На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Тур тривалістю 20 років

Ретроспектива туристичного ринку України
Ми завжди будували відносини з клієнтами на дружніх засадах. Мабуть, це і була наша основна програма лояльності

Південний берег Криму. У кінці 1990-х ці три слова гріли душу, а також тіла неспокушених західними курортами громадян. Не дивно, що перші вітчизняні туроператори теж були орієнтовані на ПБК. Потім з’явилися Туреччина та Єгипет, у середині двотисячних – Чорногорія, Хорватія та екзотичні країни, а два роки тому українці уподобали гірськолижні курорти Карпат. Про те, як розвивався туристичний ринок України за минулі 20 років, ми поговорили з Михайлом Монаковим, заступником директора харківської компанії «Ялта-сервіс».

Промовиста назва

Готель «Ялта-Інтурист». На початку 1990-х назва цього готелю асоціювалася з розкішшю і комфортом. І, попри дорожнечу відпочинку в цьому оазисі, пробитися у нього було непросто. Тож коли у перших власників компанії «Ялта-сервіс» з’явилася можливість отримувати квоту номерів у цьому готелі, у Харкові запрацював новий турагент з промовистою назвою.

3

«Ми назвалися «Ялта-сервіс», адже спочатку чи не всі клієнти були орієнтовані на відпочинок у готелі «Ялта-Інтурист». А ми цей відпочинок могли забезпечити. Особливою популярністю користувалися групові тури до 40 осіб на 3-6 днів. Зазвичай їх замовляли на травневі свята, а також на Новий рік», – розповідає Монаков.

За його словами, до анексії Криму такі тури були дуже актуальними. Серед 10 замовлень п’ять завжди припадали на Ялту. Вартість п’ятиденного туру, який містив проживання у готелі та сніданки, становила $180-300 на двох.

Від Туреччини до Шрі-Ланки

Однак, попри гарячу любов до Криму, на початку 2000-х у пропозиціях туроператорів почали з’являтися і назви нових курортів. Список очолила Туреччина.

«Ми працювали майже наосліп. Тоді ще не було загальної бази даних з переліком усіх готелів Туреччини. Ми мали факсовий список із 20-25 готелів із місцем розташування курорту і ціною туру – $100. По суті ми відряджали людей хтозна-куди. Клієнти чудово це розуміли, але від охочих не було відбою. Це ж була така інтрига: після радянського Криму потрапити на незнайомий курорт, – згадує Михайло. – Але був у цьому і великий плюс – ніхто не просив знижок. Усі знали, що є фіксована ціна, і не торгувалися».

2

Згодом у портфелях українських туристичних компаній з’явився Єгипет. А потім і безвізові Чорногорія, Хорватія, Болгарія. Щодо екзотичних країн, то за минулі 10 років українці уподобали Таїланд, Шрі-Ланку, Гоа, Мексику, Домінікану, Мальдіви і Кубу. Однак, за словами Монакова, бронювання на курорти цих країн становить не більше 25% у структурі загальних замовлень. Адже це сезонні курорти, відпочинок на яких триває з жовтня по кінець березня. По-друге, вони перебувають у ціновому преміум-сегменті, який за визначенням не може бути масовим.

Викрутаси часу

Михайло Монаков констатує, що за минулі два роки обсяг продажів турів упав приблизно на 50% як в людях, так і в грошах. Ті клієнти, які користувалися бюджетними варіантами, взагалі припинили звертатися до компанії, а заможніші надто скоротили звичну кількість поїздок. Причина – скажені метаморфози долара.

На 50% упав обсяг продажів турів за минулі два роки

Зрозуміло, що із закриттям «кримських воріт» українці задивилися у бік того самого Єгипту, Туреччини, Одеси зрештою. «Сьогодні до нас дедалі частіше звертаються із проханням підшукати недорогий варіант у чотиризірковому готелі. І ми зрозуміли, що вкрай мало знаємо цей сегмент, тому що раніше з ним не працювали. Тому під час інфотурів (ознайомчі тури для турагенцій, що включають відвідування низки готелів. – Ред.) ми звертаємо увагу і на пристойні три- та чотиризіркові готелі», – пояснює Михайло.

4

Якщо говорити про зимовий відпочинок, то за останні кілька років зросла зацікавленість до рідних Карпат. Щоправда, на думку Михайла Монакова, причина не патріотична, а радше фінансова. Так, п’ятиденний тур до Буковеля обійдеться родині з трьох людей приблизно від 8 тис. грн. Аналогічний тур, приміром, до Австрії коштуватиме не менше $1600-2000. Якщо до стрибка долара на гірськолижні Карпати припадало близько 10% у загальній структурі продажів зимових турів, то за два роки їхня частка збільшилася до 35%.

Донині, за словами Монакова, у компанії не було жодних проблем із залученням клієнтів. Тому сьогодні доводиться вдаватися до перевірених маркетингових прийомів. «Ми завжди будували відносини з клієнтами на дружніх засадах. Мабуть, це і була наша основна програма лояльності. Люди до нас звикали, починали довіряти і приходили до нас знову», – пояснює він.

Зі 100 до 2500 людей зросла клієнтська база «Ялта-сервіс» за 18 років роботи

Компанія «Ялта-сервіс» активно використовує інтернет-розсилку з інформацією про спецпропозиції, персонально телефонує ключовим клієнтам. Інколи навіть робить індивідуальні знижки.

12.01.2016
Що нового
Популярне