На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Тіньове використання ІТ

CIO розуміють, що під час тіньового застосування ІТ з'являється розрізнена інформація, виникають питання сумісності даних і втрачаються можливості отримання гуртових знижок
Ник Эрл

Нещодавно я подорожував південною Ірландією. Краєвиди там гарні, але дорожні знаки кого завгодно заженуть у глухий кут. Заблукавши, я запитав дорогу у перехожого. Почув таку відповідь: «Якби мені потрібно було їхати туди, я б точно починав не звідси». І він був абсолютно правий: дуже важливо вибрати правильну вихідну позицію. А коли справа стосується хмарної стратегії, більшість CIO починають аж ніяк не з початку.

Причина цього – дедалі більше тіньове використання ІТ, тобто лавиноподібний доступ персоналу до хмарних сервісів в обхід ІТ-підрозділів. Давно відомо, що співробітники і цілі підрозділи не звертаються до ІТ-відділів щодо отримання потрібних для них хмарних сервісів. Нещодавно розгорнулася ціла дискусія про непередбачувані і потенційно небезпечні наслідки цього.

CIO розуміють, що під час тіньового застосування ІТ з’являється розрізнена інформація, виникають питання сумісності даних і втрачаються можливості отримання гуртових знижок. Але хто серед них реально уявляє собі обсяги використовуваних хмарних сервісів, повну їхню вартість, яка додається до тарифу провайдера публічної хмари, а також ризики?

Щоб краще зрозуміти проблеми Shadow IT, ми проаналізували дані, які зібрали при наданні послуги Cisco Cloud Consumption Service великим корпоративним замовникам у США, Європі, Канаді та Австралії з січня 2013 року по липень 2015-го.

Результати, отримані на основі аналізу даних за мережами, до яких підключені мільйони користувачів, непокоять.

Частка тіньових ІТ зростає. Для зберігання критичних даних компанії використовують у 15 разів більше хмарних сервісів, ніж затверджено керівництвом. На думку ІТ-відділів, у їхніх організаціях використовують у середньому 51 хмарний сервіс. Насправді їхня кількість доходить до 730, і ситуація лише погіршуватиметься. Рік тому перевищення було семиразовим, півроку тому – десятиразовим, сьогодні – п’ятнадцятиразове. За нашими прогнозами, до кінця поточного року ми матимемо двадцятиразове перевищення, або в середньому тисячу зовнішніх хмарних сервісів на компанію.

01.09.2015
Що нового
Популярне