Про що:

Ринок e-commerce зростає невпинно — очікується, що до 2025 року він перевищить 6,65 трильйона доларів. Найпопулярніші товари для онлайн-шопінгу — одяг та аксесуари, електроніка та їжа. Найбільше їх продається в Китаї, Індії та Японії.

Що таке e-commerce, чим відрізняється B2B від С2С, та що треба знати, щоб почати продавати в інтернеті — читайте у матеріалі.

Зміст

E-commerce: що це таке

Види та приклади e-commerce

Майданчики для електронної комерції

Інструменти для онлайн-бізнесу

Як продавати в інтернеті: основи e-commerce

E-commerce: що це таке

E-commerce або електронна комерція — процес, при якому людина або компанія купує товари чи послуги через інтернет. Це широке поняття охоплює будь-яку комерційність діяльність онлайн — взаємодію фізичних осіб та бізнесів, продажі в інтернет-магазинах, на маркетплейсах чи в соціальних мережах.

Для бізнесів e-commerce надає можливість:

  • Вийти на глобальний ринок — знаходити клієнтів з усього світу;
  • Автоматично обробляти замовлення та приймати платежі, працювати цілодобово;
  • Масштабуватися легко та швидко — додавати нові товари та нові канали продажів;
  • Збирати дані та аналітику, а потім використовувати цю інформацію, щоб покращити рекламні кампанії.

E-commerce може бути економічно вигіднішим, ніж офлайн-бізнес, адже для нього не потрібно орендувати приміщення.

Для покупців переваги e-commerce такі:

  • Зручно — можна купувати товари з дому й отримувати їх з доставкою до дверей;
  • Значно більший вибір товарів, ніж у фізичному магазині;
  • Можна почитати відгуки, порівняти товари та знайти кращу ціну.

Види та приклади e-commerce

Електронна комерція класифікується залежно від того, хто купує та продає товари:

  • B2C (business to consumer) — бізнес до споживача. Це найпоширеніший вид e-commerce у світі. Наприклад, інтернет-магазин продає батькам дитячі іграшки;
  • B2B (business to business) — бізнес до бізнесу. Наприклад, маркетингова агенція надає інтернет-магазину іграшок послуги — веде соцмережі та налаштовує рекламу;
  • C2C (consumer to consumer) — споживач до споживача. Наприклад, батьки продають іншим батькам іграшки, якими дитина вже не грається — на OLX або Shafa;
  • C2B (consumer to business) — споживач до бізнесу. Наприклад, дизайнер-фрилансер малює для інтернет-магазина рекламний макет;
  • D2C (direct to consumer) — напряму до споживача. Це модель електронної комерції, в якій клієнт купує товари безпосередньо у виробника, без магазина чи дистриб’ютора. Наприклад, батьки замовляють іграшки на фабриці;
  • B2G (business to government) B2A (business to administration) — бізнес до уряду або адміністрації. Це держзакупівлі — наприклад, Міністерство освіти і науки України купує шкільні підручники у видавництва;
  • C2G (consumer to government) C2A (consumer to administration) — споживач до уряду або адміністрації. Будь-які послуги, які фізична особа надає уряду.

Також e-commerce можна розділяти за способом доставки:

  • Прямі продажі — від продавця до споживача;
  • Дропшипінг — продавець не зберігає товари на складі. Коли клієнт купує товар, продавець передає інформацію постачальнику й постачальник відправляє замовлення;
  • Оренда стороннього складу — продавець зберігає товари на складі іншої компанії, яка пакує і відправляє замовлення;
  • Покупка онлайн із самовивозом.

Майданчики для електронної комерції

Українські та закордонні платформи e-commerce:

  • OLX — український сервіс, за допомогою якого можна продавати нові та вживані товари, публікувати оголошення про послуги та виставляти вакансії;
  • Rozetka — український маркетплейс, що надає можливість невеликим бізнесам отримати доступ до клієнтської бази сервісу й продавати товари швидко і зручно;
  • Prom — ще один український маркетплейс зі зручним інтерфейсом та гнучкими тарифами. Продавці сплачують комісію лише за ті товари, які були продані;
  • Etsy — онлайн-маркет для продажу товарів ручної роботи, предметів антикваріату, вінтажного одягу та аксесуарів;
  • Ebay — майданчик, що спеціалізується на аукціонах, надає змогу продавати товари по C2C та B2C моделях;
  • Amazon — найбільша у світі платформа для продажу товарів на глобальному ринку.

Інструменти для онлайн-бізнесу

Київстар пропонує інструменти для e-commerce, що допоможуть збільшити продажі, знайти нових клієнтів та підготувати персональні пропозиції для покупців:

  • Big Data — рішення для аналізу та сегментації цільової аудиторії. Надають змогу побудувати портрет наявного або майбутнього клієнта за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси та стиль життя), провести геоаналітику, дослідити ринок та конкурентів;
Використовуйте Big Data, щоб розвивати свій бізнес

Big Data та аналітика

Використовуйте Big Data, щоб розвивати свій бізнес

Ми порадимо оптимальні рішення для вас

  • ADWISOR — платформа, що допомагає самостійно створювати розсилки для наявних чи нових клієнтів. З ADWISOR ви можете розширити аудиторію та збільшити продажі, створити релевантні пропозиції та ефективно розподілити маркетинговий бюджет;
Налаштовуйте розсилки самостійно на платформі ADWISOR

Реклама та пошук клієнтів

Налаштовуйте розсилки самостійно на платформі ADWISOR

Пропонуємо тестовий доступ на 30 днів

Спробувати
  • Віртуальна мобільна ATC — хмарна технологія, що об’єднує номери компанії в єдину мережу й дозволяє розподіляти навантаження на менеджерів, щоб обслуговувати клієнтів швидко та якісно;
  • 0-800 — єдиний номер, на який клієнти можуть телефонувати з будь-якої точки України.

Як продавати в інтернеті: основи e-commerce

Якщо ви плануєте займатися електронною комерцією в Україні, ось кілька порад:

  • Почніть з аналізу ринку та конкурентів — скористайтеся інструментами бізнес-аналітики чи зробіть це вручну;
  • Виберіть форму організації, яка підійде вам найкраще — читайте тут про ТОВ і ФОП;
  • Виберіть платформу для інтернет-магазину чи використовуйте кілька маркетплейсів одразу;
  • Подбайте про зручність оплати — додайте можливість платити карткою, через LiqPay або кур’єру при доставці;
  • Використовуйте соцмережі, щоб підвищити лояльність клієнтів та збільшити продажі.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті