10 помилок керівників у роботі з командою

21 березня 2025

4 хв.

10 помилок керівників у роботі з командою

Про що:

Управління командою — справжнє мистецтво. Компанія Fast Company запитала у досвідчених професіоналів, які помилки можуть послабити бойовий дух співробітників. Також вони поділились практичними порадами, які допоможуть створити продуктивну та вмотивовану команду. Публікуємо найцікавіші інсайти, які будуть корисними для українських підприємців.

Зміст

Від мікроменеджменту до автономії

Хибний оптимізм

«Пріоритетна пауза» для запитів

Неналежне визнання командної роботи

Розмиті очікування = відсутність прогресу

Узгодження зворотного зв’язку з компетенціями ролі

Непослідовне ухвалення рішень

Активне слухання та залученість

Швидка зміна цілей

Емоційний інтелект і самосвідомість

Від мікроменеджменту до автономії

Однією з помилок, яка несвідомо може шкодити команді, є мікроменеджмент. Контроль кожної дрібниці при виконанні завдань пригнічує креативність працівника та змушує відчувати себе недооціненим.  

Щоб такого не сталось, можна заміняти щоденні «перевірки» на щотижневі огляди етапів роботи. У такий спосіб зберігається автономність працівника та його відповідальність, а також зростає відсоток своєчасного виконання проєктів.

Хибний оптимізм

Ігнорування наявних проблем та заклик команди до хибного оптимізму —  ще одна поширена помилка в управлінні. Зазвичай керівники так хочуть підтримати позитивну атмосферу, але без вирішення проблем прогрес компанії може зупинитись. Тому вчасне визнання зон росту та їхнє обговорення дає співробітнику відчуття, що його почули й керівник готовий до співпраці.

«Пріоритетна пауза» для запитів

Досвідчені спеціалісти радять керівникам впроваджувати «пріоритетну паузу» — зупинятися на 60 секунд з думкою: «Чи дійсно це завдання термінове? Чи варто переривати роботу команди?». Сприйняття керівником усіх завдань як «надважливих» виснажує команду та розмиває справжні пріоритети. Тому для покращення морального духу працівників керівник має розрізняти терміновість завдань та поважати час своїх співробітників.

Неналежне визнання командної роботи

Розповсюджена помилка керівників-новачків — невміння визнавати досягнення своєї команди або заслуг конкретних працівників. Часто фокусування керівника лише на результатах роботи, а не на визнанні зусиль команди змушує працівників відчувати себе невидимими та невпевненими. Натомість публічне визнання роботи команди або пряма подяка співробітнику значно зміцнює довіру і підтримує високий рівень мотивації.

Розмиті очікування = відсутність прогресу

Ще однією помилкою, яка несвідомо шкодить моральному духу команди є відсутність чітких очікувань і вимог від кожного співробітника. Щоб співробітники не почували себе невпевненими, експерти пропонують створити електронну дошку проєктів, яка містить три основні етапи: планування, виконання та огляд. А на щотижневих командних зустрічах дошка переглядається, обговорюються досягнення, корегування тощо. Впровадили б таку ініціативу у своїй компанії? Діліться думкою у коментарях!

Узгодження зворотного зв’язку з компетенціями ролі

Розповсюдженою помилкою керівників є розмитий або надмірно критичний зворотний зв’язок на компетенції працівника. Вирішенню цього питання може допомогти щоквартальна оцінка компетенцій у команді. Так можна відзначати не лише прогрес працівників, але й пропонувати цілеспрямовані стратегії для покращення результатів. Це сприяє зміцненню довіри, залученості та покращенню морального духу в команді.

Непослідовне ухвалення рішень

Однією з руйнівних, але водночас найлегших для виправлення помилок керівників, є непослідовне та непрозоре ухвалення рішень. Досвідчені експерти стверджують, що це не лише підриває довіру команди, але й суттєво знижує продуктивність. Саме тому вони радять дотримуватись передбачуваного підходу з чіткими аргументами, щоб команда розуміла, чого очікувати, могла відповідно розставляти пріоритети та відчувала стабільність.

Активне слухання та залученість

Відсутність активного слухання та залученості керівника — одна з найпоширеніших помилок. Якщо лідери не створюють середовище, де співробітники відчувають, що їхні голоси справді почуті, це значно підриває моральний дух. Тому професіонали пропонують впроваджувати структуровані «петлі зворотного зв’язку» під час регулярних командних зустрічей і індивідуальних бесід. Керівники мають відслідковувати та реагувати на питання, які піднімалися. Ця проста, але потужна стратегія допомагає поліпшити комунікацію, підвищити залученість команди, покращити моральний дух і зменшити рівень плинності кадрів.

Швидка зміна цілей

Постійне зміщення цілей — це один із найпевніших способів підірвати моральний дух команди. Керівники мають встановлювати чіткі цілі та дотримуватися їх, за винятком форс-мажорів. Якщо зміни неминучі, важливо відкрито комунікувати, визнавати попередню роботу команди та уникати знецінення докладених зусиль. Тому поєднання стабільності та визнання дає змогу керівникам підтримувати ентузіазм і довіру у своїх командах.

Емоційний інтелект і самосвідомість

Низький рівень емоційного інтелекту та відсутність самосвідомості — ще один спосіб знизити продуктивність команди. Емоційний стан керівника доволі сильно впливає на психологічний стан працівників. Щоб створити безпечне середовище для роботи команди, керівники мають приділяти увагу розвитку самосвідомості та емоційного інтелекту — робити вправи на саморегуляцію, усвідомленість, розвивати навички емоційного контролю. 

Уникаючи цих, здавалося б незначних помилок, керівники можуть з легкістю створити позитивне середовище, яке сприятиме високій мотивації та продуктивності команди.

Автор статті

Ольга Зінченко Фахівець з комунікацій

Ольга Зінченко

Фахівець з комунікацій

Зміст

Від мікроменеджменту до автономії

Хибний оптимізм

«Пріоритетна пауза» для запитів

Неналежне визнання командної роботи

Розмиті очікування = відсутність прогресу

Узгодження зворотного зв’язку з компетенціями ролі

Непослідовне ухвалення рішень

Активне слухання та залученість

Швидка зміна цілей

Емоційний інтелект і самосвідомість

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті