На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Заробити на коханні

Більшість подарунків на День закоханих – шоколадні фігурки. Це дуже крихкий товар, і ми завжди хвилюємося за кожного солодкого ведмедика, якого надсилаємо клієнтам

День дарування шоколаду – це друга назва Дня закоханих у Японії. Україна, звісно, – не Японія, але й наші заповзятливі шоколатьє з кожним роком заробляють на святі кохання дедалі більше. Нині обсяг реалізації цих солодощів становить близько 25-30% у загальній структурі річних продажів шоколадних компаній.

Вишуканості власними руками

Спочатку скульптор солодощів створює фігурку з пластиліну, потім формувальник відливає форму, в яку і потрапляє розплавлений шоколад. А після того, як фігурка застигає, шоколатьє довершує її звичайним скальпелем. Такі тонкощі ручного виробництва шоколаду розкрила Анжеліна Кадиєва, власниця і шоколатьє компанії Angelina Chocolate.

5

Нині словосполука «шоколад ручної роботи» звична для українців, хоча на початку двотисячних такі солодощі були в дивину. «До того часу люди вже наїлися стандартних шоколадок, тому з’явився попит на вишукані та оригінальні вироби. Тож коли ми 2003 року запустили своє виробництво, ринок був цілком готовий до такого продукту», – коментує Альона Ковальчук, керівник відділу збуту та маркетингу кондитерського дому «Шоколіно». За її словами, початкові інвестиції в організацію виробництва склали $1,5-2 тис.

Орієнтуються такі виробництва на два типи клієнтів: корпорації, які хочуть увічнити символіку компанії в шоколаді, та індивідуальні покупці, які замовляють оригінальні шоколадні подарунки на свята. У першому десятиріччі 2000-х трійка свят-лідерів не змінювалася: Новий рік, 23 Лютого і 8 Березня. А про святого Валентина згадували хіба що найбільші оригінали. Однак сьогодні геть інша картина.

$1,5-2 тис. склали початкові інвестиції в організацію виробництва кондитерського дому «Шоколіно»

Заробіток на оригіналах

«Закохані» ведмедики, сердечка, янголята, амурчики, листівки і навіть портрети коханих – і все це в шоколаді. Українські шоколатьє демонструють неперевершену  винахідливість напередодні Дня закоханих. Крім індивідуальних замовлень, вони розробляють спеціальний асортимент до цього свята. Приміром, Angelina Chocolate пропонує близько 30 «закоханих» шоколадок, а  компанія  «Шоколіно» – 50-80 різноманітних фігурок, 100 наборів та 150 листівок.

Щодо індивідуальних замовлень, то тут фантазія людей невичерпна. За спостереженнями Анжеліни Кадиєвої, вигадують зазвичай жінки, від яких і надходить левова частка замовлень. Хоча дорогі шоколадні подарунки, за словами Олени Ковальчук, більше купують чоловіки.

Замовником найоригінальнішого шоколадного подарунка, який виготовили у «Шоколіно», був чоловік. «Покупець замовив 10 кіло вишуканих цукерок. На центральній шоколадній плитці ми намалювали шоколадом портрет його коханої, а на безлічі цукерок написали різноманітні побажання», – розповідає Ковальчук.

2

Найоригінальніша шоколадна історія кохання була пов’язана з чоловіком і в Angelina Chocolate. Він замовив 12 картин, на яких були зображені побачення з його коханою жінкою. «Клієнт приніс 12 фотографій їхніх побачень і попросив зробити серію шоколадних картин. Ось які у нас романтичні чоловіки», – каже Анжеліна.

Ціна таких шоколадних зізнань становить від 1,5 до 3 тис. грн. Щороку попит на шоколадні валентинки лише збільшується. За словами Олени Ковальчук, торік обсяг продажів на День закоханих зрівнявся з 8 Березня і склав 25%. Підтверджує цю тенденцію і Анжеліна Кадиєва, наголошуючи, що останнім часом продажі на День святого Валентина складають близько 30%, пропускаючи вперед лише виторг на новорічні свята.

4

Де продавати

Інтернет-продажі шоколаду ручної роботи нині становлять не більше 5%. Зазвичай солодощі  реалізують через традиційний роздріб та на ярмарках і виставках. «Більшість вважають, що світлини нашої продукції, розміщені на сайті, – це фотошоп. А коли фігурки беруть у  руки – усі питання зникають, – ділиться власниця Angelina Chocolate. – Наші солодощі добре продаються у містах з великим потоком туристів. Торік ми брали участь у тематичних ярмарках Берліна, Кракова і Вроцлава. Цьогоріч на День святого Валентина обов’язково будемо на всіх ярмарках у Львові та Києві».

Юлія Грушко – власниця інтернет-магазину оригінальних подарунків Podaro4ek.com.ua. Вона наголошує, що серед 2 тис. найменувань на сайті компанії подарунки на День закоханих складають лише 10%.

Серед 2 тис. найменувань на сайті Podaro4ek.com.ua подарунки на День закоханих складають лише 10%

«Більшість подарунків на День закоханих – шоколадні фігурки. Це дуже крихкий товар, і ми завжди хвилюємося за кожного солодкого ведмедика, якого надсилаємо клієнтам», – пояснює Юлія.

За її оцінками, подарунки від українських виробників становлять близько 70% асортименту компанії. Решта припадає на виробників Китаю та США.

5% шоколаду ручної роботи продається через інтернет

Співпраця з «Київстар»

Альона Ковальчук, керівник відділу збуту та маркетингу кондитерського дому «Шоколіно»: «Ми є корпоративними клієнтами «Київстар» від 2010 року і користуємося пакетом «Бізнес». Навряд би ці відносини були настільки довгими, якби нас не задовольняла якість зв’язку і тарифікація».

10.02.2016
Що нового
Популярне