6 трендів глобального ринку e-commerce: що чекає бізнес у 2024
8 грудня 2023 9 хвилин читання

6 трендів глобального ринку e-commerce: що чекає бізнес у 2024

Тренди та аналітика#Тренд#Маркетинг#MicrosoftAzure#BigData#Дата-платформа#Azure#БігДата

Про що:

Електронна комерція — одна з найбільш перспективних галузей світового ритейлу. Попри фінансову та логістичну кризи, очікується, що глобальний ринок e-commerce у 2023 році сягне $6.3 трлн, а у 2024-ому — майже $7 трлн. До 2024 року 21.2% від усіх роздрібних продажів відбуватиметься онлайн. 

Щоб залишатися конкурентними в мінливих умовах, бізнесу важливо адаптувати стратегії під актуальні тренди ринку. Про них і розповідаємо далі — пропонуємо 6 тенденцій світового e-commerce, які впливатимуть на галузь у 2024 році.

Зміст

Очікування доставки в той же день

Зручні мобільні покупки

Продажі в прямому ефірі

Голос замість тексту

Збір даних першої сторони

Екологічні вимоги на піку

Очікування доставки в той же день

Швидкість має значення — згідно з дослідженням Wunderman Thompson, для 48% покупців оперативність доставки є важливішою, ніж її вартість. У 2022 році споживачі готові були чекати замовлення 2.36 дні, а у 2023-ому — вже 2.15. За даними Shopify, світовий покупець ще більш нетерплячий — 58% опитаних хочуть, щоб товар був доставлений в день замовлення.

Відповідь бізнесу на потребу у швидкій доставці — розвиток quick-commerce. Поки що двигуном швидкої комерції у світі є сервіси доставки з закладів харчування та магазинів. Наприклад, DoorDash, Deliveroo та Uber Eats. Але очікується, що все більше ритейлерів будуть скорочувати строки доставки замовлень. Так, за даними Statista, до 2027 року ринок доставки в той самий день зросте до $26 млрд.

Як компаніям розвивати швидку доставку:

Удосконалювати ланцюги постачання. По-перше, не варто обмежуватися класичними логістичними сервісами — корисно будувати партнерські відносини зі сторонніми службами доставки. По-друге, варто розглянути можливість відкрити точки видачі або локальні склади, які будуть виконувати роль посередника між логістичним центром і кур'єром або поштовим сервісом. 

Покращувати прогнозування попиту та управління запасами. Робота з даними та автоматизація управління складом — обов'язок для кожної компанії, яка хоче гарантувати клієнтам швидку доставку. Необхідно працювати з аналітикою, щоб передбачати попит на товари, контролювати реальні залишки на складах і вчасно поповнювати запаси — тільки так можна якомога швидше відправляти замовлення клієнтам.

Українські компанії уже зараз можуть ефективно працювати з бізнес-аналітикою завдяки дата-платформі від Київстар. З цим інструментом компанія зможе збирати якісні дані, приймати точні рішення та покращувати клієнтський досвід.

Дані та аналітика

Дані та аналітика

Дата-платформа від Київстар

Рішення для консолідації та аналізу даних з різних джерел, автоматизації звітності, створення прогнозної аналітики та моделювання.

Зручні мобільні покупки

За даними Statista, у 2023 році обсяг покупок через мобільні пристрої сягне $2.2 трлн — це 60% усіх продажів електронної комерції у світі. Аналітики Statista очікують, що у 2027 році продажі мобільної комерції складуть $3.4 трлн.

Виклик для компаній в умовах такого зростання — зробити досвід мобільних покупок максимально комфортним і швидким. Це означає:

  • Покращувати дизайни сайтів і додатків, щоб гарантувати легку навігацію на екранах смартфонів. 57% клієнтів не рекомендуватимуть компанію з погано розробленим мобільним сайтом.
  • Розширити опції приймання мобільних платежів або цифрових гаманців.
  • Не змушувати клієнтів створювати обліковий запис, щоб оформити замовлення, а дозволити вхід через акаунт у соцмережах.

Впроваджувати візуальний пошук. Завдяки можливостям штучного інтелекту та комп’ютерного зору він дозволяє швидко знаходити товари в каталозі, завантажуючи зображення або фото.

Продажі в прямому ефірі

Livestream shopping — це покупки під час прямої трансляції у соцмережах, на сайті бренду, в мобільному додатку або на спеціальному ресурсі для живих продажів. Глядачі можуть купувати товари як на самій платформі, де проходить пряма трансляція, так і через посилання, що веде на сайт бренду.

За даними McKinsey, до 2026 року livestream shopping може становити 20% від усієї світової електронної комерції. А дослідження 2023 року показує, що 49% споживачів у США та 38% у Європі хотіли б купувати більше товарів через прямі трансляції. 

Як бізнесу розвивати продажі в прямому ефірі:

  • Проводити інтерактивні шоу з розважальним контентом. 42% респондентів у США і 38% в Європі роблять покупки під час прямих трансляцій саме через розважальну складову формату. 
  • Пропонувати коди знижок, бонуси та інші спеціальні пропозиції, які діють лише під час прямої трансляції. Для 35% покупців у США і 30% в Європі покупки в прямому ефірі є можливістю зекономити.

Рекламувати онлайн-трансляції. Для залучення клієнтів необхідно заздалегідь інформувати цільову аудиторію, коли та де вони можуть комунікувати з брендом наживо. Наприклад, якщо плануються онлайн-продажі в Facebook, можна використати Big Data-розсилки. Бізнес може провести рекламну кампанію у Facebook в комплексі з таргетованими розсилками.

Дані та аналітика

Дані та аналітика

Big Data рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу - аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

Щоб підтримати бізнес напередодні різдвяного сезону, Київстар надає знижку до 25% на підключення Big Data-розсилок. Спеціальні умови діють для нових бізнес-клієнтів протягом 3-х місяців від дати підписання договору. До акції можна долучитися у період з 04.12.2023 р. по 24.12.2023 р.

Голос замість тексту

Amazon Alexa, Google Assistant, Siri та інші голосові помічники відкрили нову еру voice-shopping. Очікується, що загальна світова вартість покупок за допомогою голосових помічників зросте до $164 млрд до 2025 року. Тоді як у 2020-ому цей показник складав $22 млрд. 

Компанії повинні оптимізувати сайти та додатки для голосової комерції. Тобто впроваджувати технології розпізнавання голосу, щоб клієнти могли шукати товари, складати списки покупок, оплачувати їх та перевіряти доставку за допомогою голосових помічників. 

Що робити бізнесу:

  • Покращувати голосовий пошук90% споживачів вважають, що голосовий пошук легший за текстовий. Тому бренди повинні розширити SEO-стратегію за межі текстового пошуку та працювати над покращенням голосового.
  • Оптимізувати описи продукту. Якщо вони багатослівні, голосовий помічник стисне їх, жертвуючи точністю. А це може погіршити враження клієнтів від покупок.
  • Використовувати платіжні системи, які дозволяють клієнтам використовувати голосові команди для виконання транзакцій. 

Один з першопрохідців у цій галузі — Amazon. За допомогою Alexa клієнти можуть створювати списки покупок і замовляти продукти безпосередньо за допомогою голосових команд. Крім того, Alexa може пропонувати продукти, які клієнти часто купують, і спираючись на споживацьку поведінку, робити персоналізовані пропозиції.

Збір даних першої сторони

Онлайн-покупці дедалі краще знають, які дані та як про них збирають бренди. Тому бізнес має бути більш прозорими у цих питаннях. Крім того, у майбутньому Google планує вимкнути сторонні cookie-файли у Chrome, які дозволяють рекламодавцям збирати дані про поведінку користувачів. Разом ці фактори мотивують бренди активніше збирати first-party дані — інформацію, яку надають самі відвідувачі сайту. Наприклад, через анкету, вікторину, чати, відгуки та інші інтерактивні форми. 

Збір first-party даних допомагає бренду побудувати довірливі та взаємовигідні відносини з клієнтами, бо:

  • завдяки прямому зв'язку з користувачами бізнес може краще виявляти їхні потреби та робити персоналізовані пропозиції;
  • компанія отримує вищий контроль над даними — розуміючи, як інформація збирається та обробляється, бізнес може гарантувати дотримання принципів відповідальності та етики.

Екологічні вимоги на піку

Дослідження Deloitte показало: кожен четвертий респондент готовий платити бізнесу більше за екологічність, а кожен третій — припинив купувати товари брендів через недотримання етичних і екологічних норм.

Компанії повинні впроваджувати екологічні практики у всіх бізнес-процесах. А саме:

  • Пакувати замовлення в переробну тару. 82% респондентів готові платити більше за чистий пакувальний матеріал. Очікується, що ринок екологічного пакування зросте з $271 млрд у 2023 році до $393 млрд у 2028-ому.
  • Пропонувати доставку з нейтральним викидом вуглецю. Дослідження показують, що 44% вуглецевого сліду продукту створюється під час його транспортування. Тому брендам варто співпрацювати з логістичними компаніями, які гарантують транспортування з нейтральним викидом вуглецю. 46% споживачів у світі віддають перевагу екологічно стійким варіантам доставки.

Оптимізувати IT-інфраструктуруЗа оцінками, енергоресурси для роботи ІТ-систем можуть складати до 20% вуглецевого сліду продукту в e-commerce. Один з варіантів зменшити шкідливий вплив на довкілля для бізнесу, який використовує локальні фізичні сервери, — мігрувати у хмари.

Хмарна інфраструктура

Хмарна інфраструктура

Microsoft Azure від Київстар

Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.

Детальніше про те, як хмарні сервіси дозволяють екологічно використовувати технології, у нашій статті.

Тренди та аналітика#Тренд#Маркетинг#MicrosoftAzure#BigData#Дата-платформа#Azure#БігДата

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Тренд#Київстар#Ритейл
#Бізнес#Клієнт#Тренд#ШІ#ШтучнийІнтелект#AI#ІнтернетДляБізнесу#ADWISOR
#BigData#Microsoft365#Тренд#БігДата#Офіс365
#ATC#Рішення#Технології
#Metauniverse#Метавсесвіт#Технології#Microsoft365#Офіс365
Маркетингові тренди 2023 року1 лютого 2023 10 хвилин читання

Маркетингові тренди 2023 року

#BigData#Look-alike
#ATC#Рішення#Технології
#ВійнавУкраїні#Рішення

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку