Про що:
Український ресторанний бізнес розвивається попри складні реалії. Так, за даними Poster, у порівнянні з 2022 роком у другій половині 2023-го виручка закладів громадського харчування України зросла на 30%, відвідуваність — на 10%, а середній чек — на майже 20%. Більшість опитаних рестораторів України (60%) зазначили, що показники роботи закладів у 2023 році виправдали їхні очікування або навіть перевищили.
Тож, відкриття ресторанного бізнесу може бути потенційно прибутковим. Розповідаємо, які сервіси та технології потрібні для переходу від стадії «Хіба це можливо?» до стадії «Вау! А це круто».
Зміст
Як вибрати локацію для відкриття закладу
Який інтернет підключити для роботи закладу
Як наймати та утримувати працівників
Як залучати відвідувачів до закладу
Тенденції у ресторанному українському бізнесі
Як вибрати локацію для відкриття закладу
При відкритті будь-якого закладу громадського харчування, незалежно від його типу (ресторан, кав'ярня, піцерія, кафе тощо), вибір локації — ключовий етап. Важливо знайти місце, де є велика кількість ваших потенційних відвідувачів. Скажімо, якщо ви плануєте відкрити піцерію чи кав'ярню, то локації біля бізнес-центрів або вищих навчальних закладів можуть бути вигідним рішенням.
Одним з інструментів, який дозволяє визначити рентабельне місце для закладу, є геоаналітика. З нею можна дізнатися, які локації найпопулярніші серед вашої цільової аудиторії, а потім, відповідно до даних, відкрити там ресторан, кав'ярню тощо.
Геоаналітика надається у вигляді теплової карти та доступу до геопорталу:
- На тепловій карті кольором виділяються місця, які мають найбільшу популярність серед потенційних відвідувачів. Саме там краще розмістити заклад.
- Завдяки геопорталу (платформа з інтерактивною картою населених пунктів і окремих територій) ви зможете аналізувати цільову аудиторію за Big Data-параметрами* (вік, стать, інтереси та ін.), переглядати її концентрацію на карті, порівнювати локації тощо.
Крім того, варто провести дослідження ринку, аби визначити рівень конкуренції в обраному районі. Від цього залежатиме, наскільки легко буде залучати нових клієнтів.
Big Data та аналітика
Геоаналітика та теплові карти
Аналіз територій у розрізі окремих локацій, міста, району. Допомагає визначити вдалі місця, щоб розташувати новий бізнес чи розширити наявний.
Який інтернет підключити для роботи закладу
Коли ви визначилися з локацією, наприклад, з певним районом міста, та вибрали приміщення, наступник крок — визначитися з типом інтернету для роботи. Від того, де розташовуватиметься ваш заклад, залежить технологія підключення інтернету. Якщо ви відкриваєте кав'ярню на першому поверсі багатоквартирного будинку, використовуйте технологію FTTB (Fiber to the Building), яка забезпечує швидкість до 100 Мбіт/с.
Для ресторану в окремій будівлі, наприклад, у торговельно-розважальному центрі, для підключення прокладається окрема оптоволоконна лінія з максимальною швидкістю інтернету до 10 Гбіт/с. Щоб підключити інтернет від Київстар, залишайте заявку на консультацію фахівця.
Інтернет для бізнесу
Інтернет у багатоквартирних будинках
Підключення до наявної мережі за кілька днів. Інтернет зі швидкістю до 100 Мбіт/с підходить для аптек, кав'ярень, перукарень та інших бізнесів у багатоквартирних будинках.
Як наймати та утримувати працівників
Майже 43% рестораторам вдалося зберегти свою команду у 2023 році, а 30% навіть залучили новий персонал.
Джерело: Poster
Разом з тим заклади громадського харчування долали й виклики, а саме — стикалися з дефіцитом кваліфікованих кадрів. У їх пошуку можуть допомогти можливості великих даних.
Big Data-сервіси дозволяють знайти саме тих потенційних співробітників, яких зацікавить ваша вакансія, а також які відповідатимуть вашим критеріям. Наприклад, можна створити портрет кандидата, дізнатися його вік, стать, стиль життя. З геоаналітикою знайти тих, хто мешкає поруч з вашим закладом. Далі можна налаштувати таргетовану або тригерну розсилку SMS-повідомлень на аудиторію за потрібними критеріями.
Стаття за темою:
Брак молодшого персоналу: як закривати вакансії, не витрачаючи багато часу і грошей на пошук працівниківЯк залучати відвідувачів до закладу
Контекстна реклама, соцмережі, вивіска біля ресторану, листівки — каналів для реклами вашого закладу серед потенційних клієнтів може бути кілька, але який є одним з ефективних? Ресторатор Саша Жиляєв каже, що можна зробити рекламну SMS-розсилку:
Платформа SMS-розсилок ADWISOR: Саша Жиляєв
Таку проморозсилку швидко можна налаштувати на платформі ADWISOR. Для цього необхідно вибрати відповідну аудиторію з 40+ Big Data-фільтрів (вік, стать, стиль життя), потім визначити певну локацію для розсилки й так привернути увагу тих, хто знаходиться поруч з кав’ярнею. Як правильно сегментувати аудиторію, користуючись Big Data-фільтрами, ми покроково розповідали у нашій статті.
В ADWISOR можна самостійно обирати бюджет для розсилки, створювати текст повідомлення, визначати день та час, коли воно надсилатиметься, а також вибрати ім’я відправника (альфа ім’я), зокрема зареєструвати вашу назву кав’ярні.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Керівник мережі кав’ярень GRKY Espresso bar Роман Пузанов ділиться показниками, що середній чек у його закладах зріс майже на 20% завдяки супутнім товарам, які пропонуються гостям. Так, наприклад, до філіжанки кави ви можете пропонувати десерт. Про це також можна розповідати у текстах SMS.
Читайте про кав’ярню та ресторан, відкритих завдяки грантам:
Гранти для бізнесу: як отримати фінансування на розвиток своєї справиТенденції у ресторанному українському бізнесі
Відзначимо позитивну динаміку ресторанного бізнесу в Україні. Так, у переліку популярних напрямків відкриття ФОП — ресторани та кафе. Ось основні тенденції:
-
Розмір. Більшість нових закладів, які почали відкриватися в Україні під час війни, — переважно маленькі кафе та ресторани, кав'ярні та пекарні, а також фастфуд.
-
Страви. У закладах для українців популярні іноземні кухні, як-от італійська, грузинська, японська тощо. Наприклад, у 2023 в столиці відкрилися ресторани грузинської кухні Gogi, Gaga, «Мерані», узбецької кухні «Ти + плов = любов», французької кухні L'uca та інші.
-
Клієнти. Ресторани та кафе у великих містах, де конкуренція велика, увагу відвідувачів активно привертають спеціальними пропозиціями, дизайном інтер'єрів тощо. А у маленьких містах, де конкуренції майже немає, закладам легше залучати аудиторією. Особливо популярні усі заклади, які розташовані в підвалах, адже працюють також як укриття. І це великий плюс, незалежно від дизайну, фішок і акцій.
-
Зростання. У зростанні виручки, середнього чека та відвідуваності лідерами у 2023 році були ресторани, на другому місці — кав’ярні, на третьому — кафе та фастфуд.
Бізнес повертається і у регіони України. Так підприємець з Донеччини зараз відновлює там знищені за час окупації парк та кафе, де наразі готують випічку. Наприкінці 2023-го запрацював заклад у Сумах. Кафе завдяки гранту відкрив ветеран Нацгвардії Андрій Сєльський і стилізував його під вагон «Укрзалізниці».
Постійні обстріли не дають спокійно працювати закладам у Харкові. Так, стрітфуд-кафе Berlin Street Food після ракетного удару, через який вибило вікно та пошкодило вхідні двері, зашили вікно та вже з наступного ранку приймали відвідувачів.
Заклад Berlin Street Food. Джерело: Суспільне Харків
2024 рік тільки почався, але у Києві за січень-лютий свої двері вже відкрили — кафе Любов & кава (L`amour et le Сafé), кафе-кондитерська «Жайворонки», ресторан Brugge та кафе Rebecca Kitchen & Bar. У Львові цьогоріч з’явилися ресторан грузинської кухні «Ахалі», ресторан кримськотатарської кухні «Селям», азійський ресторан «Asia Grill Журавель», заклад «Vin Vin», який об’єднує в собі необістро, бар, вінтажну та квіткову крамничку.
Ресторанний бізнес, як і будь-яка інша сфера діяльності, вимушений адаптуватися до воєнних реалій залежно від конкретного регіону, динаміки бойових дій, економічних умов та потреб споживачів. Втім, якщо ви вирішили відкрити власний заклад, вибирайте сервіси та рішення, які допоможуть вам зробити це якомога швидше та комфортніше. Усі рішення для бізнесу ми зібрали на одній сторінці Київстар Бізнес.
*Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Додайте коментар