Бренд як шедевр: коли ресторан стає артоб'єктом

9 жовтня 2024

5 хв.

Бренд як шедевр: коли ресторан стає артоб'єктом

Про що:

Уявіть — ресторан поєднує смачну кухню, вишукану подачу та незвичний дизайн, і з тим перетворюється на справжній витвір мистецтва, в який хочеться повертатися знову і знову. Так стається, коли заклади співпрацюють з митцями — художниками, дизайнерами та музикантами — щоб створити унікальний досвід для клієнтів.

Ми зібрали приклади таких ресторанів у цьому матеріалі — читайте, надихайтеся і знаходьте ідеї для свого бізнесу.

Зміст

Ultraviolet — авангардний заклад в Шанхаї

SubliMotion — гастрономічне шоу на Ібіці

Sketch — вечеря в сучасній лондонській галереї

Alinea — висока кухня й кулінарне шоу в Чикаго

Kronenhalle — любов до традицій та картини відомих художників

Tokyo Record Bar — квіти, коктейлі та вініл

Kanapa — українські традиції й технології

3 висновки: як використати досвід цих ресторанів для свого бізнесу

Коментар від Валерія

в україні є такі ресторани, самим яскравим прикладом є SAMNA, або нещодавно зачинившийся ZWEIG. але Канапа точно не в цьому списку

Ultraviolet — авангардний заклад в Шанхаї

«Бурхливий. Непередбачуваний. Нетрадиційний» — так описує Ultraviolet його шеф-кухар Поль Пайре. Зала ресторану містить один загальний стіл на 10 осіб. Вечеря подається для всіх одночасно, а подача кожної з 20 страв супроводжується музикою, світловим і звуковим шоу, тематичною проєкцією на стінах. 

Звуки та запахи, смаки та зображення поєднуються й створюють особливу атмосферу.

Вартість комплексного меню: від 680 доларів з людини.

Table Environments at Ultraviolet by Paul Pairet

SubliMotion — гастрономічне шоу на Ібіці

Концепція іспанського ресторану SubliMotion схожа з Ultraviolet — вечеря на 12 осіб проходить за складним та продуманим сценарієм, що містить відеопроєкції, ароматизоване повітря, театральні постановки та світлове шоу. 

Шеф-кухар Пако Ронсеро, що має дві зірки Мішлен, залучає до співпраці режисерів, дизайнерів та акторів, завдяки чому кожна вечеря стає подібною на виставу. Тут подають страви молекулярної кухні — складні, вишукані й незвичні.

Вартість вечері: від 2000 доларів. 

SubliMotion відкрився на два роки пізніше, ніж Ultraviolet, тож Поль Пайре звинуватив заклад у плагіаті. Проте сьогодні вони обидва працюють і залишаються популярними.

Gastronomy, Sublimotion Ibiza, Spain by Paco Roncero

Sketch — вечеря в сучасній лондонській галереї

Лондонський ресторан Sketch — це сучасне мистецтво як воно є. Розмаїття фарб та кольорів, сотні картин і капсульні кабінки туалетів. Нескінченні ряди квітів та виставки, що змінюють одна одну. Стіни, на яких гості можуть малювати спеціальними маркерами, та вишукані страви сучасної європейської кухні. 

Це заклад, що постійно змінюється і завжди пропонує щось нове.

Alinea — висока кухня й кулінарне шоу в Чикаго

Alinea та її шеф-кухар Грант Ахатц змінюють традиційні уявлення про їжу. У цьому надсучасному ресторані, оформленому в футуристичному стилі, постійно оновлюється меню. Молекулярна кухня, ігри зі смаком і текстурою, їстівні надувні кульки та їжа, яку гості допомагають створювати власноруч, вогонь та підсвічені підставки — страви тут нагадують витвори мистецтва.

Це один з 14 ресторанів у США, що має три зірки Мішлен.

Alinea Intro.

Kronenhalle — любов до традицій та картини відомих художників

На відміну від більшості ресторанів у цій статті, у швейцарському Kronenhalle подають традиційні страви — телятину, тушковану з грибами у вершковому соусі, фондю, паштети, салати та десерти. Так у чому ж його особливість? Заклад, відкритий у 1924 році, став справжньою мистецькою галереєю — його стіни прикрашають роботи Марка Шагала і Жоана Міро, П’єра Боннара і Жоржа Брака. 

Колись Пабло Пікассо був частим гостем цього ресторану й іноді розраховувався картинами за вечерю. Принаймні, так звучить місцева легенда.

Tokyo Record Bar — квіти, коктейлі та вініл

На сторінці невеликого японського кафе Tokyo Record Bar, що знаходиться в Нью-Йорку, написано: «Ми вибираємо їжу, ви вибираєте музику». Тут подають дегустаційне меню — 7 традиційних японських страв, загальною вартістю 85 доларів, за напої треба платити окремо. 

Гості вибирають музику з великої колекції вінілових пластинок — кожна компанія самостійно визначає саундтрек, що супроводжуватиме їхню вечерю.

Kanapa — українські традиції й технології

Мережа українських ресторанів Kanapa — це переосмислення традиційної української кухні у 21 сторіччі. Молекулярний борщ та чорні вареники з судаком та копченим салом. Порційний Київський торт та щучий кав’яр із зеленим маслом. Класичний для Києва затишний інтер’єр з важкими диванами та килимами на підлозі, і тут же — справжній перфоманс молекулярної кухні.

У Kanapa можна знайти й незвичні сезонні страви — наприклад, улюблені страви Назарія Яремчука на честь виходу біографічного фільму.

3 висновки: як використати досвід цих ресторанів для свого бізнесу

Згадані заклади відрізняються один від одного стилем, оформленням та кухнею, при цьому кожен є популярним і прибутковим. Що їх об’єднує та які уроки можна винести для свого ресторанного бізнесу:

  • Атмосфера має значення — коли мистецтво поєднується з гастрономією, це виділяє ресторан серед конкурентів. Ви можете залучити місцевих художників та дизайнерів і оформити заклад в унікальному стилі.
  • Людям подобаються історії — цікаво відвідати заклад, у якому обідав Пікассо чи спробувати улюблену страву виконавця «Стожарів». Історію можна написати, навіть якщо заклад тільки відкривається — розкажіть про людей, що його створюють, поясніть концепцію й те, що робить його особливим.
  • Поєднуйте смак, аромат, звук і картинку — Ultraviolet, Sublimotion та Alinea залучають всі органи чуття клієнтів, щоб створити особливий досвід.

Важливу роль також відіграє високий рівень обслуговування, якість продуктів та страв, постійний розвиток та ефективний маркетинг.

Щоб залучити в ресторан більше відвідувачів, можна використовувати Viber- та SMS-розсилки. За допомогою сервісу ADWISOR ви легко сегментуєте аудиторію, створите релевантні та персоналізовані пропозиції та надішлете їх майбутнім чи наявним клієнтам. Повідомте про акції та знижки, нову страву в меню чи новий заклад.

Реклама та пошук клієнтів

Створюйте розсилки для наявних чи нових клієнтів

Самостійно налаштовуйте різні типи розсилок для наявних чи потенційних клієнтів. Повідомляйте про акції та пропозиції. Інформуйте про нові торгові точки та графік роботи.

Спробувати

Зміст

Ultraviolet — авангардний заклад в Шанхаї

SubliMotion — гастрономічне шоу на Ібіці

Sketch — вечеря в сучасній лондонській галереї

Alinea — висока кухня й кулінарне шоу в Чикаго

Kronenhalle — любов до традицій та картини відомих художників

Tokyo Record Bar — квіти, коктейлі та вініл

Kanapa — українські традиції й технології

3 висновки: як використати досвід цих ресторанів для свого бізнесу

Коментар від Валерія

в україні є такі ресторани, самим яскравим прикладом є SAMNA, або нещодавно зачинившийся ZWEIG. але Канапа точно не в цьому списку

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Валерія

24 листопада 2024

в україні є такі ресторани, самим яскравим прикладом є SAMNA, або нещодавно зачинившийся ZWEIG. але Канапа точно не в цьому списку

Ганна Сухорукова

26 листопада 2024

Валерія, дякуємо, що читаєте наш блог. Нам дуже цікаво почути вашу думку, адже різні погляди допомагають краще розуміти ситуацію. Кожен ресторан має свої особливості, втім, можливо, не всі вони потрапляють до одного переліку :)

Схожі статті