Про що:

Ринок e-commerce зростає невпинно — очікується, що до 2025 року він перевищить 6,65 трильйона доларів. Найпопулярніші товари для онлайн-шопінгу — одяг та аксесуари, електроніка та їжа. Найбільше їх продається в Китаї, Індії та Японії.

Що таке e-commerce, чим відрізняється B2B від С2С, та що треба знати, щоб почати продавати в інтернеті — читайте у матеріалі.

Зміст

E-commerce: що це таке

Види та приклади e-commerce

Майданчики для електронної комерції

Інструменти для онлайн-бізнесу

Як продавати в інтернеті: основи e-commerce

E-commerce: що це таке

E-commerce або електронна комерція — процес, при якому людина або компанія купує товари чи послуги через інтернет. Це широке поняття охоплює будь-яку комерційність діяльність онлайн — взаємодію фізичних осіб та бізнесів, продажі в інтернет-магазинах, на маркетплейсах чи в соціальних мережах.

Для бізнесів e-commerce надає можливість:

  • Вийти на глобальний ринок — знаходити клієнтів з усього світу;
  • Автоматично обробляти замовлення та приймати платежі, працювати цілодобово;
  • Масштабуватися легко та швидко — додавати нові товари та нові канали продажів;
  • Збирати дані та аналітику, а потім використовувати цю інформацію, щоб покращити рекламні кампанії.

E-commerce може бути економічно вигіднішим, ніж офлайн-бізнес, адже для нього не потрібно орендувати приміщення.

Для покупців переваги e-commerce такі:

  • Зручно — можна купувати товари з дому й отримувати їх з доставкою до дверей;
  • Значно більший вибір товарів, ніж у фізичному магазині;
  • Можна почитати відгуки, порівняти товари та знайти кращу ціну.

Види та приклади e-commerce

Електронна комерція класифікується залежно від того, хто купує та продає товари:

  • B2C (business to consumer) — бізнес до споживача. Це найпоширеніший вид e-commerce у світі. Наприклад, інтернет-магазин продає батькам дитячі іграшки;
  • B2B (business to business) — бізнес до бізнесу. Наприклад, маркетингова агенція надає інтернет-магазину іграшок послуги — веде соцмережі та налаштовує рекламу;
  • C2C (consumer to consumer) — споживач до споживача. Наприклад, батьки продають іншим батькам іграшки, якими дитина вже не грається — на OLX або Shafa;
  • C2B (consumer to business) — споживач до бізнесу. Наприклад, дизайнер-фрилансер малює для інтернет-магазина рекламний макет;
  • D2C (direct to consumer) — напряму до споживача. Це модель електронної комерції, в якій клієнт купує товари безпосередньо у виробника, без магазина чи дистриб’ютора. Наприклад, батьки замовляють іграшки на фабриці;
  • B2G (business to government) B2A (business to administration) — бізнес до уряду або адміністрації. Це держзакупівлі — наприклад, Міністерство освіти і науки України купує шкільні підручники у видавництва;
  • C2G (consumer to government) C2A (consumer to administration) — споживач до уряду або адміністрації. Будь-які послуги, які фізична особа надає уряду.

Також e-commerce можна розділяти за способом доставки:

  • Прямі продажі — від продавця до споживача;
  • Дропшипінг — продавець не зберігає товари на складі. Коли клієнт купує товар, продавець передає інформацію постачальнику й постачальник відправляє замовлення;
  • Оренда стороннього складу — продавець зберігає товари на складі іншої компанії, яка пакує і відправляє замовлення;
  • Покупка онлайн із самовивозом.

Майданчики для електронної комерції

Українські та закордонні платформи e-commerce:

  • OLX — український сервіс, за допомогою якого можна продавати нові та вживані товари, публікувати оголошення про послуги та виставляти вакансії;
  • Rozetka — український маркетплейс, що надає можливість невеликим бізнесам отримати доступ до клієнтської бази сервісу й продавати товари швидко і зручно;
  • Prom — ще один український маркетплейс зі зручним інтерфейсом та гнучкими тарифами. Продавці сплачують комісію лише за ті товари, які були продані;
  • Etsy — онлайн-маркет для продажу товарів ручної роботи, предметів антикваріату, вінтажного одягу та аксесуарів;
  • Ebay — майданчик, що спеціалізується на аукціонах, надає змогу продавати товари по C2C та B2C моделях;
  • Amazon — найбільша у світі платформа для продажу товарів на глобальному ринку.

Інструменти для онлайн-бізнесу

Київстар пропонує інструменти для e-commerce, що допоможуть збільшити продажі, знайти нових клієнтів та підготувати персональні пропозиції для покупців:

  • Big Data — рішення для аналізу та сегментації цільової аудиторії. Надають змогу побудувати портрет наявного або майбутнього клієнта за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси та стиль життя), провести геоаналітику, дослідити ринок та конкурентів;
Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

  • ADWISOR — платформа, що допомагає самостійно створювати розсилки для наявних чи нових клієнтів. З ADWISOR ви можете розширити аудиторію та збільшити продажі, створити релевантні пропозиції та ефективно розподілити маркетинговий бюджет;

Реклама та пошук клієнтів

Створюйте розсилки для наявних чи нових клієнтів

Самостійно налаштовуйте різні типи розсилок для наявних чи потенційних клієнтів. Повідомляйте про акції та пропозиції. Інформуйте про нові торгові точки та графік роботи.

Спробувати
  • Віртуальна мобільна ATC — хмарна технологія, що об’єднує номери компанії в єдину мережу й дозволяє розподіляти навантаження на менеджерів, щоб обслуговувати клієнтів швидко та якісно;
  • 0-800 — єдиний номер, на який клієнти можуть телефонувати з будь-якої точки України.

Як продавати в інтернеті: основи e-commerce

Якщо ви плануєте займатися електронною комерцією в Україні, ось кілька порад:

  • Почніть з аналізу ринку та конкурентів — скористайтеся інструментами бізнес-аналітики чи зробіть це вручну;
  • Виберіть форму організації, яка підійде вам найкраще — читайте тут про ТОВ і ФОП;
  • Виберіть платформу для інтернет-магазину чи використовуйте кілька маркетплейсів одразу;
  • Подбайте про зручність оплати — додайте можливість платити карткою, через LiqPay або кур’єру при доставці;
  • Використовуйте соцмережі, щоб підвищити лояльність клієнтів та збільшити продажі.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті