Про що:
В ексклюзивному інтерв’ю для глобальної цифрової B2B-медіаплатформи Light Reading директор напряму нових бізнесів Київстар Ілля Польшаков розповів, як компанія трансформується у технологічного лідера.
Зміст
Виклики воєнного часу
Малий бізнес: ключова аудиторія для нових технологій
Як хмари допомагають зберігати бізнес
Співпраця з Amazon
Розвиток штучного інтелекту в медицині
Виклики воєнного часу
Багато операторів телекомунікацій у світі рухаються від традиційного бізнесу до технологічного, однак Київстар робить це в умовах війни. І це не просто стратегія для більшої ефективності, а вимога часу. Як зазначив Ілля Польшаков, продаж хмарних рішень для бізнесу став способом забезпечити безперервність бізнесу в Україні.
Ще до 2022 року Київстар почав розвивати експертизу в хмарних технологіях та штучному інтелекті (ШІ). Однак саме повномасштабне вторгнення зробило ці рішення критично важливими для виживання українських компаній.
Ілля Польшаков
«Хмара стала необхідною не тільки для оптимізації, а й для збереження бізнесів у країні»
«Хмара стала необхідною не тільки для оптимізації, а й для збереження бізнесів у країні»

Хмари та зберігання даних
Microsoft Azure від Київстар
Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.
Малий бізнес: ключова аудиторія для нових технологій
Ілля Польшаков
«Основна аудиторія для нових технологічних рішень — малий бізнес. Адже великі компанії мають можливість розвивати свою експертизу в цих сферах самостійно. Натомість для малого бізнесу це просто неможливо»
«Основна аудиторія для нових технологічних рішень — малий бізнес. Адже великі компанії мають можливість розвивати свою експертизу в цих сферах самостійно. Натомість для малого бізнесу це просто неможливо»
За його словами, саме малий бізнес може отримати конкурентну перевагу завдяки використанню таких технологій, як відео- та голосове розпізнавання, перетворення мовлення в текст, а також OpenAI та екосистеми Bedrock. Важливо, що ці рішення особливо корисні для сфер e-commerce та цифрових продажів.
Як хмари допомагають зберігати бізнес
Хмарні технології стали важливими, щоб мінімізувати вразливість локальної інфраструктури та забезпечити безперервну роботу компаній. «Завдяки змінам у законодавстві, компанії можуть зберігати дані в хмарах. Це дозволяє бізнесу залишатися на плаву навіть тоді, коли на місцевому рівні з’являються нові загрози», — зазначає Польшаков. Він додає, що для деяких даних все ж потрібно мати локальне зберігання в Україні.
Як результат, споживання хмарних сервісів Microsoft Azure в Україні зросло майже в 7 разів за два роки з початку війни.
Ілля Польшаков
«Microsoft надавала свої послуги безоплатно на початку війни, і це дозволило українським компаніям не тільки вивчити хмарні технології, але й розширити своє використання ШІ»
«Microsoft надавала свої послуги безоплатно на початку війни, і це дозволило українським компаніям не тільки вивчити хмарні технології, але й розширити своє використання ШІ»
Хоча цей період завершився у квітні 2024 року, Польшаков наголошує, що кількість клієнтів Microsoft не зменшилась. Просто деякі компанії й скоригували свої витрати на хмарні ресурси, більшість все ще активно їх використовує.
Співпраця з Amazon
Ще одним важливим кроком для Київстар стала співпраця з Amazon, яка почалася у 2023 році. Усього за 10 місяців компанія успішно перенесла свою платформу управління даними на сервери Amazon.
Ілля Польшаков
«Міграція була складним процесом, але вона дозволила знизити витрати на інфраструктуру на 30%»
«Міграція була складним процесом, але вона дозволила знизити витрати на інфраструктуру на 30%»
«Зараз, коли всі процеси перенесено в публічну хмару Amazon, ми можемо використовувати Bedrock для покращення та застосування штучного інтелекту до всіх наших операцій», — говорить він. Це дає можливість працювати з найновітнішими моделями ШІ.
Розвиток штучного інтелекту в медицині
Київстар також активно працює в медичному секторі, зокрема через придбання компанії Helsi у 2022 році. Helsi надає рішення для онлайн-запису до лікарів та адміністрування медичних установ.
Штучний інтелект відіграє важливу роль у цьому проєкті. Наприклад, він автоматизує направлення пацієнтів до потрібного лікаря, оптимізує комунікацію через чат-ботів, а також надає лікарям рекомендації на основі результатів аналізів.
За словами Польшакова, це лише початок:
«Ми лише починаємо застосовувати ШІ в медичній сфері. Подальший розвиток GenAI-рішень дасть ще більше можливостей для цифрової трансформації цієї галузі».
«Ми лише починаємо застосовувати ШІ в медичній сфері. Подальший розвиток GenAI-рішень дасть ще більше можливостей для цифрової трансформації цієї галузі».
Повне інтерв’ю ви можете прочитати за посиланням.
Додайте коментар