Про що:
Інтернет надає бізнесу безліч нових можливостей. В останні роки набирає обертів таке явище, як «електронна комерція». Пропонуємо розібратись, що це таке та чим відрізняється від звичайної комерції.
Перш ніж заглиблюватись у цю тему, варто розібратись з термінологією. E-Commerce — це модель економічних відносин, яка реалізується в інтернеті.
Електронну комерцію можна порівняти з торговельним центром — величезний асортимент товарів, які покупець може роздивитись і придбати, і все це не виходячи з дому. Характерна особливість e-Commerce — всі транзакції відбуваються з електронних пристроїв, які підключені до мережі. Для підприємців електронна комерція — це в першу чергу надання послуг або продаж товарів за допомогою інтернету.
Зміст
Різновиди електронної комерції
E-Commerce на практиці
Інструменти для електронної комерції
Як створити власний е-commerce проєкт
Різновиди електронної комерції
Електронна комерція — це дуже об’ємне поняття, яке має безліч напрямків та розгалужень. Залежно від сторін, які задіяні в акті купівлі-продажу, розрізняють 6 основних видів e-Commerce: B2B, В2С, С2С, С2В, В2А та С2А. Детальніше про кожен з них:
- B2B — взаємодія двох бізнесів. Тобто одна компанія надає свої послуги або продає продукцію іншій компанії, а не кінцевому споживачу. Наприклад, сфера реклами — компанія, яка займається маркетингом, надає свої послуги іншим компаніям, які потребують реклами своєї продукції.
- В2С — взаємодія компанії та клієнтів. Бізнес продає товар безпосередньо кінцевим споживачам — найпопулярніший вид комерції. Будь-який інтернет-магазин працює за напрямком B2C.
- С2С — взаємодія між споживачами. Одна людина продає товар іншій через онлайн-майданчик та водночас не є виробником цього продукту. Наприклад, користувач інтернет-дошки оголошень виставляє на продаж річ, яку він десь придбав, а її купує такий самий користувач.
- С2В — взаємодія споживача з бізнесом. Людина постачає сировину або готову продукцію бізнесу. Наприклад, графічний дизайнер-фрілансер створює логотип для компанії.
- В2А — взаємодія бізнесу та адміністрації. Наприклад, держзакупівля в інтернеті.
- С2А — взаємодія споживача з адміністрацією. Наприклад, оплата медичних послуг онлайн або віддалене навчання.
E-Commerce на практиці
Електронна комерція звучить складно, але ця модель бізнес-відносин функціонує вже доволі довго. Є безліч прикладів успішних сайтів, якими щодня користуються тисячі людей.
Взагалі до e-Commerce належать багато видів реалізації комерційного процесу. Пропонуємо розглянути найпопулярніші:
Інтернет-майданчики оголошень:
- OLX — відома в Україні платформа для С2С та В2С взаємодії.
Інтернет-магазини та маркетплейси:
- Amazon — міжнародний гігант у світі електронної комерції. Сайт, де можна знайти будь-що;
- Prom.ua — український маркеплейс, де підприємці можуть реалізовувати свій товар, тобто платформа для В2С взаємодії;
- ROZETKA — український сайт, який стартував як інтернет-магазин техніки, а зараз популярним маркетплейсом.
Онлайн-аукціони:
- eBay — міжнародний майданчик для онлайн-аукціонів, який від початку позиціював себе як платформа для С2С, але згодом став відкритим для В2В та В2С;
- Violity — міжнародний сайт для аукціонів, який спеціалізується на предметах унікальних колекціонування.
Агрегатори промокодів:
- Promokod.com.ua — український проєкт, який допомагає знайти промокоди, знижки та акції в різних онлайн-магазинах України та світу;
Сервіси для онлайн-платежів:
- iPay.ua — українська платформа для швидких переказів, оплати комунальних послуг тощо;
- LiqPay — сервіс для інтернет-еквайрингу — прийому платежів онлайн.
До електронної комерції також можна віднести продаж товарів за допомогою соціальних мереж та месенджерів.
Інструменти для електронної комерції
Крім безпосередньо продажу товарів, важливим елементом е-Commerce є реклама та просування бізнесу. Київстар пропонує маркетингові рішення для українських підприємців.
Інтелектуальна платформа ADWISOR — дозволяє самостійно налаштовувати проморозсилки. Надсилати можна як на свою базу клієнтів, попередньо завантаживши файл у форматі XLXS, CSV та TXT., так і надсилати цікаві пропозиції потенційній аудиторії. Для цього необхідно попередньо просегментувати її за Big Data критеріями, такими як вік, стать, наявність дітей, тип гаджета. Також можна надсилати свої пропозиції людям, які розташовані на певній території. Для цього потрібно обрати на карті територію, на яку хочете надіслати SMS-повідомлення.
Комунікація з клієнтами
Viber-розсилки на власну базу клієнтів
Спілкуйтеся зі своїми клієнтами в зручному для них месенджері Viber. Можна використовувати альфа-ім'я та логотип вашої компанії.
СпробуватиВіртуальна мобільна АТС — хмарна телефонія, за допомогою якої можна організувати віддалений колцентр, об’єднати мобільні та міські номери компанії в єдину мережу. Вона інтегрується в CRM, дозволяє записувати розмови та вести їхню статистику.
Комунікація з клієнтами
Віртуальна мобільна АТС
Хмарна АТС для роботи кол-центру. Багатоканальний номер, щоб приймати дзвінки та автоматично розподіляти їх на менеджерів. Аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.
Big Data для бізнесу — інструменти для аналізу цільової аудиторії:
- Портрет клієнта — інструмент, який дозволяє дізнатися про вподобання своїх клієнтів, або про зміни, сегментувати аудиторію, адаптувати асортимент, розробити релевантні пропозиції та побудувати відповідну маркетингову стратегію.
- look-alike модель — інструмент для визначення потенційної аудиторії, яка за характеристиками схожа до вашої наявної аудиторії. Look-alike модель будується на основі готового портрета наявних клієнтів. Серед абонентів Київстар відбувається пошук людей, за поведінкою схожих на вашу аудиторію. Далі можна прокомунікувати з такою потенційно зацікавленою базою клієнтів, наприклад, надіславши актуальні пропозиції через SMS.
Big Data та аналітика
Big Data для аналітики
Побудова портрета наявної та визначення потенційної ЦА з використанням 100+ Big Data-параметрів. Допомагає зрозуміти реальні потреби клієнтів для подальшого розвитку бізнесу.
0-800 — багатоканальна телефонна лінія для прийому необмеженої кількості одночасних вхідних дзвінків. Її можна інтегрувати в Віртуальну мобільну АТС або IP-телефонію. Виклик за цим номером безкоштовний з усіх мобільних та міських номерів України.
Київстар також пропонує рішення для ефективної взаємодії команди, безпеки корпоративних даних, спеціальні умови тарифікації для бізнесу, швидкісний інтернет та стабільний зв’язок.
Як створити власний е-commerce проєкт
На першому етапі будь-який бізнес-проєкт — це аналіз ринку. Від ринкової ситуації залежить вибір ніші, рентабельність та доцільність майбутнього підприємства.
Наступний важливий крок — формування унікальної торгової пропозиції. Це саме те, що буде вигідно відрізняти бізнес від конкурентів — ексклюзивні товари, бонуси, система лояльності тощо.
Далі потрібно створити сайт або скористатися послугами торговельних онлайн-майданчиків. Залишається оформити «вітрину» і почати продавати.
Електронна комерція активно розвивається. З кожним роком інтерес до неї зростає все більше. Воно й не дивно, адже вести бізнес онлайн зазвичай зручніше, ніж офлайн. Важливо зрозуміти, як все влаштовано і слідкувати за трендами.
Додайте коментар