На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Welcome to Great Britain

Освоюємо британський ринок
Велика Британія посідає перше місце в Європі за обсягом продажів через інтернет, але це не означає, що там легко продати будь-який дорогий ексклюзивний український продукт

Про способи виходу на ринок Великої Британії для українських бізнесменів, особливості реєстрації підприємства, відкриття рахунку, оподаткування і наймання персоналу розповідає Олександра Корінна, менеджер зі стратегічного розвитку компанії «Ваймс Консалтинг», яка надає консультації фірмам у Британії та Україні.

Відкритість ринку Великої Британії, економічна і фінансова стабільність країни, надійність законів, легкість і прозорість ведення бізнесу, зручне податкове законодавство, висока платоспроможність населення – усе це робить країну привабливим ринком для українських підприємців.

Для реєстрації та ведення там бізнесу вистачить туристичної візи. Є різні варіанти роботи на ринку: партнерство з британськими компаніями, відкриття своєї філії, реєстрація власної компанії з переїздом українського офісу в країну або наймання місцевого персоналу.

welcome-to-GB_1
Олександра Корінна, менеджер зі стратегічного розвитку компанії «Ваймс Консалтинг»

 

Підготовка: вивчаємо ринок

Британський споживач набагато вимогливіший щодо якості товарів і послуг, ніж український, він частіше купує продукцію преміум-сегмента, адже може собі це дозволити. Велика Британія посідає перше місце в Європі за обсягом продажів через інтернет, тому офлайн-точки не завжди обов’язкові. Але це не означає, що там легко продати будь-який дорогий ексклюзивний український продукт.

Перш ніж експортувати продукцію до Великої Британії (утім, як і до будь-якої іншої країни), необхідно вивчити ринок не лише в загальних рисах, але й щодо товарів, які плануєте постачати. Треба дослідити потенційний попит, конкуренцію, цінову політику, вимоги до стандартів якості тощо – і тільки після цього визначити покроковий план виходу на ринок.

З чого почати продажі

Найбільш успішні українські компанії, за даними «Ваймс Консалтинг», працюють у Великій Британії в сегменті B2B. Знайти клієнтів тут можна, відвідуючи профільні виставки. Приміром, участь однієї з одеських компаній, що виробляє металеві конструкції, у виставці Subcon у Бірмінгемі цьогоріч згенерувала близько 100 зацікавлених у співпраці контактів.

Сьогодні існує багато варіантів для організації продажів свого товару за кордоном. Найшвидший – інтернет-торгівля. Найпопулярніший майданчик онлайн-продажів у Великій Британії – Amazon. Це один із найбільш економних варіантів почати продажі в країні, утім до початку безпосередньої торгівлі доведеться офіційно зареєструвати компанію, продумати можливості отримання оплати, логістику тощо. Побоюючись цих складнощів, українські підприємці мало використовують таку можливість. Тим часом ці питання вирішуються за допомоги партнерів – міжнародних транспортно-логістичних компаній на кшталт DHL чи Mist Express.

У торгах на Amazon питання логістики вирішується ще простіше. Можна відразу доставити велику партію товару на склад Amazon, і компанія сама влаштує відправлення покупцям зі свого складу ще й забезпечить клієнтську підтримку.

Алгоритм реєстрації

Сфера діяльності майбутньої компанії не впливає на вибір способу реєстрації у Великій Британії: чи то інтернет-магазин, чи то виробнича компанія – усе реєструється відповідно до чинного законодавства.

2 тижні триває весь процес реєстрації компанії разом з оформленням свідоцтва платника ПДВ

Підприємець матиме справу лише з двома офіційними інстанціями: реєстраційним органом Companies House і британською податковою службою Her Majesty Revenue & Cus­toms (HRMC).

Етапи реєстрації

1. Під час реєстрації вказується юридична адреса майбутньої компанії у Великій Британії, тому її необхідно оформити завчасно. Юридична адреса має бути реальною, оскільки офіційні органи надсилають на неї кореспонденцію. Адреса реєстрації у квартирі знайомих формально можлива, але при перевірці це може погано вплинути на імідж компанії. (Немає свого офісу, значить, немає штату, тож працювати з такою компанією ніхто не захоче.)

2. Заповнення реєстраційних форм на сайті wck2.companieshouse.gov.uk триватиме близько трьох днів. Вибравши назву компанії, необхідно перевірити її унікальність за допомоги бази даних wck2.companieshouse.gov.uk/wcframe?name=accessCompanyInfo. Під час реєстрації компанії зазначаються паспортні дані не лише директора, але й секретаря, тому знайти його доведеться заздалегідь. Також завжди вказують акціонерів компанії (незалежно від обраного типу), в LTD це може бути директор, акціонер та власник в одній особі.

3. Оформлення статуту. Нотаріально засвідчувати статут компанії у Великій Британії не потрібно, тому можна обійтися без юриста і нотаріуса. Якщо це реєстрація, наприклад, відкритого товариства, то юридична підтримка буде потрібна. Вартість послуг юриста стартує від 200 фунтів за годину.

4. Реєстрація у податковій службі HRMC. Може здійснюватися віддалено, через сайт. Відповідь про рішення HRMC надходить упродовж трьох днів на зазначену юридичну адресу.

5. Реєстрація платника ПДВ. Якщо річний оборот менше 82 тис. фунтів, реєструватися платником ПДВ не обов’язково.

Wellcome to Great Britain-new

Додаткове регулювання

У Британії суворо дотримуються стандартів, яким має відповідати виготовлена або імпортована продукція. Санітарно-гігієнічні норми і правила стосуються не тільки товарів чи матеріалів, а й самого виробництва.

На порталі Служби підтримки експорту Європейського Союзу можна знайти всю інформацію щодо тарифів, квот та норм конкретної продукції.

Вчасні податки

Принципи роботи податкових органів у Великій Британії відрізняються від української фіскальної служби: не надто прискіпливо ставляться до кожної транзакції, офіційна звітність подається раз на рік, ПДВ сплачується щокварталу, як і звіт.

Податкові перевірки існують, але їх проводять рідко і прозоро. Основна частина роботи – щорічні рахунки, які мають складати бухгалтери. Існує чимало нюансів, тому варто обговорювати всі деталі і радитися з експертами.

Податківці лояльно ставляться до підприємців, тому не проводять безпідставних перевірок і не висувають претензій, якщо звітність подали вчасно і правильно.

Британський офіс

Найняти персонал у Великій Британії легко, але варто пам’ятати, що оформлення кожного співробітника – це серйозні зобов’язання для компанії. Там діють жорсткі закони проти гендерної дискримінації: мінімальна оплата праці – 6,5 фунтів/год., відпускні виплати, декретні. Усі виплати треба проводити офіційно, через бухгалтерію (це може бути бухгалтер в Україні, головне, щоб він робив усе правильно і вчасно) та податкову.

1 фунт складає мінімальний статутний капітал у Великій Британії

Комерційна нерухомість у країні щоразу дорожчає і вважається хорошим вкладенням коштів. Тож якщо є можливість придбати офіс, це чудово.

Ми чуємо історії про український товар, який хтось побачив за кордоном, полюбив і організував нереальні продажі на новому ринку (ми писали про вихід на ринок дерев’яних велосипедів Woodrower. – Ред.). Такі випадки поодинокі. Зазвичай, щоб успішно зайти на ринок, потрібно докласти чимало зусиль.

Таким чином, вести бізнес у Великій Британії законослухняним бізнесменам нескладно та зручно. І тим українським компаніям, які виробляють високоякісну продукцію, варто поборотися за сертифікацію товарів, щоб отримати платоспроможного британського клієнта.

welcome-to-GB

«Чи не найскладніше для українських підприємців у Британії – відкрити там корпоративний рахунок. Банки дотримуються індивідуальної політики відкриття рахунків нерезидентам. Компанії-посередники, які займаються підготовкою документації для розгляду в банку, не дають жодних гарантій. Лояльними щодо цього питання є HSBC та Barclays Bank», – Олександра Корінна, менеджер зі стратегічного розвитку компанії «Ваймс Консалтинг».

Обираємо тип фірми для реєстрації у Великій Британії

1. Приватний підприємець (для цього необхідне британське громадянство)

2. Приватне товариство з обмеженою/необмеженою відповідальністю (використовується зазвичай для юридичної практики)

3. Відкрита компанія з обмеженою відповідальністю (потрібна реєстрація на біржі, багато звітів, рекомендується великим компаніям, які торгуватимуть акціями)

4. Філія української компанії (адміністративно складно, потрібно багато дозволів, передбачених українським законодавством)

5. Приватна акціонерна компанія з обмеженою відповідальністю LTD (найбільш вигідний для українського малого та середнього бізнесу варіант. Не вимагає наявності громадянства, безлічі документів і передбачає обмежену відповідальність)

 

Офіційну кореспонденцію у Британії надсилають не лише в електронному вигляді, але й звичайною поштою. На ці листи слід обов’язково вчасно відповідати. Наприклад, у паперовому вигляді подають річні звіти до HRMC. Податкова служба теж може надсилати термінові запити поштою.

10.10.2015
Що нового
Популярне