Головна / Новини / Тренди та аналітика / Сила емоційного інтелекту у бізнесі

Сила емоційного інтелекту у бізнесі

Сила емоційного інтелекту у бізнесі, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
30 Вересня 2022
Тренди та аналітика

EQ (emotional quotient), тобто коефіцієнт емоційного інтелекту, на рівні з IQ (intelligence quotient) є одним з визначальних факторів у формуванні успіху окремих людей і компаній. Вважається, що EQ має сильний зв’язок із результатами діяльності людини в бізнесі та має вплив на те, як вона бачить себе та інших. Що таке емоційний інтелект? Як його можна використовувати для розвитку в бізнесі?

 

Що таке емоційний інтелект?

Емоційний інтелект — це здатність знаходити зв’язок між своїми почуттями та почуттями інших людей, завдяки цьому формувати їхню реакцію та більш ефективно взаємодіяти з ними. Теорія існування емоційного інтелекту була вперше розроблена у 80-х роках XX століття Пітером Салові та Джоном Д. Маєром. Вони спростовують думку, що висловлювати емоції під час роботи — це непрофесійно. Автори теорії не згодні з тим, що треба ретельно контролювати свої емоції, особливо керівникам компаній.

Зважаючи на те, що центри емоцій у мозку є невіддільною частиною під час мислення, вони необхідні для того, щоб люди могли приймати правильні рішення, швидше адаптуватися до змін та досягати успіху. Емоційний інтелект передбачає здатність стежити за своїми та чужими емоціями, розрізняти їх і використовувати цю інформацію, щоб керувати своїми думками та діями. Дослідники виявили, що люди з сильним лідерським потенціалом, як правило, знаються на емоційному інтелекті, що свідчить про те, що високий EQ є важливою якістю для бізнес-лідерів і менеджерів.

Наприклад, одна страхова компанія використовує тести EQ, як частину процесу найму. Під час аналізу результатів тесту, виявилось, що EQ відіграє важливу роль для успіху продажів. Торгові агенти, які мали низькі оцінки емоційного інтелекту, продавали поліси лише на 54 тис. доларів. Менеджери, які отримали високі оцінки за показниками EQ, продавали поліси в середньому на 114 тис. доларів за той же період. Тож, емоційні здібності менеджера з продажів (емпатія, ініціативність, впевненість у собі) впливають на вибір, який клієнти роблять, коли вирішують купувати товар чи послугу або ні. Навичка емоційного інтелекту не є тим, з чим людина народжується. Цьому навчаються через щоденні взаємодії з людьми та регулярний самоаналіз. Як можна навчитися EQ або удосконалити його? Пітер Салові та Джон Д. Маєр розробили чотири навички, які треба розвивати.

4 навички для розвитку емоційного інтелекту

Розумний підхід до емоцій містить наступні навички:

  1. Спробуйте помічати те, що відчувають люди, з якими ви працюєте. Їхні емоції містять дані, які є сигналами для вас про важливі події, що відбуваються в навколишньому або внутрішньому світі. Важливо не тільки стежити за емоційним станом інших, але й навчитися точно передавати й виражати свої емоції.Це потрібно для більш ефективного спілкування та співпраці. Наприклад, знайдіть колегу, якому потрібна допомога з проєктом. Емпатія — це основа EQ. Її можна по-справжньому продемонструвати, коли ви допомагаєте комусь, не отримуючи нічого натомість.
  2. Намагайтеся фокусуватися на позитивних моментах та підіймайте собі настрій. Він впливає на те, як ми думаємо та про що думаємо. Позитивні емоції допомагають ефективно керувати процесами мислення під час розв’язання проблем. Зокрема, відволіктись від негативних моментів допомагає читання літератури.Воно дає можливість познайомитися з іншою точкою зору. Це чудовий інструмент для навчання емоційному інтелекту, особливо, коли думки у книзі відрізняються від особистого досвіду. Зокрема, почитати огляди на бізнес-літературу можна на Kyivstar Business Hub.
  3. Передбачайте емоційний стан в майбутньому. Емоції виникають не випадково. Вони мають глибинні причини та змінюються відповідно до набору певних правил, тож їх можна прогнозувати. Так розвивається здатність проводити емоційний аналіз причинно-наслідкових зв’язків.
  4. Не бійтеся емоцій, якими б вони не були. Така навичка допоможе натренувати мудрість до появи будь-яких почуттів.

Використовуючи ці навички комплексно, можна ефективніше розв’язувати важливі бізнес-проблеми.

Що можна покращити в бізнесі за допомогою емоційного інтелекту?

Емоційний інтелект допоможе бізнесу покращити наступні процеси:

  • Виявляти проблеми між співробітниками.

Керувати роботою працівників може бути складно, незалежно від їхньої кількості. Навіть якщо усі намагаються дотримуватися однієї мети, кожна особистість за своєю природою відрізняється. Використовувати емоційний інтелект означає розуміти різноманіття характерів та відповідно реагувати на кожен можливий виклик.

Наприклад, деякі люди говорять, перш ніж подумати, тоді як іншим потрібен час, щоб все опрацювати та зрозуміти, перш ніж відповісти. Щоб згуртувати команду, треба певною мірою розуміти кожну людину, яка працює в компанії. EQ допомагає визначити, що допомагає максимізувати залученість колег у роботу, а отже, підвищити її ефективність.

  • Краще зрозуміти бізнес-цілі клієнта.

Емоційний інтелект і емпатія є ключовими факторами для досягнення успіху в бізнесі. Важливо розуміти поточні та довгострокові бізнес-цілі клієнта як на інтелектуальному, так і на емоційному рівні. Це дозволить запропонувати йому найкращі можливі рішення.

  • Співпереживати клієнтському досвіду.

За допомогою EQ компанії можуть вийти за рамки продажу продуктів і послуг та навчитися співчувати досвіду клієнтів, яким би він не був. Це може бути консультація та розуміння невдоволення, адекватна відповідь на грубість клієнта тощо. Здатність емоційно поставити себе на місце клієнта є великим кроком назустріч підвищенню лояльності клієнта.

Наприклад, якщо клієнт скаржиться на послуги чи продукти, які йому надала компанія, наявність високого емоційного інтелекту не дозволить працівнику оборонятися відмовками. Натомість це можливість для пошуку способів, як розв’язати проблему, а також шанс дізнатися про недоліки обслуговування та скорегувати бізнес-процеси. Використовуючи емоційний інтелект, можна попередити безліч конфліктів, залишатися професіоналом і зменшити стрес.

У бізнесі важливіше IQ чи EQ?

Ці два показники обидва важливі для розвитку бізнесу, але оцінюють зовсім різні аспекти людини. Наприклад, IQ підкреслює логіку, знання та пам’ять, тож високий IQ у ваших працівників корисний для проведення досліджень, аналізу великих масивів даних і завдань, пов’язаних з фінансами. EQ відповідає за інтуїцію, креативність та емпатію. Він більш суб’єктивний і допомагає в командній роботі, лідерстві та переговорах.

Незалежно від того, чи прагнете ви підвищити креативність, чи працювати ефективніше, емоційний інтелект разом із розумовим розвитком виявляється корисним інструментом. Ви можете підвищити здатність розв’язувати проблеми у бізнесі та генерувати цінні ідеї.

Теги
Підписатись на розсилку