11 хв читати
Головна / Новини / Історії / Історія агрокомпанії Kernel. Як виробник олії №1 в Україні мігрує у хмару Azure

Історія агрокомпанії Kernel. Як виробник олії №1 в Україні мігрує у хмару Azure

Історія агрокомпанії Kernel. Як виробник олії №1 в Україні мігрує у хмару Azure, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів.
20 Грудня 2022
Історії

У 2022 році близько 5% соняшникової олії, яку споживачі можуть придбати по всьому світу, виробляє та постачає українська компанія Kernel. За 28 років свого існування компанія стала не лише найбільшим виробником та експортером олії в Україні й світі, але й лідером галузі з інвестицій у цифрові технології. Наприклад, у Kernel вже оцифровані логістика, виробництво, трейдинг, документообіг тощо. Тож менеджмент приймає рішення на основі отриманих у режимі реального часу даних.

Щоб отримувати ще більше користі від технологій, Kernel вирішив поступово перенести свої ІТ-системи на хмарні потужності Microsoft Azure. Як і чому компанія мігрує у хмару, розповідаємо детально у нашому матеріалі.

 

Технологічне лідерство Kernel в агросфері

Українці, які щодня готують на соняшниковій олії вдома, часто навіть не усвідомлюють, скільки праці лежить за такою звичною пляшкою «Щедрого Дару» або «Стожару». Ці торгові марки належать Kernel, яка є одним з провідних постачальників агропромислової продукції у світі. І щоб залишатися у лідерах і надалі, компанія постійно інвестує у свій розвиток та новітні технології.

Так, агробізнес Kernel керується за допомогою сучасних інструментів:

  • Усі поля можна моніторити завдяки супутниковим знімкам та безпілотникам.
  • Big Data-технології дозволяють фахівцям аналізувати в режимі реального часу метеостанції, вологість ґрунту, контролювати роботу техніки під час збору та обробки врожаю.
  • У будь-який момент можна дізнатися історію обраного поля: його врожайність, структуру посівів, географію тощо.
  • На основі отриманих даних компанія може прогнозувати врожайність, розраховувати бюджет, приймати точні управлінські рішення.

Історія агрокомпанії Kernel. Як виробник олії №1 в Україні мігрує у хмару Azure, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2

Агрокомпанія Kernel обстежує поля за допомогою безпілотників.

Щоб продовжити цифрову трансформацію, Kernel впровадив систему для керування бізнес-процесами — Microsoft Dynamics NAV, а також сервіс для формування звітів на основі даних — Microsoft Power BI. Утім, головні сервери компанії лишалися «наземними», що не дозволяло використати весь потенціал рішень. Тому Kernel вирішив поступово перевести свою ІТ-інфраструктуру в хмару. Вибір зробили на користь Microsoft Azure.

Чому Kernel вирішив мігрувати у хмару

Перехід на хмарні обчислення від Microsoft агрокомпанія почала розглядати, коли ця технологія ще тільки починала розвиватися. Утім, на думку фахівців Kernel, на той момент інструмент був ще недостатньо функціональний, тож компанія побудувала архітектуру своїх ІТ-систем на власній «наземній» інфраструктурі. За цей час більша частина корпоративної звітності вже була заведена у сервіс для візуалізації даних від Microsoft — Power BI. Тож згодом через обмежені можливості локальних серверів компанія постала перед різними труднощами.

«У нас є графік оновлення даних у сховищі й окремо графік оновлення звітів. У певний момент ми стикнулися з проблемою, що під час пікового навантаження велика кількість даних та звітів мають оновитися одночасно, але процесорних потужностей на це не вистачає. Тому оновлення або зупиняється зовсім, або стає у чергу, поки не з’явиться вільний ресурс на його обробку. Через це звіт може отримати нові дані із затримкою приблизно на 30 хвилин, що не дозволяє керівникам швидко реагувати на проблеми. Наприклад, це особливо важливо під час збору врожаю», — розповідає Ісмет Абібуллаєв, керівник служби розвитку ІТ проєктів Business Intelligence Kernel Digital.

 
Окрім затримки оновлення звітів для керівників, такі пікові навантаження на ІТ-інфраструктуру провокували й інші проблеми. Так, під час збору врожаю або посівної даних може ставати значно більше. Щоб обробити їх, потрібно ще на початку фінансового року передбачити потребу в ресурсах та придбати необхідний дисковий простір. Такі розрахунки можуть бути неточними: компанія може заплатити за зайве місце або ж його виявиться замало. До того ж більшу частину року придбаний ресурс не використовується, через що марно витрачається бюджет.

Такі проблеми стали поштовхом для компанії переглянути свою ІТ-архітектуру. Тож, топменеджмент Kernel прийняв стратегічне рішення — у перспективі 3-5 років перенести всю бізнес-аналітику та критичні дані у хмарне середовище Microsoft Azure. За допомогою у міграції компанія звернулася до фахівців телеком-оператора Київстар.

Історія агрокомпанії Kernel. Як виробник олії №1 в Україні мігрує у хмару Azure, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №3

Агрокомпанія Kernel — один з провідних постачальників агропромислової продукції на міжнародному ринку.

Переваги MS Azure для агрокомпанії

На ринку хмарних обчислень Kernel вирішив надати перевагу саме рішенням від Microsoft. Платформа Azure дозволяла провести міграцію максимально комфортно та уніфікувати всю архітектуру компанії, яка на той момент вже використовувала продукти Microsoft. До того ж сервіси Azure закривали головні бізнес-потреби компанії.

Тож агрокомпанія Kernel виділила для себе такі переваги MS Azure:

  • Легка масштабованість обчислювальних потужностей у хмарі, завдяки чому можна без проблем збільшити або зменшити використання ресурсів у пікові навантаження.
  • Оплата лише за використані ресурси, що унеможливлює «простій» обладнання та дозволяє оптимізувати витрати компанії.
  • Краща безпека даних, які є критично важливими для компанії, завдяки високому рівню кіберзахисту Microsoft.
  • Автоматичний бекап та аварійне відновлення даних.
  • Доступ до даних 24/7 з будь-якої точки світу.
«Перехід у хмари дає можливість спростити підтримку IT-інфраструктури, скорочує витрати на обслуговування серверів та мінімізує ризики, пов’язані з безпекою даних. Зокрема, є можливість аварійного відновлення інформації та постійний доступ до даних з будь-якого міста. У важливості останнього ми переконалися під час блекаутів, коли відчули залежність від безперебійного доступу до електроенергії чи внутрішніх провайдерів зв’язку. А повноцінний перехід на Microsoft Azure допомагає уникнути подібних ризиків», — коментує переваги хмарного рішення Андрій Піший, директор з інформаційних технологій Kernel.

 

Як Kernel впроваджував хмарне рішення

Для реалізації проєкту агрокомпанія обрала компанію Київстар, яка є стратегічним партнером Microsoft в Україні, спираюсь відразу на кілька факторів:

  • Оператор має 15+ років досвіду роботи у сфері Business intelligence (BI) та Big Data.
  • До проєкту долучається висококваліфікована команда BI, яка застосовує інноваційний підхід та найкращі світові практики.
  • Досвід — 250+ клієнтів, серед яких — відомі українські компанії.
  • Побудова рішення відбувається за моделлю Future Proof Architecture.
  • Технічна підтримка — 24/7 від Microsoft та персональне обслуговування від експертів Київстар.
  • Гнучкість ціноутворення.

Разом із фахівцями оператора Kernel домовився про пілотний проєкт, який дозволив би керівникам бізнес-напрямків оцінити рішення на практиці. Так, команда спершу взяла частину даних, перенесла їх у хмару та поступово налаштувала необхідні процеси для їхньої обробки.

«Пілотний проєкт тривав 3-4 місяці. Потрібно було проаналізувати дані, підготувати необхідну документацію, потім налаштувати процес завантаження потрібної інформації за допомогою Azure Data Factory та Azure Functions. Ми отримували набір даних в Azure Synapse Analytics, і вже на основі Power BI готували потрібну нам звітність. Це була лише маленька частина даних, але вони вже ілюстрували бізнесу можливості рішення для щоденної роботи», — згадує Ісмет Абібуллаєв, керівник служби розвитку ІТ проєктів Business Intelligence Kernel Digital.

 
Також у результаті пілоту команда Kernel та Київстар розрахувала загальну вартість проєкту — TCO (Total Cost of Ownership). Це підтвердило, що хмарне рішення може досить успішно конкурувати із наземними платформами з погляду вартості інфраструктури.

Після успішного пілотного проєкту топменеджмент затвердив повний перехід корпоративних інформаційних систем до «хмарних» ресурсів як частину ІТ-стратегії Kernel на найближчі 3-5 років. Тож невдовзі компанія почала міграцію до хмари. Процес розбили на 8 етапів, адже такий багатофункціональний бізнес трансформувати в один момент неможливо.

Першим етапом визначили міграцію даних, з якими працює центральний офіс. Другий етап — дані з заводу Kernel. Далі у Microsoft Azure поступово мали також перевести обробку інформації з елеваторів, зернових терміналів тощо.

Планувалося, що керівники бізнес-напрямків почнуть користуватися рішенням до кінця першого півріччя 2022 року. ІТ-команда встигла перевести потрібні звіти на хмарні дані, а отже, майже завершили перший етап проєкту. Утім, повномасштабне вторгнення росії в Україну у лютому того ж року внесло свої корективи. Міграцію довелося тимчасово поставити на паузу.
 

Директор з інформаційних технологій Kernel Андрій Піший пояснює: «До повномасштабного вторгнення ми спільно з партнерами реалізували частину поставлених задач. Наразі проєкт призупинено через зміну пріоритетів компанії: зараз усі зусилля спрямовуються на допомогу Україні. Ми не відмовляємося від стратегії переходу на «хмарні» технології, залишаємося на зв’язку з партнерами та плануємо відновити проєктні роботи після стабілізації ситуації в Україні».
Теги
Підписатись на розсилку