На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Забути слово «маркетинг»

Власники компаній та директори почали цікавитися, що відбувається за межами клієнта
Игорь Гут

Спочатку розповім анекдот. Що відбувається з маркетинг-директорами, коли вони повертаються до компаній після відпустки? Вони збирають своїх співробітників і кажуть: «Я знаю, що половина з вас працювала, а решта байдики била. Тепер усе буде навпаки».

Сьогодні маркетинг — ваша функція управління. Ким би ви себе не вважали (царем, бароном, власником, директором, президентом компанії), маркетинг — не проблема директора з маркетингу. Це ваше головне завдання. Якщо ви думаєте, що можна викликати керівника відділу маркетингу і попросити провести якусь акцію, яка вирішить усі проблеми, то все, можете закривати бізнес.

Одним маркетингом сьогоднішні проблеми не вирішуються, потрібно міняти бізнес-модель. Комусь це коштуватиме менших зусиль, комусь — більших.

Якби мене запитали, яким словом я замінив би слово «маркетинг», я б відповів — конкурентоспроможність.

Маркетинг — похідне від «маркет». Згідно з Кеничі Омае, на ринку є три суб’єкти: ми, наші шановні покупці і наші конкуренти. Тому головна місія маркетингу на ринку, його головне завдання — створювати конкурентоспроможність компанії і її продукту. Тому забудьте про маркетинг, думайте про конкурентоспроможність.

Ринок підріс, конкуренція дуже сильно зросла. Потрібно прокидатися і починати думати про конкурентів, а потім про споживачів. Розумієте? Конкурентоспроможність — це ключова річ. Просто займатися конкурентоспроможністю — недостатньо. Потрібно відповісти на запитання, на чому вона будується.

Існує три типи бізнесу, які кажуть, на чому будується їхня конкурентоспроможність. Є компанії, які конкурують мізками, людьми, створюючи інноваційні продукти. Інші конкурують технологією: їхня конкурентоспроможність будується на мінімізації витрат та інвестиціях у технології. І є лише один тип компаній, які залежать від взаємовідносин із людьми. Вони фокусуються на постійному підвищенні лояльності у взаєминах з клієнтами.

Стаття російською

03.07.2015
Що нового
Популярне