На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Таке важливе мистецтво медіації

Навички медіації допоможуть неупереджено провести всі зустрічі, розібратися у потребах учасників і знайти креативні способи їх задоволення.
Балвиндер Синг Повар

Балвіндер Сінг Повар, професор IE Business School у Мадриді, розповів Kyivstar Business Hub про значення медіації у вирішенні конфліктів

1. Чому будь-який комунікатор має володіти мистецтвом медіації?

Медіація потрібна кожному комунікатору з кількох причин. Зараз дедалі частіше навички медіації викладаються лідерам, щоб вони могли краще керувати глобальними командами, в яких високий рівень конкуренції і різноманітності. Навички медіації допоможуть неупереджено провести всі зустрічі, розібратися у потребах учасників і знайти креативні способи їх задоволення. Особлива увага приділяється активному слуханню, завдяки якому бесіди та зустрічі стають ефективнішими. Йдеться про невербальну комунікацію, різноманітність запитань, підбиття підсумків. Медіація допомагає нам генерувати більше емпатії, активніше поширювати інформацію та посилювати мотивацію. Завдяки їй ми знаємо, як проводити складні бесіди і як виходити зі скрутних ситуацій. Навички медіації допомагають поліпшити уміння впливати і переконувати.

2. Яким чином цей інструмент допомагає вирішити протиріччя і проблеми?

Інструмент працює за складних ситуацій через щонайменше дві причини:
1) медіатор бере на себе нову роль, одягає новий капелюх неупередженого координатора, який стежить за дотриманням конфіденційності того, що відбувається;
2) під час процесу кожна із залучених у конфлікт сторін отримує індивідуальний час з медіатором, коучинг і спільний час з усіма залученими сторонами.
Медіатор допомагає знайти вигідні для всіх учасників рішення, причому «вигоду» визначають самі учасники. Мотивація до цього народжується завдяки тому, що учасникам під час медіації повертається контроль над ситуацією, до того ж участь у процесі – справа добровільна.

3. Яких правил дотримується ефективний медіатор? Які техніки застосовує?

Щодо правил, дивіться відповіді на питання 1 і 2. Медіатор має бути неупередженим, фасилітувати і дотримуватися конфіденційності. Він робить усе, щоб процес медіації був справедливим і паритетним щодо усіх учасників. Медіатор застосовує такі техніки, як активне слухання, емпатію і фасилітацію різноманітних процесів, щоб результатом медіації стало вигідне для всіх учасників рішення. Одразу потрібно встановити основні правила для всіх залучених сторін, щоб і процес, і результат були для всіх справедливими і взаємовигідними.

4. Що почитати, щоб краще розбиратися у цій тематиці?

Щоб стати професійним медіатором, можна пройти короткі курси, професійні курси, також читати літературу з цієї теми. Можна підключити професійну третю сторону. Існує кілька видів медіації, їх всіх об’єднують однакові основні елементи, а відрізняє фокус на різних сценаріях: медіація на роботі, у сім’ї, у бізнесі тощо. Є низка книжок, наприклад:

Mediation, A Psychological Insight into Conflict Resolution by Strasser and Randolph. Continuum. – Mediation;

The Relationship Revolution by Larry Hochman. Wiley. – How we connect to others and the importance of relationships;

The Power of Now by Eckhard Tolle. Namaste Publishing. – Being in the moment, focused – Екхарт Толле. Тиша говорить;

Drive by Daniel Pink. Canongate. – The fundamentals of internal motivation – Драйв. Деніел Пінк. Що насправді нас мотивує.

31.07.2015
Що нового
Популярне