На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Дивовижна коробочка з файлами

Месенджер з широкими можливостями
Стартап для досягнення успіху повинен бути пробивним і наполегливим. Тому треба зібрати навколо себе нормальних людей, яким комфортно один з одним

Месенджер Pibox — своєрідний мікс WhatsApp / Viber і Dropbox. На відміну від тих, що вже є на ринку, він уміє пересилати «важкі» файли до 10 Гб, а в подальшому зможе і більше. У липні 2015-го стартап вийшов на Product Hunt з метою залучити $200 000 інвестицій у рамках seed-round на $1,5 млн.

Про досвід створення IТ-продукту в Україні і «полювання» на західних інвесторів розповів СМО Pibox Руслан Назаренко.

Від ідеї до реалізації

Шість років тому, ще студентами університету, Руслан Назаренко з трьома друзями загорілися ідеєю створення ІТ-стартапу. Після кількох пробних проектів, коли засновники наразилися на проблему передачі великих файлів, 2012 року народилась ідея месенджера Pibox. Отримувати макети від дизайнера, обговорювати їх, вносити правки ВКонтакте або Facebook було незручно, а з мобільної версії взагалі не видно зображень. Надіслати фото з «дзеркалки» через чат у соцмережі без втрати якості теж неможливо: при передачі вони стискаються. Реєструватися спеціально на Dropbox для передачі фотографій — незручно. Щоб поділитися з друзями відео, знятим на GoPro, доводилося заливати їх у Google Docs, потім створювати групу в Facebook, кидати туди посилання… Це лише невелика частина проблем, які мав розв’язати новий месенджер.

Дивовижна коробочка (2)

«Абсолютно незручно, коли компанія подорожує і кожен знімає фото, відео, а потім усім треба якось цими враженнями обмінятися. А часто, пересилаючи фото, хочеться ще й коментарі додати. Як це зробити? Знову зайти в Facebook, створити спільну групу, зробити з неї звалище посилань… Зрештою ми задумалися над проблемою передавання файлів», — розповідає Руслан.

Спочатку стартапери створили сховище, не прив’язане ні до яких акаунтів, проте вузькому колу користувачів ця ідея не сподобалася. У кінці 2014 року розробники прийшли до ідеї месенджера. Бета-версія була готова у травні 2015 року. 22 липня відбувся публічний запуск.

Pibox сьогодні створений як веб-версія, тому що великі файли найчастіше знаходяться на комп’ютері. Вхід у хмарний месенджер відбувається через акаунт на Facebook, нові користувачі отримують стартові 3,14 Гбайт для зберігання даних. Ще 20 Гб можна додати за запрошення друзів.

Конкурентне середовище

Сьогодні існує безліч різних месенджерів, у кожного є своя специфіка. Viber спочатку був створений для дзвінків, а не для обміну повідомленнями та файлами. «Зняти зараз HD-відео і відправити його по Viber — вийде купа битих пікселів», — каже Руслан. WhatsApp передає повідомлення швидше, однак передає файли теж у обмеженому обсязі і, знову ж таки, з втратою якості. А сучасні користувачі хочуть ділитися роликами, відправляючи їх безпосередньо один одному, без зайвих посилань. Кожна нова модель телефону знімає у кращій якості, ніж попередня. Передати всі ці обсяги інформації безпосередньо в месенджері покликаний Pibox.

Дивовижна коробочка (1)

Не можна порівняти Pibox за функціоналом і з простими сховищами, такими як Dropbox, Google Drive, тому що там спілкування неможливе, а сам процес пересилання файлів значно складніший. Їх найсерйозніший конкурент серед месенджерів натепер — це Telegram, у якого є функція пересилання файлів до 1,6 Гбайт. Однак Telegram не дає можливості керувати файлами і зберігати інформацію, а Pibox дає можливість це робити.

«Ми розробляємо такий месенджер, в якому є і нормальне зберігання файлів, і нормальна комунікація, і легке надсилання. Якщо файл уже завантажено, для відправлення користувачеві досить зачепити його курсором та перетягти на аватарку адресата», — зазначає Руслан Назаренко.

$3000 сума витрат на проект у місяць

$70 000 початкові інвестиції (особисті кошти засновників)

$200 000 інвестицій — мета на сьогодні в рамках seed-round на $1,5 млн 

Монетизація

За словами Руслана Назаренка, витрати на розвиток Pibox на місяць становлять близько $3000. Співзасновники вклали в проект близько $70 тис. Цього, за їхніми розрахунками, вистачить до листопада. Основний спосіб монетизації зараз — це продаж додаткового місця у сховищі. Поки що надходять приблизно сто доларів на місяць, але це тільки початок.

У найближчих планах засновників — додати в Pibox функцію переказу коштів як в рамках однієї країни, так і за кордон. Дохідна частина — комісія за зроблений переказ.

Просування

Pibox намічають розвивати на глобальному ринку. Активний старт команда планує у США, де стартап-індустрія системно розвинена. Збирається також провести кампанію в топових ЗМІ і таким чином отримати трафік і викликати зацікавленість інвесторів. «Хотілося б, щоб у кожному куточку світу у нас був фахівець з просування, який знає цей ринок», — говорить Руслан. Він розуміє, що ринок перенасичений, у користувачів є вибір серед багатьох сховищ і месенджерів. Тому, крім США, український стартап планує експансію в Європу, Азію, зокрема країни, що розвиваються — на кшталт Філіппін.

Підняти планку

Pibox увесь час розвивається і поліпшується, засновники мають купу ідей. У жовтні команда випустить мобільний додаток, і месенджер буде прив’язаний до номера телефону. Команда планує покращувати складову сховища, чату і додавати нові функції. «Хочеться підняти месенджери на новий рівень, — ділиться планами стартапер. — Спочатку метою була простота і швидкість. Ми хочемо додати ще й якість. А далі вже розбавляти фішками».

Pibox вже має пропозиції від інвесторів з України та Східної Європи, але підприємці хочуть більшого. «Шукаємо seed-round на півтора мільйони доларів. Цього нам якраз вистачить на півтора-два роки, щоб зібрати команду, згуртуватися, якісно доопрацювати продукт і залучити максимальну кількість користувачів», — підрахував стартапер.

Лайфхак: Кращий день для появи на сайті — вівторок-середа, 10:00 за часом Сан-Франциско

За попередніми розрахунками, близько 40% коштів витратять на оплату праці розробників в Україні і команди маркетологів за кордоном. Ще 30% — маркетинговий бюджет. Решту буде спрямовано на створення інфраструктури офісу компанії в США, релокейт трьох засновників у США і на їхнє мешкання там.

Зараз у месенджера Pibox більше тисячі користувачів, і він вийшов на Product Hunt у пошуках інвестора. Product Hunt — відомий сайт, на якому щодня формується список технологічних та ІТ-стартапів. Його активно моніторять потенційні інвестори.

«Стартап для досягнення успіху повинен бути пробивним і наполегливим. Тому треба зібрати навколо себе нормальних людей, яким комфортно один з одним. У нас були «факапи», і ми могли кинути проект, але всі наполегливо рухалися вперед. Для всіх співзасновників діяльність в Pibox є основною. І всі вони інвестували в проект власні кошти».

Важливо, аби в проект були вкладені особисті кошти засновників. Гроші, за які можна було купити машину або поїхати на відпочинок. Якщо приймається рішення витрачати їх на проект, одразу зрозумілі пріоритети.

Лайфхаки для виходу на Product Hunt

Підготовчий етап:

• Використовуйте дані аналітики для виявлення кращих Хантерів на ресурсі.

• Виберіть 2-3 Хантерів, обговоріть з ними свій продукт до запуску.

• Складіть списки людей, до яких можете звернутися за підтримкою (лідери думок, друзі, блогери, медіа, друзі у Твіттері).

• Підготуйте «пакет документів» для медіа (описи, фото, відео).

• Підготуйте презентацію і бізнес-план для інвесторів.

День виходу:

• Відповідайте на всі запитання, які вам будуть ставити користувачі, а їх буде багато. Нікого не ігноруйте.

• Просіть усіх, хто проголосував за вас, висловити свою думку про проект.

• Повідомте про вихід усіх знайомих і незнайомих журналістів.

• Проаналізуйте фідбек від медіа та інвесторів і плануйте подальше просування.

08.09.2015
Що нового
Популярне