе це є», — запевняє вона.

Улаштовуємо розпродаж

Такий інструмент, як розпродаж, актуальний і у весільній індустрії. Однак він має особливість: сукні повинні відповідати модним тенденціям. «Наші моделі трирічної давнини нічим не відрізняються від тих, що пропонують конкуренти у нових колекціях. Тому наші клієнтки купують розпродажні моделі легко й непомітно», — говорить Марин Гуралюк.

Підвищуємо лояльність

Програми лояльності застосовують у всіх галузях і за всіх часів. Головне — правильно обіграти ситуацію. «Якщо ви замовляли в White Day побачення, два-три побачення, то організація весілля коштуватиме значно дешевше. Після весілля ми надаємо 50% знижки на організацію святкування хрестин або народження первістка! От такий концепт: від першого поцілунку до першої дитини», — усміхається Катерина Кравченко.

Диференціюємо рекламні канали

Нині, коли у країні війна й публічні веселощі можуть сприйматися неадекватно або ображати чиїсь почуття, потрібно грамотно підходити до роботи із соцмережами. «Oh My Look! Wedding починався із соціальної мережі Facebook. За більш ніж рік роботи — 30 тис. передплатників на FВ і 25 тис. в Instagram. Однак у лютому 2014 року, коли будь-яка активність у Facebook сприймалася негативно, Instagram показав себе більш лояльним і ефективним», — впевнена Валерія Бородіна.

23% — скорочення кількості компаній, готових розміщати рекламу своїх послуг на порталі у 2014 році
70% з них компанії, які займаються організацією весіль за кордоном
10% від усіх рекламодавців взагалі припинили роботу в цій сфері

 

Вікторія ШАТОХІНА, керівник проекту Wedding.ua (Всеукраїнський весільний портал)
Вікторія ШАТОХІНА, керівник проекту Wedding.ua (Всеукраїнський весільний портал)

«Лідери зі скорочення бюджетів на розміщення реклами — туристичні компанії й ті, що влаштовують весілля за кордоном. Рівень падіння становить 70%. Це не пов’язано зі зниженням попиту на їхні послуги, тому що сама по собі тенденція модна. Ймовірно це викликано зростанням курсу долара та євро й плаваючим станом самих компаній.

За стабільної ситуації з валютою рекламні бюджети й кількість клієнтів Wedding.ua цього напрямку весільного бізнесу були досить високими й компанії цього розділу входили до десятки найактивніших клієнтів порталу. При цьому стабільним залишається інтерес до розміщення реклами весільних бенкетних залів, ресторанів, готельних комплексів і флористичних студій. Рекламні вкладення компаній цих сфер у 2014 році зросли на 11%.

Цікаво, що у порівнянні з аналогічним періодом позаминулого року, 2014-го аудиторія порталу збільшилася на 20%, а її активність підвищилася на 6%. Так само спостерігається зростання інтересу цільової аудиторії порталу до весільної тематики. Тому ті компанії, які саме зараз скоротили рекламні бюджети, недоодержали замовлення на кінець весільного сезону 2014 року і початок сезону 2015-го. Адже, за статистикою Wedding.ua, пошуки інформації під час підготовки до весілля (фотографії суконь, приклади декору, промо-ролики ведучих тощо) починаються за 6-12 місяців до події».

 

20.11.2014
Що нового
Популярне