Про що:
Витрати на рекламу та маркетинг продовжують зростати: у 2025-му році, за оцінками Statista, вони сягнуть відмітки у $1,87 трлн (у 2024-му цей показник становив $1,78 трлн). Втім, зростають не тільки бюджети, а й прагнення компаній оптимізувати витрати — і одним із пріоритетів є цифрова оптимізація. На чому ж фокусуватимуться бізнеси у цифровому маркетингу в 2025 році? І які кроки зможуть принести їм найбільшу користь?
Зміст
Які канали комунікацій у тренді?
Контент — це король
Як штучний інтелект виводить маркетинг на новий рівень
Які канали комунікацій у тренді?
Із кожним роком популярність різних каналів комунікації змінюється, тому готовність експериментувати й пробувати нові варіанти є перевагою для цифрового маркетолога. Скажімо, за даними дослідницької компанії Kantar, у 2024 році суттєво зменшилася кількість людей, увагу яких привертає реклама у соцмережах: 31% у порівнянні з 43% у 2023-му. Причому цей тренд спостерігається серед представників усіх поколінь.
Водночас зростає популярність сучасних телевізійних форматів, зокрема CTV (connected TV). CTV — це телебачення через пристрої, підключені до інтернету, на зразок smart TV чи приставок, які забезпечують перегляд стрімінгового контенту через онлайн-платформи. У 2025 році 55% маркетологів з різних країн світу планують збільшити свої інвестиції у рекламу на стрімінговому телебаченні.
Експерименти з новими каналами комунікацій на зразок CTV дозволяють компаніям залучити нові аудиторії, а також ретаргетувати рекламу з соцмедіа та інших платформ.
Формуючи цифрову маркетингову стратегію у 2025 році, потрібно враховувати, що клієнти прагнуть мати безперебійний досвід незалежно від того, де вони роблять покупки: офлайн, на сайті чи у застосунку. Отже, стратегія повинна бути багатоканальною, а усі повідомлення — узгоджені й синхронізовані. У цьому можуть допомогти такі кроки:
- Інтеграція даних з усіх точок контакту з клієнтами за допомогою CRM-систем. Що більше даних з різних каналів комунікацій вдасться акумулювати, то точнішими будуть ваші персоналізовані пропозиції та приємнішим клієнтський досвід.
- Якщо компанія має фізичні магазини, їй варто стимулювати споживачів встановлювати мобільний застосунок, якщо він є. Це допомагає поєднати онлайн та офлайн досвід клієнта, а бізнесу полегшує процес надання рекламних пропозицій у режимі реального часу. Скажімо, людина заходить до магазину — і одразу отримує повідомлення про акційні позиції, підібрані спеціально для неї.
- Уніфікація повідомлень у різних каналах. По-перше, стиль і тон меседжів має бути однаковим незалежно від каналу. А, по-друге, реклама у різних каналах може доповнювати одна одну. Наприклад, споживач переглядає певний продукт на сайті компанії, а за деякий час бачить релевантну рекламу в соцмережі.
Також фахівці радять у 2025 році диверсифікувати платну рекламу, а не покладатися виключно на Google Ads і Facebook для лідогенерації. Скажімо, для b2b-брендів корисним може виявитися LinkedIn. А ще має сенс пошукати платформи, створені спеціально для конкретних сфер, як-от Zillow і Redfin для нерухомості. На таких платформах можна знайти найрелевантнішу аудиторію.
Контент — це король
У 2025 році клієнти цінують якісний контент, а найбільше — вдало персоналізований, адже він створює у людей враження, що їхні потреби чують і розуміють. Як свідчить опитування Deloitte, 75% споживачів швидше зроблять покупку у брендів, які надають персоналізований контент, аніж у інших.
Розуміючи, що персоналізація є шляхом до побудови довгострокової лояльності, дедалі більше компаній готові надавати користувачам те, чого ті хочуть. За результатами опитування Deloitte, 85% маркетологів прагнуть інвестувати у цифрову екосистему заради оптимізації створення та поширення персоналізованого контенту.
Персоналізація сьогодні — це вже не тільки про сегментацію клієнтів, а про збирання даних щодо їхніх інтересів, потреб та історії взаємодії з бізнесом і правильне використання цієї інформації. Наприклад, роздрібна мережа може пропонувати користувачу рекламні повідомлення про товари, які він купував у минулому. А Netflix збирається запускати персоналізовані трейлери, які зможуть найефективніше зацікавити користувачів.
Ось ще декілька ідей, які допоможуть створювати актуальний контент у 2025 році:
-
Використовувати різні формати залежно від віку аудиторії. Наприклад, за даними Kantar, гумор є найбільше допомагає сприймати рекламу представникам покоління X і бумерам. Покоління Y однаково сприйнятливе до гумору та гарної музики, а для покоління Z музика — на першому місці. Тож компаніям варто експериментувати з креативними форматами реклами, щоб донести повідомлення у найефективніший спосіб.
-
Створювати контент із можливістю покупки (shoppable content), особливо якщо ваші клієнти — це переважно молодь. Проведене у 2024 році дослідження показало, що 35% американських покупців віком від 18 до 34 років робили покупки в Instagram (35%), Facebook (36%) і TikTok (31%). Також 40% представників покоління Z (від 18 до 26 років) зробили принаймні одну покупку в TikTok Shop, у порівнянні з 37% серед міленіалів і 14% представників покоління X.
TikTok Shop — це один із прикладів контенту з можливістю покупки: під час прямої трансляції глядачі можуть додавати товари, які демонструють у відео, до свого кошику, а також ставити запитання про них. Іншими прикладами shoppable content є пости в Instagram, “сторізи” і навіть картинки у Pinterest.
-
Співпрацювати для створення контенту не лише з інфлюенсерами — але й зі споживачами. Якщо раніше бренди просто заохочували користувачів ділитися фото, відео та відгуками про продукт, то тепер вони дедалі частіше співпрацюють із ними, як зі спільнотою. Одним із вдалих прикладів є Sephora Beauty Insider Community — місце, де клієнти можуть ставити запитання, брати участь у конкурсах та отримувати рекомендації від людей, схожих на них.
Створення контенту може бути довгим і вартісним процесом, тому бізнесам варто шукати способів збільшення ефективності його використання. За даними Deloitte, 84% маркетологів використовують контент повторно (наприклад, в іншому форматі або на інших платформах), а також інвестують в інструменти, які пропонують готові шаблони.
Як штучний інтелект виводить маркетинг на новий рівень
Казати, що використання ШІ-інструментів є трендом, було б неправильно — адже вони вже стали частиною повсякденної роботи маркетологів. Проте спектр їхнього застосування продовжує розширюватися. Чимало бізнесів уже запускають повністю ШІ-генеровані кампанії.
Один із прикладів — реклама фінансової компанії Etoro, яка вийшла в ефір під час Олімпійських ігор у Парижі влітку 2024-го. Усі елементи 30-секундного ролика — зображення, персонажі, музика, текст та озвучка — були створені за допомогою різних генеративних ШІ-інструментів.
Водночас на перший план виходить баланс між ефективністю ШІ та « людяністю» , якої йому може бракувати. 71% маркетологів вважають, що важливим трендом 2025 року буде використання ШІ без втрати «людського підходу» . Зрештою, клієнтів можуть відштовхнути занадто штучні образи в рекламі — і замість бажаного ефекту компанія отримає негативну реакцію аудиторії.
Як уникнути такого розвитку подій?
- Перш за все, маркетологам потрібно постійно запитувати себе: чи сприяють комунікаційні та рекламні матеріали, створені за допомогою ШІ, підтриманню зв’язку зі споживачами? Чи відображають вони автентичність нашого брендуа? Чи посилюють довіру між клієнтами та компанією?
- По-друге, кожному бізнесу потрібно визначити: яку частину креативних завдань він готовий передати машинам.
- По-третє, має сенс підтримувати діалог з аудиторією й відстежувати її реакцію на маркетингові активності. За появи перших негативних сигналів потрібно зупинитися й проаналізувати ситуацію, перш ніж це почне загрожувати довірі до бренду.
- І, нарешті, маркетинговим командам потрібно працювати над поглибленням навичок роботи зі ШІ. За даними Kantаr, 36% маркетологів досі не вважають себе та свої команди спроможними отримувати користь від використання ШІ.
Попри те, що у 2025 році ми побачимо ще більше просунутих цифрових інструментів, одне залишається незмінним — у центрі всіх маркетингових комунікацій має залишатися клієнт. Компанії, які зможуть якнайкраще врахувати його інтереси, потреби та досвід, отримають найбільший зиск.
Додайте коментар