Маркетингові тренди 2023 року
1 лютого 2023 10 хвилин читання

Маркетингові тренди 2023 року

Тренди та аналітика#BigData#Look-alike

Про що:

Маркетинг так швидко трансформується, що іноді не завжди легко встигати за цими змінами. Втім, щоб компаніям досягти успіху, важливо знати про тренди 2023 року. Адже саме вони допоможуть зберегти відчуття відповідності своїй аудиторії та зацікавлювати її щодня. Так, наприклад, HubSpot опитав понад 1000 професіоналів у сфері маркетингу з усього світу, поспілкувався з галузевими експертами та відзначив маркетингові тенденції. Про деякі з них поговоримо далі у статті.

Зміст

Інфлюенс-маркетинг

Короткі відео

Маркетинг у соціальних мережах

Пріоритет великих даних

Чат-боти

Віртуальна та доповнена реальність

Експериментальний маркетинг

Інфлюенс-маркетинг

Influence-маркетинг — це маркетинг впливу. Його мета — просувати товари або послуги шляхом взаємодії бренду з лідерами думок. Він допомагає розширити пізнаваність компанії та отримати нових клієнтів серед аудиторії впливових осіб. Серед головних каналів комунікації тут популярні соціальні мережі, наприклад, YouTube, Instagram, TikTok, Twitter.

Цей напрямок набрав обертів у 2022 році, і прогнозується, що він залишиться актуальним й у 2023. Так, цьогоріч близько 20% спеціалістів планують вперше інвестувати у цю тенденцію. За оцінкою експертів, майже 90% маркетологів, які активно розвиватимуть influence-маркетинг, збільшать свої прибутки впродовж року.

Втім, якщо бюджет компанії не дозволяє співпрацювати з впливовими діячами із мільйонами підписників, можна звернутися до мікроблогерів (у них від тисячі до кількох десятків тисяч фоловерів). Так роблять понад 56% маркетологів. Робота з мікроблогерами іноді ефективніша, бо вони мають свою напрацьовану цільову аудиторію, яка їм довіряє більше, ніж інфлюенсерам. Саме тому їхні дописи часто мають кращий ефект завдяки вищому рівню залучення. І хоча більшість маркетологів дивиться, зокрема, і на кількість фоловерів, щоб визначити, чи підходить блогер для бренду, справжній вплив залежить від співвідношення кількості переглядів та лайків до підписок та продажів. Основна метрика — це конвертація в продажі.

Короткі відео

Маркетологи планують інвестувати у короткі відео ще більше, ніж торік. Цей вид контенту став особливо популярним через TikTok, а невдовзі його перейняли й інші соцмережі. В Instagram короткі ролики називаються Reels, а в YouTube — Shorts. Це відео загальною тривалістю до 60 секунд. Для їхнього створення іноді все, що вам потрібно, це смартфон та доступне програмне забезпечення для редагування.

Дійсно, довгі ролики можуть запропонувати аудиторії глибину й велику кількість інформації про продукт, бренд або послуги. Втім, маркетологи зрозуміли, що короткі відео можуть бути набагато ефективнішими. Цей формат добре узгоджується з нетривалою концентрацією уваги онлайн-аудиторії або іншими словами «кліповим мисленням». Саме тому він отримав швидке зростання та маркетинговий інтерес.

Короткі відео можуть містити інформацію не тільки про продукт та інструкцію з його використання, а й факти про досягнення, благодійну допомогу тощо. Пропонуємо за посиланням ознайомитись з прикладом YouTube Shorts від Київстар, де телеком-оператор за майже 40 секунд ділиться з глядачами тим, як допомагає відновлювати цифрову інфраструктуру України.

Маркетинг у соціальних мережах

Соціальні мережі є одним із найпопулярніших каналів продажів в інтернеті. Щоб зрозуміти швидкість розвитку, уявіть, лише у 2021 році понад 4,26 млрд людей у світі користувалися соціальними мережами. І прогнозується, що у 2027 році ця цифра зросте майже до 6 млрд.

Маркетинг у соціальних мережах

Джерело: Statista

Платформи соціальних мереж змагаються за те, щоб стати наступним місцем для покупок. Так, Instagram має Instagram Shopping, Facebook — Facebook Shops, а TikTok тестує нові функції електронної комерції та партнерства.

Понад чверть маркетологів використовують особисті повідомлення у соцмережах, щоб спілкуватися з клієнтами. Мова, зокрема про аудиторію з покоління міленіалів (народилися у період з 1981 по 1996 роки) та постміленіаілів (народилися приблизно з 1997 по 2012 рік). Тому, якщо ваша цільова аудиторія саме такого віку, радимо звернути увагу на цей тренд.

Понад 70% представників покоління постміленіаілів та більш як 51% міленіалів вважають за краще шукати та купувати нові товари через соціальні мережі. Тож, щоб дізнатися вік ваших клієнтів та інші дані, використовуйте наступний маркетинговий тренд.

Пріоритет великих даних

Великі дані та їхня аналітика були важливим ресурсом для успішних компаній у 2022 році, тож тренд на роботу з ними продовжує набирати обертів і у 2023. Сервіси на основі великих даних можуть допомогти організаціям приймати дієві рішення, долати проблеми, підвищувати ефективність та покращувати взаємодію з клієнтами.

Наприклад, щоб дізнатися більше про ваших споживачів та скласти їхній портрет, можна використати можливості Big Data (укр. великі дані) від Київстар. Так ви визначите не тільки вік ваших покупців, а і їхні характерні риси та вподобання. До того ж можна сегментувати аудиторію та отримати детальний аналіз клієнтів в оформленому маркетинговому звіті. Як це працює? На основі аналізу великих даних із використанням алгоритмів машинного навчання будуються предикативні моделі, які профілюють ваших клієнтів за майже 100 автоматизованими критеріями (вік, стать, тип гаджета, тип транспорту тощо).

Дані та аналітика

Дані та аналітика

Big Data рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу - аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

Також можна зрозуміти обсяг потенційних споживачів, які з великою ймовірністю зацікавляться товарами чи послугами вашої компанії. У цьому, допоможе модель look-alike. Як вона працює? Серед абонентів Київстар знаходимо людей, які за поведінкою схожі на ваших наявних покупців. А далі залишиться їх залучити, наприклад, рекламною SMS-розсилкою.

Нагадуємо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, у тому числі й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Чат-боти

Більш ніж половина клієнтів очікують на відповідь менеджера з продажів протягом 10 хвилин. Саме тому 40% маркетологів працюють за допомогою комп’ютерної програми — чат-бота, який автоматизує певні завдання, як правило, шляхом спілкування з користувачем через розмовний інтерфейс. Боти створені завдяки штучному інтелекту, який допомагає розуміти складні запити, персоналізувати відповіді та покращувати взаємодію.

Джон Дік, старший віцепрезидент із маркетингу HubSpot, наголошує, що для того, щоб простіше обслуговувати клієнтів, у яких щонайменше тричі була одна і та сама проблема впродовж місяця, але які не бажають спілкуватися з менеджером, варто використовувати чат-бот.

До речі, детальніше, що таке чат-бот, для чого він компаніям, які його переваги та недоліки, ми нещодавно розповідали у нашій статті.

Наведемо приклад. Телеком-оператор Київстар на сайті має свій чат-бот Зоряна. Ця віртуальна помічниця відповідає на питання клієнтів та розповідає про послуги оператора. Скажімо, через чат-бот можна дізнатися ваш баланс на рахунку.

чат-бот Зоряна

Віртуальна та доповнена реальність

Віртуальна реальність (Virtual Reality, VR) — це створений технічними засобами світ, який передається людині через її відчуття: зір, слух, нюх, дотик тощо. Користувач завдяки стереоскопічним окулярам може взаємодіяти та переміщатися у створеному таким чином середовищі. Тобто віртуальна реальність занурює користувача у цифровий всесвіт.

Натомість доповнена реальність (Augmented reality, AR) — це система, яка поєднує в собі картину реального світу зі створеними комп’ютером об’єктами. Попри назву, ці технології можуть як привносити у реальний світ віртуальні дані, так і усувати з нього об’єкти. Можливості AR обмежуються лише можливостями пристроїв і програм. Тобто доповнена реальність додає елементи цифрового світу у реальний. Існує гібрид AR і VR, і це називається змішана реальність (Mixed Reality, MR). Система, яка поєднує у собі кілька типів технологій (датчики, оптику та обчислювальні потужності нового покоління).

Роздрібні продавці та маркетологи мають великий потенціал із доповненою реальністю. І 2023 стане роком, коли почнуть приділяти серйозну увагу їй та можливостям, які вона пропонує для бізнесу. Так, компанія Wannaby створила систему комп’ютерного зору і візуалізації, щоб споживачі могли взаємодіяти з товаром в AR: наприклад, приміряти взуття та уявити, як воно буде виглядати на покупцеві тощо.

Wannaby / Tech for a new way of shopping

Експериментальний маркетинг

Експериментальні маркетингові кампанії дозволяють вашій аудиторії зануритися у незвичний досвід ознайомлення з товаром або послугою офлайн. Одним із прикладів є реклама Flavor Room від M&M. За допомогою трьох Instagram-кімнат, які за кольором відповідають певному смаку цукерок, можна було «ознайомитися» з одним зі смаків, який буде наступним у виробництві: малиновий, шоколадний або м’ятний.

Усередині малинового лаунжу були розташовані великі плюшеві рожеві мішки. Шоколадний смак уособлювала кімната, укомплектована масивною кава-машиною та чашкою, у якій можуть поміститися щонайменше три людини. М’ятна кімната була прикрашена штучним снігом та пінними кубиками з листками м’яти.

Споживачам можна було сидіти там, стрибати або просто фотографуватися з реквізитом із написом на кшталт «ягідний переможець». Потім їм пропонували проголосувати за новий смак онлайн. Тобто таким цікавим способом людям дозволили обрати те, що вони хотіли б бачити на полицях магазинів. Крім того, відвідувачі публікували світлини у соцмережах зі спеціальним хештегом, поширюючи так рекламну кампанію.

Експериментальний маркетинг

Джерело: brit.co

Доки компанії тримають руку на пульсі маркетингових тенденцій та залишаються відкритими до змін, бізнес розвиватиметься. Втім, виграють у цій гонитві ті організації, де злагоджено співпрацюють відділи маркетингу та продажів. Адже коли ці команди об’єднані, можна детальніше дізнатися про запити та проблеми клієнтів й швидше їх опрацювати, зокрема інструментами маркетингу. Про 7 з них ми розповідали раніше у статті.

Тренди та аналітика#BigData#Look-alike

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Маркетинг#Бізнес#Продажі#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#BigData#ADWISOR
#Тренд#Бізнес#ДобіркаСервісів
#Бізнес#Клієнт#Тренд#ШІ#ШтучнийІнтелект#AI#ІнтернетДляБізнесу#ADWISOR
#ADWISOR#API#BigData#Look-alike#СмсРозсилка#SMS#Бізнес#Дослідження#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки
#Рішення
#ВійнавУкраїні#Рішення
#Маркетинг#Клієнт#ПортретКлієнта#Look-alike#BigData
#BigData#Look-alike#СмсРозсилка#ПортретКлієнта

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку