Про що:
Ринок e-commerce зростає невпинно — очікується, що до 2025 року він перевищить 6,65 трильйона доларів. Найпопулярніші товари для онлайн-шопінгу — одяг та аксесуари, електроніка та їжа. Найбільше їх продається в Китаї, Індії та Японії.
Що таке e-commerce, чим відрізняється B2B від С2С, та що треба знати, щоб почати продавати в інтернеті — читайте у матеріалі.
Зміст
E-commerce: що це таке
Види та приклади e-commerce
Майданчики для електронної комерції
Інструменти для онлайн-бізнесу
Як продавати в інтернеті: основи e-commerce
E-commerce: що це таке
E-commerce або електронна комерція — процес, при якому людина або компанія купує товари чи послуги через інтернет. Це широке поняття охоплює будь-яку комерційність діяльність онлайн — взаємодію фізичних осіб та бізнесів, продажі в інтернет-магазинах, на маркетплейсах чи в соціальних мережах.
Для бізнесів e-commerce надає можливість:
- Вийти на глобальний ринок — знаходити клієнтів з усього світу;
- Автоматично обробляти замовлення та приймати платежі, працювати цілодобово;
- Масштабуватися легко та швидко — додавати нові товари та нові канали продажів;
- Збирати дані та аналітику, а потім використовувати цю інформацію, щоб покращити рекламні кампанії.
E-commerce може бути економічно вигіднішим, ніж офлайн-бізнес, адже для нього не потрібно орендувати приміщення.
Для покупців переваги e-commerce такі:
- Зручно — можна купувати товари з дому й отримувати їх з доставкою до дверей;
- Значно більший вибір товарів, ніж у фізичному магазині;
- Можна почитати відгуки, порівняти товари та знайти кращу ціну.
Види та приклади e-commerce
Електронна комерція класифікується залежно від того, хто купує та продає товари:
- B2C (business to consumer) — бізнес до споживача. Це найпоширеніший вид e-commerce у світі. Наприклад, інтернет-магазин продає батькам дитячі іграшки;
- B2B (business to business) — бізнес до бізнесу. Наприклад, маркетингова агенція надає інтернет-магазину іграшок послуги — веде соцмережі та налаштовує рекламу;
- C2C (consumer to consumer) — споживач до споживача. Наприклад, батьки продають іншим батькам іграшки, якими дитина вже не грається — на OLX або Shafa;
- C2B (consumer to business) — споживач до бізнесу. Наприклад, дизайнер-фрилансер малює для інтернет-магазина рекламний макет;
- D2C (direct to consumer) — напряму до споживача. Це модель електронної комерції, в якій клієнт купує товари безпосередньо у виробника, без магазина чи дистриб’ютора. Наприклад, батьки замовляють іграшки на фабриці;
- B2G (business to government) B2A (business to administration) — бізнес до уряду або адміністрації. Це держзакупівлі — наприклад, Міністерство освіти і науки України купує шкільні підручники у видавництва;
- C2G (consumer to government) C2A (consumer to administration) — споживач до уряду або адміністрації. Будь-які послуги, які фізична особа надає уряду.
Також e-commerce можна розділяти за способом доставки:
- Прямі продажі — від продавця до споживача;
- Дропшипінг — продавець не зберігає товари на складі. Коли клієнт купує товар, продавець передає інформацію постачальнику й постачальник відправляє замовлення;
- Оренда стороннього складу — продавець зберігає товари на складі іншої компанії, яка пакує і відправляє замовлення;
- Покупка онлайн із самовивозом.
Майданчики для електронної комерції
Українські та закордонні платформи e-commerce:
- OLX — український сервіс, за допомогою якого можна продавати нові та вживані товари, публікувати оголошення про послуги та виставляти вакансії;
- Rozetka — український маркетплейс, що надає можливість невеликим бізнесам отримати доступ до клієнтської бази сервісу й продавати товари швидко і зручно;
- Prom — ще один український маркетплейс зі зручним інтерфейсом та гнучкими тарифами. Продавці сплачують комісію лише за ті товари, які були продані;
- Etsy — онлайн-маркет для продажу товарів ручної роботи, предметів антикваріату, вінтажного одягу та аксесуарів;
- Ebay — майданчик, що спеціалізується на аукціонах, надає змогу продавати товари по C2C та B2C моделях;
- Amazon — найбільша у світі платформа для продажу товарів на глобальному ринку.
Інструменти для онлайн-бізнесу
Київстар пропонує інструменти для e-commerce, що допоможуть збільшити продажі, знайти нових клієнтів та підготувати персональні пропозиції для покупців:
- Big Data — рішення для аналізу та сегментації цільової аудиторії. Надають змогу побудувати портрет наявного або майбутнього клієнта за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси та стиль життя), провести геоаналітику, дослідити ринок та конкурентів;

Big Data та аналітика
Використовуйте Big Data, щоб розвивати свій бізнес
Ми порадимо оптимальні рішення для вас
- ADWISOR — платформа, що допомагає самостійно створювати розсилки для наявних чи нових клієнтів. З ADWISOR ви можете розширити аудиторію та збільшити продажі, створити релевантні пропозиції та ефективно розподілити маркетинговий бюджет;

Реклама та пошук клієнтів
Налаштовуйте розсилки самостійно на платформі ADWISOR
Пропонуємо тестовий доступ на 30 днів
Спробувати- Віртуальна мобільна ATC — хмарна технологія, що об’єднує номери компанії в єдину мережу й дозволяє розподіляти навантаження на менеджерів, щоб обслуговувати клієнтів швидко та якісно;
- 0-800 — єдиний номер, на який клієнти можуть телефонувати з будь-якої точки України.
Як продавати в інтернеті: основи e-commerce
Якщо ви плануєте займатися електронною комерцією в Україні, ось кілька порад:
- Почніть з аналізу ринку та конкурентів — скористайтеся інструментами бізнес-аналітики чи зробіть це вручну;
- Виберіть форму організації, яка підійде вам найкраще — читайте тут про ТОВ і ФОП;
- Виберіть платформу для інтернет-магазину чи використовуйте кілька маркетплейсів одразу;
- Подбайте про зручність оплати — додайте можливість платити карткою, через LiqPay або кур’єру при доставці;
- Використовуйте соцмережі, щоб підвищити лояльність клієнтів та збільшити продажі.










Додайте коментар