На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Злачно та смачно

Бізнес з виготовлення граноли на грант для переселенців
Коли думаєш позитивно, то натрапляєш на людей, які тобі допоможуть. Я пройшла навчальну програму, витримала конкурс, отримала підтримку і почала виготовляти гранолу

Наталія Григор’єва менш ніж рік тому змушена була переїхати з родиною до Одеси, залишивши Донецьк. За цей час вона встигла пройти бізнес-курси для внутрішньо переміщених осіб від МОМ та фонду «Відродження», знайти ідею для бізнесу, отримати грант і розпочати власну справу. Підприємниця виготовляє та продає гранолу і вже розкручує ТМ «Злачно».

«У  Донецьку я працювала керівником у торгівлі автозапчастинами, але мріяла зайнятися власним бізнесом, пов’язаним із гастрономією. Якось я скуштувала гранолу і захотіла створити самостійно, готувала її п’ять років для дітей. Переїхавши в Одесу, шукала, чим зайнятися. Коли думаєш позитивно, то натрапляєш на людей, які тобі допоможуть. Тож я пройшла навчальну програму, витримала конкурс, отримала підтримку і почала виготовляти гранолу», – розповідає підприємниця.

Гранола – це вівсяні пластівці, горіхи і сухофрукти, запечені з сиропом або медом у духовці. Цей продукт дуже популярний на Заході серед зірок, які піклуються про здоров’я, адже найздоровішу їжу годі придумати: клітковина, білок, вітаміни. Для дітей перед школою гранола – це повноцінний сніданок.

Назву майбутньої торговельної марки «Злачно» придумав син Наталі Яша – перший поціновувач нових рецептів граноли. Корисні рецепти розробив знайомий дієтолог з Інституту материнства та дитинства, але поступово Наталя вносила зміни на свій смак.

4

Спершу вона виготовляла гранолу вдома, зараз орендує кухню у кав’ярні двічі на тиждень, працює з двома помічницями, теж переселенками. Близько 80% сухофруктів для основи роблять самі. Щомісяця виробляють 100 кг пластівців, усе розпродають.

Перший грант на 55 тис. грн уже витратили на розвиток бізнесу, плюс власні кошти – усього майже 68 тис. грн. Другий грант піде на оренду виробничого приміщення та закупівлю додаткового обладнання.

«Злачний» асортимент: класична Classic, фруктова Fruit life, фітнес Fitness style, енергетична Solar energy, дитяча Kids

Продають гранолу «Злачно» на Одеському базарі на Олександрівському проспекті, через соціальні мережі Facebook та «ВКонтакті». Готуються також до продажів через магазини екопродуктів, яких багато в Одесі (приміром, «Еколавка», «Прованс»).

Просування

Для граноли розробили гарну екоупаковку з паперу, додатково продають мальовані вручну скляні банки для зберігання продуктів від Ольги Дудкіної. Із дитячою гранолою дарують іграшку пальчикового театру «Збери родину». Також пропонують джем власного приготування «Слива з бодяном» і мед від своїх друзів.

1

Основний спосіб просування ТМ «Злачно» – виставки. «Одеса любить поїсти та видовища, тож робимо акцент на ярмарках, вуличних гуляннях, адже вони дають багато зворотного зв’язку», – розповідає Наталія. Звідти про гранолу дізнаються туристи і потім замовляють через інтернет. Улітку, працюючи на фестивалях, підприємниця приваблювала клієнтів гарними десертами з гранолою, домашніми йогуртами та ягодами. У холодну пору, щоб заманити клієнта, пропонуватиме гарячі напої: каву без кофеїну, глінтвейн без алкоголю, адже бізнес екологічний! Має вона і брендований одяг для виставок, пошитий переселенкою Наталею Чайковською.

100 кг граноли на місяць виробляють у «Злачно»

До свят власниця бізнесу готує мальовану колекцію керамічного посуду від Мишка Плужника, маркованого «Злачно». А ще – мріє про створення ресторану з екопродуктами.

 

«Краще роздавати вудки, аніж рибу, тож і навчання підприємництву, та гранти для початку бізнесу переселенців – це справді чудова можливість. А враховуючи, скільки переселенців стали друзями та бізнес-партнерами, виходить справжня взаємодопомога»

13.11.2015
Що нового
Популярне