На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Свіжа їжа

Як створити прибутковий сендвіч-бар
Критерій доцільності відкриття сендвіч-бару у конкретній точці – 1 тис. перехожих за годину

Попри те що перші дві кав’ярні Вадима Бортника у Харкові були неприбутковими, він таки досяг успіху в бізнесі. Натепер підприємець володіє мережею з 29 сендвіч-барів FreshLine по всій Україні. І незабаром відкриє ще вісім, зокрема два на Хрещатику. Також сендвіч-бари запрацюють у Білорусі та Казахстані. Молодий бізнесмен організував ще й бізнес-школу, у якій викладає. Ми попросили його поділитися досвідом долання перешкод і дати кілька порад зі створення сучасного закладу швидкого харчування.

З 15 років Вадим Бортник працював у батьківському кафе в одному зі спальних районів Харкова. За чотири роки пройшов шлях від офіціанта до керівника. Потім відкрив студентську кав’ярню, справи йшли непогано, але не так, як мріялося. «У мене було ширше бачення власного бізнесу, шукав ідею, яку можна було би масштабувати», – розповідає Вадим.

3
Вадим Бортник, власник мережі сендвіч-барів FreshLine

Під час подорожі Америкою побачив ресторани Subway, де відвідувачі могли самі придумати сендвіч, і зрозумів: ось воно! Попросив у американців франшизу, хотів відкрити такі заклади в Україні, але йому відмовили. Впевнений, що концепцію сендвіч-бару вподобає український споживач, який звик до бутербродів, Вадим Бортник у 2009 році відкрив у Харкові свій перший сендвіч-бар FreshLine. Окрім сендвічів, у меню є перші страви, салати, десерти, гарячі та холодні напої (зокрема імбирний, малиновий чай, смородиновий мікс із базиліком), фреші.

За рік Вадим Бортник відкрив сім прибуткових сендвіч-барів у Харкові. Згодом запрацювали такі кав’ярні в інших містах. Натепер відкрито 19 закладів у Харкові, чотири у Києві, по одному у Львові, Дніпропетровську та Чернівцях.

1

Підприємець постійно у відрядженнях: готує до відкриття ще вісім закладів, зокрема два в Києві на Хрещатику, один у Вінниці. Два сендвіч-бари є у столиці Білорусі – Мінську. У Казахстані триває навчання персоналу для відкриття нового закладу.

FreshLine сьогодні:

29 сендвіч-барів

450 людей у штаті

450 тис. клієнтів на місяць

8 тис. сендвічів на день

60-70% клієнтів обирають саме збірний сендвіч, який формують за власним смаком

Назустріч франчайзі

Нині продано вже шість франшиз FreshLine. Партнерам надають усі стандарти, проводять тренінги, дають відеоінструкції. Надається і програмне забезпечення з роботи з касовими програмами – це власна розробка на основі світового досвіду, адаптована для українських реалій. За купівлю програмного забезпечення не треба платити: лише 700 грн на місяць за обслуговування. Це дешевше за R-keeper.

Умови:

Перший внесок: $5 тис.

Поточні інвестиції: $20-40 тис. 

Площа: 20-50 кв. м

Штат: 8-20 співробітників

Окупність: 1-2 роки

40-50% прибутку дають продажі напоїв

Особливості роботи з персоналом

Стандарти FreshLine вимагають обслуговування клієнта за три хвилини. Одночасно можна приділяти увагу чотирьом відвідувачам. Для одного сендвіч-бару потрібно 8-10 співробітників (макс. 20) залежно від площі та кількості місць.

Вадим Бортник із колегами постійно проводять внутрішні бізнес-тренінги з навичок управління рестораном у Харкові: окремо для співробітників, адміністраторів та керівників. Навчання керівника нового закладу FreshLine триває два тижні, далі починається стажування на підприємствах, вивчення стандартів. Потім він складає іспити, проводить заняття з керівниками служб, згодом сам навчає співробітників.

4

«У разі придбання франшизи співробітників вибирає на місцях сам франчайзі, але ми передаємо портрет – опис потрібних компетенцій, особистих якостей адміністратора, управлінців. Дистанційно навчаємо, проводимо співбесіди, перевіряємо», – розповідає Вадим Бортник.

Молодий персонал вимагає правильної мотивації. Це, на думку Бортника, вільний графік, щотижнева зарплата, молодий колектив, корпоративи, тренінги, відзнаки. Робота у FreshLine – це перша можливість для багатьох зробити кар’єру. Є випадки, коли співробітник зали через рік ставав керівником ресторану – чудова кар’єра для, приміром, студента.

Є й жорстка система контролю: у кожному кафе ведеться відеоспостереження. Четверо людей у компанії передивляються записи камер, звіряють, що пробито на касі і хто як ходить на роботу.

2

 

Помилкова економія

Помилкою було те, що заради економії Вадим Бортник відкрив перший сендвіч-бар у непрохідному місці – у старому приміщенні в спальному районі. Тому заклад працював мляво, в нуль. Однак оптимізму підприємець не втрачав і, ризикнувши, на останні гроші орендував приміщення у центрі Харкова поруч із McDonalds. Саме там сендвіч-бар FreshLine відразу впадав у око цільовій аудиторії – студентам і школярам, конкурував із відомим брендом завдяки дешевизні сендвічів, свіжості і корисності продукції та  можливості виявити свою креативність і придумати свій бутерброд. Тож від відвідувачів відбою не було.

Досвід: заклад швидкого харчування можна відкривати, тільки якщо є хороше прохідне місце.

150-700 клієнтів на день обслуговує один заклад

Канали комунікації

Маркетингові активності проводять у залі. Роздають флаєри з певними заходами. Каву чи другий сендвіч – у подарунок за певні дії. Щоб мотивувати проводити дні народження у точках, дарують цього дня чизкейк.

Чудовий хід – спеціальні наклейки FreshLine на телефони. Постійний лояльний клієнт – амбасадор бренда – добровільно рекламує заклад і за це отримує право на безкоштовний напій.

Ціле літо за спеки біля FreshLine перехожим роздавали питну очищену воду безкоштовно.

Перший київський FreshLine, який відкрився два роки тому, працював під іншим брендом – Pane Fresco. Була мета створити преміальний сегмент. Але, як показала практика, це було помилкою, бренд має бути один

Також компанія активно спілкується з клієнтами у соцмережах: головна аудиторія – студенти та школярі – живуть у «ВКонтакте» та Facebook. Користувачів сторінки закладу «ВКонтакте» – близько 15 тис., Facebook – майже 2 тис. Бортник наголошує, що популярності набуває Instagram: 3 тис. передплатників, найбільше активних відгуків і переходів.

Антикризовий сендвіч

«За сім років існування FreshLine кризи в Україні були постійно, можливо, вони і сприяли популярності закладів. Недорога їжа зі свіжого хліба задовольняє багатьох. У цьому бачу можливості. Сендвіч-бари – та ніша, яку треба встигнути зайняти», – каже Вадим Бортник.

15-20% рентабельність сендвіч-бару

За останні три роки сендвіч у середньому подорожчав на 50-60%, але лишився доступним для споживача. Оренда та зарплати за цей час не збільшилися. Зросли комунальні платежі, але електроенергії на виготовлення сендвічів іде небагато. Імпортні свіжі овочі купують тільки у зимовий період, і складають вони до 10% вартості продукту. Цього року українські ресторатори сподіваються на недорогі турецькі овочі.

Плани Вадима Бортника наполеонівські: відкрити сотню сендвіч-барів за кілька років і створити національну компанію. Конкуренції підприємець не боїться. Різних піцерій в Україні безліч, а сендвіч-бар – один, та й технологія приготування сендвічів дешевша, і продукт виходить конкурентнішим за ціною.

Критерій доцільності відкриття сендвіч-бару у конкретній точці – 1 тис. перехожих за годину

Партнерство з «Київстар»

Вадим Бортник, власник мережі барів FreshLine:

Я користуюся послугами «Київстар» усе життя. У команди топ-менеджерів FreshLine корпоративні номери. З нетерпінням чекаємо на 3G у Харкові.

22.01.2016
Що нового
Популярне