Про що:
У вересні 2023 року в Україні відкрили рекордну кількість ФОПів — понад 35 тис., що є найбільшим показником з липня 2020-го. Попри повномасштабну війну українці продовжують розвивати власні бізнеси. Теж хочете спробувати себе у підприємництві, але не маєте великих інвестицій? Розгляньте варіанти бізнесу вдома.
Зібрали кардинально різні ідеї: від продажів до гастрономії. І розповідаємо, в чому переваги домашнього підприємництва та як почати власний бізнес.
Зміст
Які переваги домашнього бізнесу
Який бізнес відкрити вдома
Як відкрити бізнес вдома: корисні поради
Які переваги домашнього бізнесу
Три ключові причини, чому вигідно починати бізнес вдома:
- Мінімальні стартові вкладення. Ви економите на оренді робочого приміщення та можете почати з малих обсягів продуктів чи послуг.
- Гнучкий графік. Ви самостійно вирішуєте, скільки працювати на день і коли починати та завершувати роботу.
- Можливість підробітку. Домашня справа не обов'язково має бути основною роботою. Ви можете почати бізнес у форматі додаткової зайнятості та гнучко масштабувати його, розвиваючи свої навички у продажах, фінансах і комунікаціях.
Але не кожен бізнес можна запустити в домашніх умовах через низку організаційних та юридичних обмежень. Щоб полегшити вибір, зібрали ідеї, які реально втілити вже зараз.
Який бізнес відкрити вдома
Онлайн-магазин дропшипінгу
Дропшипінг — класичний варіант для домашнього бізнесу з малим бюджетом. Ви створюєте онлайн-магазин і виконуєте роль посередника: знаходите клієнтів, приймаєте замовлення, передаєте їх постачальникам, а вони напряму відправляють товари покупцям. Споживач платить вашому інтернет-магазину по роздрібній ціні, ви оплачуєте товар постачальнику по гуртовій, а заробляєте на різниці цих сум.
Переваги дропшипінгу:
- Низькі витрати та ризики. Вам не потрібно шукати склад, купувати товари та займатися доставкою.
- Амбітні темпи розвитку галузі онлайн-покупок. Очікується, що світовий ринок e-commerce за наступні 5 років сягне майже $5 трлн при середньорічному темпі зростання 10%. А дослідження Promodo говорить, що уже на початку 2023 року всі ніші українського e-commerce показали позитивне відновлення після падіння в лютому 2022-го.
- Немає обмежень у виборі товарів. За статистикою, найчастіше споживачі купують онлайн товари таких категорій: мода, електроніка, ігри та хобі, меблі, краса та здоров'я.
Головні задачі дропшипера — шукати клієнтів, комунікувати з ними та просувати інтернет-магазин. Тому перше, про що варто потурбуватися, — вебсайт і сторінки в соцмережах з якісним фото- та відеоконтентом. Для просування використовуйте всі доступні інструменти: таргетовану рекламу, SEO, e-mail та SMS-розсилки.
Для репутації дропшипера важливо завжди бути на зв’язку з клієнтами. В цьому вам допоможуть корпоративні тарифи від Київстар — ви матимете вигідні умови для дзвінків, швидкий 4G-інтернет і додаткові Суперсили без доплат.
Зв'язок для бізнесу
Тарифи для компаній та підприємців
Підбирайте тариф під ваші бізнес-потреби. Швидкісний 4G, безлім на Київстар, хвилини на інші номери та за кордон, а ще дві послуги на вибір без доплат.
Продаж товарів власного виробництва
Якщо вмієте створювати якісні вироби своїми руками, спробуйте перетворити хобі на бізнес.
Спершу оцініть ринок — проаналізуйте потенційний попит і конкурентів у вашій ніші на спеціалізованих майданчиках. Наприклад, на українських Crafta, Skrynya та Uamade, чи закордонних — Etsy та Amazon Handmade. Продавати свої вироби ви можете на цих же майданчиках або через власний інтернет-магазин. Зважайте, що виробництво певних товарів потребує отримання спеціальних дозволів.
Далі прорахуйте інвестиції. Незалежно від типу виробів, уже на старті у вас будуть такі витрати:
- закупка робочих та пакувальних матеріалів;
- створення фото товарів;
- маркетингові кампанії.
Щоб просувати власні вироби, потрібно знайти зацікавлену аудиторію. Одне з рішень, яке полегшить це завдання, — Big Data-інструменти від Київстар. Ви можете підібрати аудиторію, яка потенційно зацікавиться вашою пропозицією, сегментувавши її за низкою критеріїв: стать, вік, наявність дітей, інтереси, стиль життя, подорожі тощо. Потім обираєте локацію, де можуть бути ваші клієнти, та запускаєте розсилку на цільову аудиторію з інформацією про ваші вироби.
Важливо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Гастрономічна сфера
Популярні формати реалізації цієї бізнес-ідеї:
- Мініпекарня. Хлібобулочні вироби є продуктами щоденного попиту, тому рішення має комерційний потенціал. Початковий асортимент краще формувати з 5-7 позицій, а потім розширювати з урахуванням кількості та уподобань клієнтів.
- Готова їжа на замовлення. Бажання повноцінно харчуватися актуальне для кожного, але не у всіх є на це час. Тому ви можете побудувати бізнес на розв'язанні цієї проблеми — готувати їжу на замовлення.
Обираючи таку бізнес-ідею, будьте готові до деяких труднощів. По-перше, потрібні підтвердження від санітарно-епідеміологічної служби, що усі процеси приготування їжі та стан приміщення відповідають санітарним нормам. По-друге, домашнього посуду та обладнання може не вистачити, через що стартові інвестиції зростуть. По-третє, ви будете конкурувати за клієнтів з закладами харчування, тому варто продумати вигідні пропозиції. Наприклад, безкоштовну доставку або знижки на комплексні замовлення.
Онлайн-послуги на фрилансі
З дому можна продавати не тільки продукти, але й послуги. Для цього вам потрібні будуть мінімальні умови: робоча техніка та стабільний інтернет. Друге питання закриє Київстар — обирайте вигідний швидкісний інтернет для будь-яких потреб бізнесу.
Інтернет для бізнесу
Інтернет у багатоквартирних будинках
Підключення до наявної мережі за кілька днів. Інтернет зі швидкістю до 100 Мбіт/с підходить для аптек, кав'ярень, перукарень та інших бізнесів у багатоквартирних будинках.
Для заробітку не обов'язково мати велику кількість клієнтів — головне, щоб були постійні замовники. На старті їх можна шукати на фриланс-платформах: міжнародних — Upwork, Fiverr, Freelancer.com, e-Creative, та українських — Freelancehunt, Freelance.ua і Weblancer.
Згідно з дослідженням Freelancehunt, найбільший попит серед замовників мають послуги у таких напрямках:
- Програмування — розробка нових продуктів і підтримка вже наявних.
- Дизайн і креативи — інфографіка, розробка фірмового стилю, оформлення сторінок у соцмережах, дизайн додатків, відеореклама.
- Робота з текстами — рерайтинг, копірайтинг, переклади.
- Архітектура та просування — купівля посилань, SEO-аудит сайтів, e-mail-маркетинг, просування у соцмережах, контекстна реклама.
Ще один перспективний напрям онлайн-бізнесу — освітні послуги. Як пише McKinsey, з 2011 по 2021 рік кількість слухачів відкритих онлайн-курсів зросла з 300 тис. до 220 млн. У 2022 році ринок онлайн-освіти оцінювався у $40 млн, а до 2031-го може сягнути майже $280 млн.
Найбільш поширені формати освітнього бізнесу: мовні курси, персональні онлайн-консультації, профільні курси, тематичні майстер-класи та тренінги. Незалежно від обраного формату, для якісного навчання знадобиться спеціальна платформа для онлайн-комунікації. Для цього підійде, наприклад, Microsoft Teams, що входить у пакет Microsoft 365 — тут можна організовувати онлайн-наради та відеоконференції на різну кількість учасників і записувати всі зустрічі.
Командна робота
Microsoft 365 від Київстар
Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.
Надання послуг вдома
Ця категорія об'єднує різні варіанти професійних робіт як у себе вдома, так і в клієнтів.
У першому випадку ви, наприклад, можете надавати б'юті-послуги, якщо у вашому помешканні є можливість облаштувати спеціальну робочу зону. Або організувати мініательє та займатися пошиттям і ремонтом одягу. Вдома у клієнтів можна надавати послуги клінінгу або ремонту побутової техніки чи меблів.
Конкурентна перевага, на якій варто акцентувати, щоб залучити більше клієнтів — ваше місцерозташування. Орієнтуйтесь на мешканців конкретної локації. У всіх маркетингових активностях підкреслюйте, що знаходитесь недалеко від клієнтів, а отже їм буде зручно звертатися до вас за послугами.
Знайти та зацікавити клієнтів на конкретній території допоможе персоналізована промокампанія. Спеціалісти Київстар допоможуть налаштувати таргетовану SMS-розсилку, попередньо вибравши цільову аудиторію в потрібній вам локації за Big Data-параметрами. Також ви можете самостійно запустити промокампанію через платформу ADWISOR.
Як відкрити бізнес вдома: корисні поради
Визначилися з ідеєю? Можна робити наступний крок — переходити до її реалізації. А щоб вам було легше розібратися у складних організаційних моментах, пропонуємо кілька корисних матеріалів:
- Як створити бізнес-план, який працюватиме.
- Як зареєструвати власну справу та не загубитися в юридичних тонкощах.
- Як просувати бізнес та залучати нових клієнтів.
Більше корисних рішень і порад для відкриття бізнесу читайте у наших статтях «Бізнес-ідеї для малого міста», «Ідеї для бізнесу у селі» та «Як відкрити інтернет-магазин».
Додайте коментар