Про що:

Інтернет надає бізнесу безліч нових можливостей. В останні роки набирає обертів таке явище, як «електронна комерція». Пропонуємо розібратись, що це таке та чим відрізняється від звичайної комерції.

Перш ніж заглиблюватись у цю тему, варто розібратись з термінологією. E-Commerce — це модель економічних відносин, яка реалізується в інтернеті.

Електронну комерцію можна порівняти з торговельним центром — величезний асортимент товарів, які покупець може роздивитись і придбати, і все це не виходячи з дому. Характерна особливість e-Commerce — всі транзакції відбуваються з електронних пристроїв, які підключені до мережі. Для підприємців електронна комерція — це в першу чергу надання послуг або продаж товарів за допомогою інтернету.

Зміст

Різновиди електронної комерції

E-Commerce на практиці

Інструменти для електронної комерції

Як створити власний е-commerce проєкт

Різновиди електронної комерції

Електронна комерція — це дуже об’ємне поняття, яке має безліч напрямків та розгалужень. Залежно від сторін, які задіяні в акті купівлі-продажу, розрізняють 6 основних видів e-Commerce: B2B, В2С, С2С, С2В, В2А та С2А. Детальніше про кожен з них:

  1. B2B — взаємодія двох бізнесів. Тобто одна компанія надає свої послуги або продає продукцію іншій компанії, а не кінцевому споживачу. Наприклад, сфера реклами — компанія, яка займається маркетингом, надає свої послуги іншим компаніям, які потребують реклами своєї продукції.
  2. В2С — взаємодія компанії та клієнтів. Бізнес продає товар безпосередньо кінцевим споживачам — найпопулярніший вид комерції. Будь-який інтернет-магазин працює за напрямком B2C.
  3. С2С — взаємодія між споживачами. Одна людина продає товар іншій через онлайн-майданчик та водночас не є виробником цього продукту. Наприклад, користувач інтернет-дошки оголошень виставляє на продаж річ, яку він десь придбав, а її купує такий самий користувач.
  4. С2В — взаємодія споживача з бізнесом. Людина постачає сировину або готову продукцію бізнесу. Наприклад, графічний дизайнер-фрілансер створює логотип для компанії.
  5. В2А — взаємодія бізнесу та адміністрації. Наприклад, держзакупівля в інтернеті.
  6. С2А — взаємодія споживача з адміністрацією. Наприклад, оплата медичних послуг онлайн або віддалене навчання.

E-Commerce на практиці

Електронна комерція звучить складно, але ця модель бізнес-відносин функціонує вже доволі довго. Є безліч прикладів успішних сайтів, якими щодня користуються тисячі людей.

Взагалі до e-Commerce належать багато видів реалізації комерційного процесу. Пропонуємо розглянути найпопулярніші:

Інтернет-майданчики оголошень:

  • OLX — відома в Україні платформа для С2С та В2С взаємодії.

Інтернет-магазини та маркетплейси:

  • Amazon — міжнародний гігант у світі електронної комерції. Сайт, де можна знайти будь-що;
  • Prom.ua — український маркеплейс, де підприємці можуть реалізовувати свій товар, тобто платформа для В2С взаємодії;
  • ROZETKA — український сайт, який стартував як інтернет-магазин техніки, а зараз популярним маркетплейсом.

Онлайн-аукціони:

  • eBay — міжнародний майданчик для онлайн-аукціонів, який від початку позиціював себе як платформа для С2С, але згодом став відкритим для В2В та В2С;
  • Violity — міжнародний сайт для аукціонів, який спеціалізується на предметах унікальних колекціонування.

Агрегатори промокодів:

  • Promokod.com.ua — український проєкт, який допомагає знайти промокоди, знижки та акції в різних онлайн-магазинах України та світу;

Сервіси для онлайн-платежів:

  • iPay.ua — українська платформа для швидких переказів, оплати комунальних послуг тощо;
  • LiqPay — сервіс для інтернет-еквайрингу — прийому платежів онлайн.

До електронної комерції також можна віднести продаж товарів за допомогою соціальних мереж та месенджерів.

Інструменти для електронної комерції

Крім безпосередньо продажу товарів, важливим елементом е-Commerce є реклама та просування бізнесу. Київстар пропонує маркетингові рішення для українських підприємців.

Інтелектуальна платформа ADWISOR — дозволяє самостійно налаштовувати проморозсилки. Надсилати можна як на свою базу клієнтів, попередньо завантаживши файл у форматі XLXS, CSV та TXT., так і надсилати цікаві пропозиції потенційній аудиторії. Для цього необхідно попередньо просегментувати її за Big Data критеріями, такими як вік, стать, наявність дітей, тип гаджета. Також можна надсилати свої пропозиції людям, які розташовані на певній території. Для цього потрібно обрати на карті територію, на яку хочете надіслати SMS-повідомлення.

Рекламні інструменти темна

Рекламні інструменти

Платформа ADWISOR для SMS та Viber розсилок

Сповіщайте своїх клієнтів про оновлення асортименту, знижки та спеціальні пропозиції за допомогою SMS. Самостійно налаштовуйте промокампанію на платформі ADWISOR.

Спробувати

Віртуальна мобільна АТС — хмарна телефонія, за допомогою якої можна організувати віддалений колцентр, об’єднати мобільні та міські номери компанії в єдину мережу. Вона інтегрується в CRM, дозволяє записувати розмови та вести їхню статистику.

Офіс та телефонія темна

Офіс та телефонія

Віртуальна мобільна АТС

Хмарна АТС для роботи кол-центу. Багатоканальний номер для прийому дзвінків та їхній автоматичний розподіл на менеджерів, аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.

Big Data для бізнесу — інструменти для аналізу цільової аудиторії:

  • Портрет клієнта — інструмент, який дозволяє дізнатися про вподобання своїх клієнтів, або про зміни, сегментувати аудиторію, адаптувати асортимент, розробити релевантні пропозиції та побудувати відповідну маркетингову стратегію.
  • look-alike модель — інструмент для визначення потенційної аудиторії, яка за характеристиками схожа до вашої наявної аудиторії. Look-alike модель будується на основі готового портрета наявних клієнтів. Серед абонентів Київстар відбувається пошук людей, за поведінкою схожих на вашу аудиторію. Далі можна прокомунікувати з такою потенційно зацікавленою базою клієнтів, наприклад, надіславши актуальні пропозиції через SMS.
Дані та аналітика темна

Дані та аналітика

Big Data для аналітики клієнтів

Портрет клієнта дозволяє дізнатися актуальні потреби аудиторії та адаптувати пропозицію для неї. А розширити наявну базу клієнтів та визначити нову допомагає look-alike модель.

0-800 — багатоканальна телефонна лінія для прийому необмеженої кількості одночасних вхідних дзвінків. Її можна інтегрувати в Віртуальну мобільну АТС або IP-телефонію. Виклик за цим номером безкоштовний з усіх мобільних та міських номерів України.

Київстар також пропонує рішення для ефективної взаємодії команди, безпеки корпоративних даних, спеціальні умови тарифікації для бізнесу, швидкісний інтернет та стабільний зв’язок.

Як створити власний е-commerce проєкт

На першому етапі будь-який бізнес-проєкт — це аналіз ринку. Від ринкової ситуації залежить вибір ніші, рентабельність та доцільність майбутнього підприємства.

Наступний важливий крок — формування унікальної торгової пропозиції. Це саме те, що буде вигідно відрізняти бізнес від конкурентів — ексклюзивні товари, бонуси, система лояльності тощо.

Далі потрібно створити сайт або скористатися послугами торговельних онлайн-майданчиків. Залишається оформити «вітрину» і почати продавати.

Електронна комерція активно розвивається. З кожним роком інтерес до неї зростає все більше. Воно й не дивно, адже вести бізнес онлайн зазвичай зручніше, ніж офлайн. Важливо зрозуміти, як все влаштовано і слідкувати за трендами.

Тренди та аналітика#BigData#0-800#БігДата#Інтернет#ІнтернетДляБізнесу#ATC#Look-alike#Бізнес#ADWISOR

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Омніканальність#Клієнт#Ритейл#Тренд#Бізнес#ЯкЦеПрацює?#BigData#БігДата#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки#API#SMS#СмсРозсилка#Viber#Рішення
#Тренд#Київстар#Ритейл
#Тренд#Маркетинг#MicrosoftAzure#BigData#Дата-платформа#Azure#БігДата
#ADWISOR#BigData#Look-alike#СмсРозсилка
#BigData#Look-alike#SMS#ATC#0-800#БігДата#ADWISOR#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#ПортретКлієнта#Star.Docs#ЕДО#ЕлектроннийДокументообіг#СмсРозсилка#Дослідження
#ADWISOR#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#БігДата#ПортретКлієнта#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки#Реклама#Бізнес#Бізнес-аналітика#Компанії#Розвиток#Технології#Київстар#Омніканальність
#ATC#Azure#BigData#Look-alike#ПортретКлієнта#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки#ADWISOR
#ADWISOR#BigData#Look-alike#SMS#ATC#СмсРозсилка#Heatmap

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку