На чужому досвіді: 7 книжок про історії компаній
3 травня 2024

7 хв. читання

На чужому досвіді: 7 книжок про історії компаній

Натхнення#Бізнес#2024

Про що:

Історія кожного бізнесу — це дорога з досягнень і поразок, вдалих рішень і сумнівних кроків. Про більшість з них завжди знатиме лише керівництво компаній. Але деякі історії стають публічними уроками для інших підприємців і менеджерів. Саме про такі наша нова добірка книжок — пропонуємо цікаві розповіді про становлення компаній різних масштабів й індустрій.

Зміст

«Spotify навиворіт. Як шведський стартап здійснив музичну революцію»

«Історія Walmart. Зроблено в Америці»

«Доставка щастя. Шлях до прибутку, задоволення і мрії»

«10 успішних компаній. Нова якість підприємництва в Україні»

«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію»

«Netflix і культура інновацій»

«Шлях майстра. Історія сімейної британської фірми, що стала світовим брендом»

«Spotify навиворіт. Як шведський стартап здійснив музичну революцію»

Свен Карлссон, Йонас Лейонхуфвуд

Шведські журналісти розповідають про підйом компанії, яка кинула виклик правилам Кремнієвої долини та стала одним з найпопулярніших стрімінг-сервісів у світі. У книжці автори відтворили історію Spotify, спираючись на сотні ексклюзивних інтерв’ю та джерела, які до цього не були публічними. А саме:

  • як виникла ідея розвитку стрімінгового сервісу у час технологічних суперечок між Apple та Android
  • яку роль у становленні компанії зіграв засновник Meta Марк Цукерберг
  • як шведському бізнесу вдалося потрапити на американський ринок
  • чому саме Spotify допоміг музичній індустрії зменшити втрати від піратства та спонукав Apple змінити свою бізнес-модель
  • завдяки яким перевагам стартап перетворився у мільярдну компанію

Перед вами — ґрунтовний аналіз успіхів і невдач Spotify від моменту заснування.

«Історія Walmart. Зроблено в Америці»

Сем Волтон

Перший магазин Walmart відкрили у 1962 році, через 10 років їх було 32, а ще через 10 — майже 300. Зараз Walmart — це мережа з понад 11 тис. маркетів на різних континентах, яка неодноразово отримувала статус найприбутковішої у своїй галузі. 

Як Сем Волтон з командою побудував такий бізнес? Ось кілька бізнес-принципів, які він розкриває у своїй книзі:

  • Економити гроші клієнтів. У мережі розуміють: коли Walmart безглуздо витрачає долар, його дістають з гаманця покупця, а коли економить — бізнес випереджає конкурентів. 
  • Пливти проти течії. Волтон вірив: якщо всі конкуренти роблять щось в однаковий спосіб, є шанс знайти своє місце в протилежному напрямку. 
  • Мислити точково. Коли компанія зростає, важливо думати меншими категоріями — не керувати бізнесом з єдиного центру, а віддавати управління на місця. 
  • Не уникати конкурентів. Волтон не чекав, поки конкуренти прийдуть на територію Walmart, а сам ініціював вихід на нові ринки. 
  • Бути щедрим зі співробітниками. Чим більше ділишся прибутком зі співробітниками, тим вище дохід компанії. Адже, якщо продавець добре ставиться до клієнтів, вони повертаються.

«Доставка щастя. Шлях до прибутку, задоволення і мрії»

Тоні Шей

Американська компанія з продажу взуття Zappos через два роки після заснування досягла прибутку в майже $9 млн, а ще через 8 років її купив Amazon за $1.2 млрд. За цей час бізнес кілька разів був на межі закриття, але зумів не тільки залишитися на ринку, але й стати одним з лідерів галузі. Як Zappos це вдалося? Читайте в книжці колишнього CEO компанії Тоні Шея. 

Про що ви дізнаєтесь з «Доставки щастя»:

  • яким був підприємницький досвід Шея до Zappos та чому він продав перший стартап Microsoft 
  • чому Шей погодився очолити Zappos та як переосмислив стратегію бізнесу
  • як команді вдалося створити імідж клієнтоорієнтованого бізнесу, який асоціюється з високим сервісом
  • на яких засадах будувалася корпоративна культура Zappos та чому чільне місце в ній посідала задоволеність працівників

Більше про принципи компанії читайте в огляді книжки від Kyiv-Mohyla Business School

Тоні Шей - Доставка Щастя. Шлях до прибутку, задоволення і мрії

Доставка щастя. Шлях до прибутку, задоволення і мрії

Про книгу

«10 успішних компаній. Нова якість підприємництва в Україні»

Олег Криштопа, Христина Бурдим

Перша книжка про історії компаній, яка побудована виключно на українському досвіді. Це короткі розповіді про підприємців, які змогли знайти виграшну особливість свого продукту чи послуги, що зробила їх помітними на ринку. 

Автори пропонують історії про 10 бізнесів:

  • мережу закладів «23 ресторани»
  • крафтову «Селиську сироварню»
  • майстерню «Покутська кераміка»
  • фермерське господарство «Коник»
  • виробника дерев'яних конструкторів «Ugears»
  • броварню «Varvar»
  • клінінг-компанію «Чиста Хата»
  • бренд одягу «VOVK»
  • виробництво меблів «Woodwerk»
  • виробника професійних матеріалів для живопису «Rosa»

Книжка базується на інтерв'ю засновників і працівників компаній. Вони розкривають стратегії розвитку підприємств, розповідають про кризи та конкурентні переваги та діляться особливостями підприємництва у своїх нішах.

«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію»

Бред Стоун

У 2013 році американський журналіст Бред Стоун уже видав один бестселер про Amazon — «Продається все». А тепер він написав продовження, де розповідає про історію компанії між 2013-м і 2021 роками. За цей час штат Amazon збільшився майже в 10 разів, а капіталізація — у понад 6. Як компанії це вдалося?

У новій книжці Бред Стоун досліджує еволюцію і Amazon, і самого Джефа Безоса:

  • як в Amazon винаходили нові продукти, що швидко завойовували галузь
  • чому після успіху у сфері онлайн-торгівлі компанія пішла у стримінговий напрямок
  • як компанія долала переломні моменти, як-от крах телефону Fire
  • що стало запорукою підйому платформи хмарних сервісів Amazon Web Services та чому вона стала двигуном фінансового успіху компанії
  • яким чином змінився стиль управління Безоса разом зі зростанням команд

На додаток Бред Стоун розкриває 14 принципів лідерства Безоса, яких він дотримувався й прищеплював співробітникам.

«Netflix і культура інновацій»

Рід Гастінгс, Ерін Маєр

Як Netflix переміг медіакорпорації та перетворився в бізнес з мільярдними прибутками? Співзасновник компанії Рід Гастінгс у своїй книжці пише, що секрет — в людях і інноваціях. Він розповідає історію стримінгового сервісу через призму його нестандартної корпоративної філософії.

Гастінгс наголошує, що Netflix став успішним завдяки культурі свободи й відповідальності. В Netflix немає політики відпусток і витрат. Понаднормова робота не толерується, а фідбек на усіх рівнях — заохочується. Тут працівників мотивують рухатися від однієї інновації до іншої, не обмежуючи їх у діях. Саме завдяки цьому онлайн-сервіс прокату DVD своєчасно змінив стратегію, перетворився на стримінг й обігнав своїх конкурентів.

Книжка побудована не тільки на досвіді Гастінгса, а також на базі сотень інтерв’ю з нинішніми та колишніми працівниками Netflix з офісів різних країн.

Читайте детальніше в огляді

Правило «жодних правил»

Правило «жодних правил»

Про книгу

«Шлях майстра. Історія сімейної британської фірми, що стала світовим брендом»

Джо Фостер

У минулій добірці ми писали про бестселер Філа Найта «Взуття-буття. Історія Nike, розказана її засновником», а цього разу шанувальникам жанру пропонуємо книжку про Reebok. Засновник компанії Джо Фостер розповідає, як Reebok перетворився з невеликого сімейного бізнесу на всесвітньо відомий бренд кросівок.

Сам Фостер пише, що його історія — нетипова. Бо він не любив ні бігати, ні шити взуття. Попри це Фостер став шевцем і засновником топового спортивного бренду. Про свою підприємницьку жилку й великі амбіції та бажання розвивати сімейну справу він і пише у книзі. 

Ця розповідь — переплетення історії особистого зростання Фостера з масштабуванням Reebok і трансформацією компанією впродовж десятків років.

Шукайте більше корисних інсайтів з книжок в оглядах від Kyiv-Mohyla Business School.

Натхнення#Бізнес#2024

Зміст

«Spotify навиворіт. Як шведський стартап здійснив музичну революцію»

«Історія Walmart. Зроблено в Америці»

«Доставка щастя. Шлях до прибутку, задоволення і мрії»

«10 успішних компаній. Нова якість підприємництва в Україні»

«Amazon без меж. Як Джефф Безос розбудував глобальну імперію»

«Netflix і культура інновацій»

«Шлях майстра. Історія сімейної британської фірми, що стала світовим брендом»

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ДатаЦентр#ЦОД#Colocation#AzureStack#ЦентрДаних#MicrosoftAzure#Azure#Бізнес
#Дата-платформа#ІнтернетРечей#ШтучнийІнтелект#BigData#Бізнес#БігДата#ШІ#AI#2024
#AI#ШІ#ШтучнийІнтелект
#Azure#MicrosoftAzure#BigData#ПортретКлієнта#Look-alike#Дата-платформа
#SWOT-аналіз#Рішення#Технології
#ADWISOR#BigData#ПортретКлієнта#Look-alike#Клієнт#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#Бізнес#Геоаналітика#Теплокарта#Heatmap
#ADWISOR#BigData#Look-alike#ШтучнийІнтелект#Інновації
#ADWISOR#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#ПортретКлієнта#Клієнт#Геоаналітика#Теплокарта#Heatmap