На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Тренди  e-commerce в Україні

Межі між e-commerce і традиційним ритейлом стираються.
Дмитрий Суслов

Цьогоріч очікується зростання ринку електронної комерції у світі, особливо на хвилі глобалізації і впровадження big data. Український e-commerce уже достатньо зрілий, щоб формувати свої тренди.

Рятівний 3G

Мобільна комерція – яскравий тренд останніх років, а поява 3G в Україні стала його спусковим гачком. Швидкість пошуку і покупки товару підскочила у рази. Завдяки активізації цього тренда компанії почали приділяти увагу своїм сайтам, створюючи не незграбні, а зручні й адаптивні мобільні версії.

Ближче до клієнта

Персоналізація – тренд, який з’явився нещодавно, але у нього чималий потенціал. Так, компанії вже почали працювати з тригерними розсилками, персоналізацією видачі і сервісу товару.

Як це насправді виглядає? Приміром, людина купила принтер, а стартовий картридж у нього закінчується за три тижні, тобто через три тижні потрібно надіслати йому листа: «Як там ваш принтер? Здається, у нього закінчується картридж і треба купувати новий».

Надішліть такого листа заздалегідь, і тоді ваші крос-продажі виглядатимуть як турбота про клієнта.

Це стосується продуктів, у яких є цикли життя, тобто всіх: килим потрібно почистити, шибки поміняти, а в кондиціонері замінити фільтри.

Щодо персоналізації, в Україні з’являються перші дзвіночки технології big data. На цьому розуміються одиниці, але кожен намагається щось робити. Рік тому ми проводили конференцію щодо великих даних і разом з усіма учасниками дійшли висновку, що зараз потрібно просто збирати дані, а згодом «підтягнеться» і механіка роботи з ними. Тим більше що зберігати їх тепер дуже просто: хмарні сервіси дешеві й доступні.

  • Серед тих, хто в Україні може грати в складні ігри big data, – Київстар. У нього є багато даних, різноманітної та неструктурованої інформації, що необхідно для цієї технології. Київстар може стати першопрохідцем в обробці великих даних.

Ситуаційний маркетинг, або На «лабутенах» безкоштовно

Коли вийшов кліп про «лабутени», ними рясніла вся реклама. Те саме відбулося після перейменування Комсомольська у Горішні Плавні (Київстар використовував це в рекламі 3G). Ситуаційний маркетинг – це використання масової популярності продукту для просування свого. Він тонкий, іноді скандальний, але ефективний. Люди бачать щось по ТБ, в інтернеті, а потім з усмішкою дивляться на вашу рекламу.

Провокаційний маркетинг

Яскравий представник цього тренда – магазин техніки «Цитрус». Його реклама провокаційна і скандальна, але дуже виділяється на тлі нудного спаму. Наприклад, нещодавно вони анонсували відкриття магазину з входом 100 грн в одному з торговельних центрів Києва. У соціальних мережах на них полилося чимало критики, але мені зрозумілі мотиви такої кампанії – акція набула розголосу. Але, по-перше, ці гроші насправді ніхто не брав. А по-друге, вважалося, що, заплативши 100 грн, при купівлі будь-якого товару ви отримаєте 200-гривневу знижку, а членам свого клубу вони надіслали СМС «для вас вхід безкоштовний». Тож усі пішли перевіряти.

Мультиканальність: онлайн в офлайні і навпаки

Онлайн-магазини відкривають шоу-руми, а офлайн ретранслює себе в онлайн. Обидва майданчики тепер потрібні, оскільки гармонійно доповнюють одне одного.

Межі між e-commerce і традиційним ритейлом стираються.

При цьому важливо, щоб бізнес відповідав таким переходам: не всім потрібно бути представленими в інтернеті (або потрібно бути слабо представленими), але дехто зобов’язаний прийти (як, наприклад, зробили авіаквитки).

Не той тепер SEO

Серед застарілих трендів – SEO: купівля посилань, ранжування, гонитва за показниками тощо. Його замінив контент-маркетинг – опис товарів. Набагато цікавіше продавати описами, ніж просто накупити посилань. Крім того, такий спосіб ефективніший.

 

21.06.2016
Що нового
Популярне