На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Телеком-співрозмовник на всі випадки життя

В целом же боты для компаний – спасение от рутины.

Бум чат-ботів дістався і до України, і одним з піонерів в цьому напрямку стала Зоряна від Київстар.

Діалог – природна форма спілкування для людей. Однак, він стає все більш звичним для комунікації людини з комп’ютером. Наприклад, чат-бот – додаток, яке відповідає на питання користувача, навчається і здатне підтримати більш-менш осмислений діалог. Воно аналізує запити, вибирає відповідь з бази даних і реагує на деякий набір команд.
Раніше чат-боти були, скоріше, розвагою для гіків, але зараз багато компаній намагаються поселити подібних персонажів на своїх сторінках в соцмережах і в різноманітних месенджерах. Стартував ботобум з дітища Microsoft – Tay, запуск якого не обійшовся без скандалу. Машина навчалася досить швидко, і користувачі вдосталь познущалися над нею і навчили цитувати Дональда Трампа і навіть «Мою боротьбу» Адольфа Гітлера. Расиста з дівчини-бота вдалося зробити всього за добу. У підсумку, Microsoft вибачилася, відключила Тау, і перезапустила проект. Але через деякий час роботесою знову «зіпсували» і вона зізналася у вживанні наркотиків. З тих пір Тау живе виключно в приватному для компанії режимі. Поки помітно, що з початком ботолихоманки бажання «навчити робота поганому» затихло.

В цілому ж боти для компаній – порятунок від рутини.

Роботи можуть шукати і збирати дані для подальшої аналітики, поширювати інформацію всередині компанії, а також консультувати користувачів і виконувати функцію довідкової. Їм під силу відповідати на нескладні питання, допомагати орієнтуватися на сайті або в додатку, підказувати, де знайти ті чи інші інструменти і детально розповідати про продукт. Є й ті, хто допомагає збирати статистику або надає інформацію, на яку ви можете знайти в реєстрах можна витратити багато часу, наприклад, Statsbot або OpenDataUABot. Через бота можна залишити замовлення на продукт або послугу, а також зібрати потрібні знижки для клієнтів.
Ще одна корисна функція – утримання лояльності клієнтів. Бот може спілкуватися і в неробочий час, і навіть розважати. Так, великі медіа вже запустили своїх ботів-репортерів, які розповідають про новинки передвиборної кампанії в США, або представляють короткий звіт про минулий політичним подію, варто тільки написати кілька слів в месенджер. Деякі боти можу вірші розповідати, ділитися рецептами, відповідати на компліменти. Та ж відома користувачам мобільної техніки Apple Siri може претендувати на «звання» чат-бота, оскільки виконує дуже схожі функції, тільки інтегрована в операційну систему.
В Україні теж є чат-боти. Одним з перших про запуск інтелектуального віртуального консультанта оголосив оператор мобільного зв’язку Київстар. 25 березня Зоряна стала працювати на сайті Київстар, а з 7 липня стала спілкуватися з абонентами і в Facebook Messenger. У компанії говорять, що загорілися ідеєю запустити Зоряну в Messenger відразу після того, як Facebook анонсував створення платформи для пошукових роботів. «В середині квітня ми зайнялися розробкою, а на початку червня вже відправили готовий продукт на модерацію в Facebook. Перевірка пройшла успішно і значно швидше, ніж ми очікували », – розповідає Віталій Султан, керівник електронних каналів Київстар.

9_1
Зоряна – віртуальний асистент, який допоможе вибрати тариф або послугу, розповість про послуги зв’язку, а може просто поговорити і навіть розповісти вірш, наприклад, Анни Ахматової чи Ліни Костенко.
Зоряна, до всього іншого, вміє ставити уточнюючі питання, що дає можливість надати користувачеві саме ту відповідь, який йому потрібен. А ще їй дуже подобаються компліменти, на які вона із задоволенням відповідає.
Якщо потрібної клієнтові інформації немає в її базі, вона перемикає на «реального» оператора. В Київстар розраховують за допомогою чат-бота обробляти близько 250 тис. Звернень в місяць.
Не минуло й двох тижнів після запуску бота в Facebook Messenger, а вже 20 липня Зоряна з’явилася в Telegram. Поки вона відповідає досить короткими репліками і часто посилається на сайт, проте база її знань поповнюється завдяки активному спілкуванню з користувачами.
Як і у будь-якого бота, мета Зоряни – полегшити спілкування клієнтів з підтримкою. Адже пряме сполучення в месенджер забирає менше часу, ніж дзвінок оператору або пошук на сайті. Більш того, розробники чат-бота відзначають, що вона зможе переправляти контакти користувача на електронну пошту співробітника компанії, що поліпшить процес організації бази даних. Та й приймати запити на обслуговування і залишати заявки в системі контролю звернень у неї теж чудово виходить.
Поговорити з Зоряною можна тут: в Telegram: @Zoriana_Kyivstar_Bot, www.telegram.me/Zoriana_Kyivstar_Bot, в Facebook: www.facebook.com/Zoriana.Kyivstar.

08.08.2016
Що нового
Популярне