На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Свої на схилі

Український одяг для лижників і сноубордистів
Ми співпрацюємо з командою професійних спортсменів, які виступають на змаганнях у нашій екіпіровці. Адже ми займаємося не лише бізнесом, а й пропагандою спортивного способу життя. А кому, як не спортсменам, його рекламувати? – В'ячеслав Кірута

Хочеш виглядати круто на гірськолижних курортах – поший спорядження сам. Саме цим керувалися засновники вітчизняного бренда 2DAY, коли три роки тому випустили першу партію лижних кофт для себе і друзів. Тепер компанія виготовила вже третю колекцію екіпіровки для гірськолижників та сноубордистів, а обсяг продажів збільшується щороку.

Співвласник компанії 2DAY В’ячеслав Кірута вперше опинився на лижному схилі, коли йому було вже двадцять. Це сталося випадково: друзі-студенти затягнули його у Протасів Яр покататися. Йому сподобалося, а згодом він всерйоз захопився new school skiing (видовищний стиль катання на гірських лижах по перилах, боксах, стінах тощо). Видно таких лижників здалеку. Ось так одного разу В’ячеслав і побачив «свого» на схилі. Ним виявився його майбутній партнер з бізнесу Кирило Десятник.

30 тис. грн – інвестиції у першу партію одягу

New school skiing – модний напрямок. Тож і екіпірування має бути відповідним. А в моді у гірськолижників мішкуваті куртки і кофти. Причому кофта мала бути на розмір більшою й неодмінно виглядати з-під верхнього одягу. «Це дуже зручно й стильно, – пояснює В’ячеслав. – Утім знайти такий одяг, особливо для високих людей, було непросто. Звісно, є імпортне спорядження, але й ціни на нього кусаються».

Тоді двоє друзів і вирішили зшити потрібний одяг. Однак втілити у життя ідею не вдалося, адже майстерні такі дрібні замовлення не брали. До справи долучився третій бізнес-партнер Андрій Михайлов, у якого були знайомі на одній зі швейних фабрик.

2

Три роки – три колекції

Троє майбутніх бізнес-партнерів ризикнули і замовили пошиття невеликої партії кофт – 50 штук. Результат перевершив очікування. «Кофти розійшлися за лічені дні. Ми запропонували їх знайомим, і виявилося, що це настільки затребуваний товар, що миттєво сформували наступне замовлення», – згадує В’ячеслав.

У виробництво першої партії друзі вклали близько 30 тис. грн, а продавали кофти фактично за їхньою собівартістю – по 500 грн. Вони обов’язково б вийшли у нуль і заробили б на продажах другої партії, якби не проблеми зі швейною майстернею.

За три роки асортимент 2DAY розширився: від спортивних кофт до гірськолижних курток, штанів, фланелей, світшотів і худі. А від літа 2015 року підприємці почали виготовляти спортивні майки та футболки для скейтерів

«Уявляєте, нам терміново потрібно дошивати другу партію, а майстерні відмовляються від нашого замовлення. Мовляв, надто складний для пошиття одяг. Річ у тім, що дизайн кофти ми розробляли самі, тому вона була максимально зручною для лижників і сноубордистів. Вона мала безліч кишень і кишеньок: для скіпаса, для плеєра і телефону, велика кишеня-кенгуру плюс спеціальний отвір на манжеті для пальця», – розповідає В’ячеслав.

Поки шукали потрібну майстерню, підприємці-початківці втратили на випуску невдалих кофт близько 15 тис. грн. Тому сезон 2013-2014 років завершили з нульовим балансом.

Попри те що випуск кожної нової колекції ознаменовувався зростанням курсу долара, торік обсяг продажів у доларовому еквіваленті збільшився приблизно на 12%. Щодо кількісних показників, то друга колекція була утричі більшою, ніж перша, а третя утричі більшою, ніж друга за кількістю одиниць.

Лижний маркетинг

3

Донедавна основним рекламним каналом, який використовувала компанія для просування свого продукту, було сарафанне радіо. В’ячеслав визнає, що маркетинг завжди був їхнім слабким місцем. Проте з розширенням бізнесу він зрозумів, що цього не має бути. Тому віднедавна в компанії з’явився професійний маркетолог, який робить ставку на digital.

2DAY (today) – це сьогодні. І в цьому філософія компанії: кращого часу для дій, ніж сьогодні, годі й чекати. Зокрема для початку бізнесу. 

26.02.2016
Що нового
Популярне