Про що:
Документи, звіти та важливі записи знаходяться на комп’ютерах, а транзакції та спілкування з клієнтами відбуваються онлайн. Щоб не втратити корпоративні файли та контакти, слід регулярно створювати резервні копії. Так ви збережете документи на сторонніх носіях під час технічного або програмного збою. В іншому випадку втрата даних призводить до простою, порушення виробничих процесів і негативно відбивається на бізнесі. Розглянемо в статті, що таке резервна копія, як зробити резервне копіювання даних і чому варто використовувати Microsoft Azure з Київстар.
Зміст
Що таке резервне копіювання
Чому втрачаються дані
З якою періодичністю проводити бекап
Як зробити резервне копіювання даних
Створення резервних копій з Microsoft Azure
Інструменти Azure Backup і Archive Storage
Що таке резервне копіювання
Резервне копіювання, або бекап, — це дублювання всіх файлів, папок пристрою, даних або цілих систем, образів ВМ і їх перенесення на додатковий носій інформації на випадок втрати або пошкодження обладнання. Популярні варіанти сховищ: флеш-накопичувач, зовнішній жорсткий диск, CD, DVD-диски, автоматичне резервне копіювання в хмару, мережеве сховище.
Найпростіше скористатися послугою резервного копіювання інформації на cloud-платформу. Хмарне сховище — це онлайн-сервіс, де розміщуються дані з ПК, смартфона або інтернет-браузера. Підключитися до платформи можна звідусіль, де є інтернет, головне — отримати посилання для входу. Ще одна перевага хмари в порівнянні з фізичними носіями — можливість зберігати, відкривати, редагувати файли з різних пристроїв. Cloud-платформа захищена від інтернет-загроз і перешкоджає випадковій втраті або пошкодженню даних.
Варіанти хмарних сховищ:
- Приватна хмара з дата-центром, створена для конкретного підприємства.
- Провайдер-орендодавець, який має хмарну платформу і піклується про зберігання даних клієнтів.
Чому втрачаються дані
Згідно зі статистикою американської компанії Unitrends, що спеціалізується на резервному копіюванні та безперервності бізнесу, майже кожна третя компанія втрачає дані. У деяких організаціях навіть не знають про те, що таке резервна копія і навіщо вона потрібна. Втрата інформації може серйозно позначитися на репутації бренду, адже клієнти та партнери вважатимуть його ненадійним. Саме тому створення backup — необхідний захід для власників бізнесу, щоб зберегти корпоративну інформацію і добре ім’я компанії.
Причини втрати даних:
- Людський фактор. Випадково, через неуважність, співробітник або власник бізнесу видалив робочі файли.
- Збій у системі. Наприклад, пошкодження жорсткого диска або несправності в ОС. В результаті файли стають непридатними для роботи. Ще одна можлива причина — вихід техніки з ладу.
- Шкідливе ПЗ. Заражена вірусом програма або утиліта здатна призвести до пошкодження файлів на жорсткому диску або зовсім відформатувати пристрій.
- Хакерська атака. Також можливий цілеспрямований вплив на ПК, сервер компанії, щоб спеціально видалити або зіпсувати дані.
- Фішинг. Інтернет-шахрайство, завдання якого — заволодіти критично важливими даними фірми (службовою інформацією, рахунками, реквізитами), щоб використати для крадіжки грошей.
- Шифрувальник. Вірус-вимагач, який зашифровує жорсткий диск, всі ПК у локальній мережі та сервери. Хакери вимагають викуп за розшифрування даних, однак, швидше за все, ви втратите й гроші, і інформацію.
- Форс-мажор. Крім того, можуть відбуватися несподівані ситуації. Наприклад, крадіжка обладнання, стихійні лиха, надзвичайні події.
З якою періодичністю проводити бекап
Створення backup має стати звичкою та проводитися так часто, як відбувається оновлення документів. Наприклад, якщо ви щодня вносите зміни в файли, коригуєте проєкти, складаєте звіти, робити резервну копію треба в кінці кожного робочого дня. У разі, коли документація оновлюється раз на тиждень або рідше, робіть бекап з такою самою частотою.
В обов’язковому порядку резервуйте робочі файли: договори, статутні документи, дозволи та дані, необхідні на випадок перевірки і для нормального функціонування бізнесу. Робіть бекап перед оновленням ПЗ і перевстановленням ОС. Зазвичай ці процеси проходять без проблем, але може трапитися несподіваний збій. Бекап — це насамперед захист вашого бізнесу.
Як зробити резервне копіювання даних
Для початку потрібно встановити й налаштувати спеціальну програму або звернутися до системного адміністратора. ПЗ буде самостійно нагадувати користувачеві, що пора зробити бекап. Резервування даних відбувається в певному порядку. Якщо файли занадто важкі, попередньо стисніть їх в архіваторі.
Послідовність дій:
- Підключення до пристрою стороннього накопичувача або вхід у хмарне, мережеве сховище.
- Копіювання інформації.
- Перевірка перенесених даних: чи все скопійовано, чи коректно відкриваються, чи не пошкоджені архіви.
- Відключення накопичувача.
Хмари та зберігання даних
Microsoft Azure від Київстар
Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.
Створення резервних копій з Microsoft Azure
Надійний і безпечний спосіб зробити резервне копіювання даних — це хмарне рішення Microsoft Azure з Київстар. Платформа працює в 60 країнах світу і займається обробкою даних у сотні надійно захищених дата-центрів.
Переваги резервного копіювання з Microsoft Azure:
- Автоматичний бекап ресурсів і керування ними. Це дозволяє відновлювати цілі віртуальні машини або окремі папки, файли, а також бази даних SQL і SAP HANA. За допомогою динамічних звітів легко відстежувати стан ресурсів.
- Оновлення даних зі збереженням цілісності на рівні додатку за допомогою моментальних знімків VSS (Windows) і fsfreeze (Linux).
- Шифрування даних і багатофакторна перевірка за допомогою Pin-коду. Служба інформує про підозрілі операції резервного копіювання в хмарному сховищі. Якщо резервні копії були видалені без авторизації, їх можна відновити протягом 14 днів.
Хмарні технології Azure мають ряд функцій для запобігання кібератакам. Серед них: шифрування даних, виявлення програм-вимагачів, вірусне сканування, відстеження підозрілої активності, перевірка посилань для спільного доступу. Водночас інші хмарні сховища дбають тільки про двофакторну аутентифікацію, кодування файлів і моніторинг вторгнень.
Інструменти Azure Backup і Archive Storage
Процес резервного копіювання та архівування даних можна спростити завдяки гібридним рішенням для збереження (Archive Storage) і бекапу (Azure Backup). Керувати інструментами можна безпосередньо з хмари. Azure Backup і Archive Storage дозволяють підвищити продуктивність компаній і витрачати менше часу на обслуговування та адміністрування ПЗ інфраструктури локального сховища.
- Azure Backup надає можливість резервного копіювання, яке масштабується залежно від необхідності створення копій. Інструмент має централізований інтерфейс управління. Завдяки цьому виходить швидко визначити політику бекапу і захистити великі масиви корпоративних даних, зокрема віртуальні машини Azure, бази даних SQL і SAP, а також загальні папки Azure.
- Azure Archive Storage призначений для зберігання даних, що використовуються рідко. Архівне сховище побудоване як сервіс для економного зберігання інформації, якою користуються вкрай мало. Резервні копії додатків, медичні записи й інші набори даних тепер можуть залишатися в архівному сховищі Azure Storage в автономному режимі.
Бекап — це не модна діджитал-тенденція, а необхідний захист бізнесу. Якщо регулярно зберігати дані й робити резервне копіювання, у разі збою компанія заощадить багато грошей і часу на їх відновлення. Краще дублювати інформацію і на фізичні носії, і на хмарну платформу. Співробітники Київстар допоможуть підключити й налаштувати cloud-сервіс, щоб зберегти корпоративні дані та захистити їх від хакерських або вірусних атак.
Додайте коментар