5 порад, як бізнесу почати продавати в соцмережах

4 червня 2024

8 хв.

5 порад, як бізнесу почати продавати в соцмережах

Про що:

Соціальні мережі беруть на себе роль e-commerce платформ, які з’єднують користувачів із брендами. Дослідження HubSpot показує, що 87% маркетологів, що продають у соцмережах, вважають ці канали ефективними. А 17% опитаних споживачів роблять там покупки, найбільше — зумери. 

В Україні понад 24 млн людей користуються соцмережами. Тому бізнесу варто використовувати їх, щоб збільшувати продажі. Ось кілька порад, як це робити.

Зміст

Оберіть свої соцмережі

Створюйте корисний контент

Працюйте з мікроінфлюенсерами

Не ускладнюйте досвід клієнта

Продавайте наживо

Оберіть свої соцмережі

Станом на початок 2024 року соціальними мережами в Україні користувалися 24.3 млн людей, за даними дослідження DataReportalНайпопулярніші соцмережі серед українців:

  • Facebook — майже 14 млн користувачів. Хоча з жовтня 2023 року по січень 2024-го спостерігався спад рекламного охоплення.
  • TikTok — 16.5 млн українців мають акаунти в соцмережі. З початку 2023 року до початку 2024-го потенційне охоплення реклами TikTok в Україні зросло на 3.5 млн (+26.6%).
  • Linkedin — понад 5 млн. У період з жовтня 2023 року по січень 2024-го було помітне зростання рекламної аудиторії — плюс 300 тис.
  • X (Twitter) — 4.55 млн користувачів. 
  • Instagram — близько 12.4 млн. І в період з жовтня 2023 року по січень 2024-го охоплення виросло на 100 тис.
  • Youtube — 24.3 млн. Водночас потенційне охоплення реклами за рік впало на 2.4 млн.

Також однією з найпопулярніших соцмереж серед українців є Telegram. За даними дослідження Слово і Діло, в Україні ним користується понад 10 млн людей. 

Цифри — не єдиний орієнтир. Враховуйте, якими соцмережами користуються ваші потенційні клієнти. Для цього:

1. Подивіться на своїх поточних покупців. Проведіть серед них опитування й запитайте, яким соцмережам вони віддають перевагу та які потреби там закривають: спілкування, читання новин, відстежування знижок брендів тощо. Для цього, наприклад, можна використовувати Microsoft Forms. Також перегляньте демографічні дані своїх акаунтів і використовуйте аналітику соцмереж, щоб відстежувати зацікавленість аудиторії.

Командна робота

Командна робота

Forms у Microsoft 365

Форми для самостійного створення опитувань у наборі ліцензійних додатків і сервісів Microsoft 365 від Київстар.

2. Проаналізуйте, яка соцмережа найбільше відповідає потребам вашої ЦА. Instagram — просування продуктів з візуальним фокусом. Facebook — створення сторінок бізнесу для формування спільнот. YouTube — для пошуку та огляду товарів. Tik Tok — залучення аудиторії через великі обсяги трендового короткого контенту. Telegram — для повідомлень про новинки або спеціальні пропозиції. LinkedIn — для залучення професіоналів і представників бізнесу. 

3. Перевірте, де ваші конкуренти найбільш активні та який контент публікують. Так побачите, що працює, а що — ні, і матимете корисну інформацію для своєї стратегії.

Створюйте корисний контент

Контент залучає користувачів, збільшує трафік і конверсії. Тому не дивно, що в опитуванні HubSpot майже третина маркетологів використовують контент-маркетинг, а 90% планують зберегти або збільшити свої інвестиції в цю стратегію. 

Але контенту в соцмережах занадто багато. Як виділятися? Комунікація має не тільки відповідати формату соцмережі та зацікавленням аудиторії, але й бути корисною саме для покупців. Який це контент:

  • Тексти. Новини компанії або галузі, кейси бізнесу, дописи про продукти, інструкції або поради з вибору та користування товаром або послугою, відповіді на питання клієнтів або добірка відгуків. 
  • Зображення, графіка та меми. Світлини з магазинів і шоурумів, фото продуктів від покупців, візуалізація статистики.
  • Відео. Презентації продуктів, професійні поради, відеоінструкції, демонстрація користування продуктом, огляди з виробництв.

Відеоінструкція від Люксоптики

Щоб збільшити органічний трафік, використовуйте UGC-контент, створений користувачами. Тут важитиме не кількість підписників, а якість контенту та його користь для інших споживачів. Як залучати аудиторію до таких ініціатив, ми писали у нашій статті.

Працюйте з мікроінфлюенсерами

За даними Statista, 26% опитаних компаній витрачають до 40% маркетингового бюджету на інфлюенс-маркетинг. Kantar пише, що у 2023 році в співпрацю з інфлюенсерами інвестувала майже половина опитаних маркетологів, а 59 % — збільшуватимуть витрати на це у 2024-му.

Підтверджує впливовість інфлюенсерів і дослідження HubSpot: 23% маркетологів використовують інфлюенс-маркетинг, а 87% з них — планують зберегти або збільшити свої інвестиції в нього. З ким працюють ці маркетологи: 

  • 64% — з мікроінфлюенсерами (від 10 000 до 100 тис. підписників) 
  • 44% — з макроінфлюенсерами (від 100 тис.)
  • 22% — з наноінфлюенсерами (менш як 10 тис.) 

І тільки 17% маркетологів залучали знаменитостей або впливових людей, які мають понад 1 мільйон підписників.

Працювати з мікроінфлюенсерами вигідно, бо вони:

  • відкривають доступ до згуртованих, зацікавлених і лояльних спільнот
  • ефективніше мотивують споживачів купувати ваш продукт
  • можуть спеціалізуватися на вузькій ніші, для якої релевантні ваші послуги чи товари
  • легше встановлюють довгострокові партнерські відносини

Ogilvy радить створювати інфлюенсерів у межах компанії. Адже працівники краще знають про послуги бізнесу — завдяки експертності вони можуть залучати споживачів і партнерів. 89% керівників кажуть: якщо співробітники діляться своїми історіями та ідеями в LinkedIn, це допомагає компаніям зростати.

Не ускладнюйте досвід клієнта

Зробіть взаємодію клієнтів з вашим брендом через соцмережі максимально комфортною:

  • Синхронізуйте залишки товарів і ціни на них між інтернетом-магазином, соцмережами та складом. 
  • Спростіть оформлення замовлення. Клієнт не буде вести багатоетапне листування в соцмережі, щоб замовити товар. Тому підготуйте зрозумілу форму для покупок або одним посиланням перенаправляйте із соцмереж на сайт магазину.
  • Якщо відповідь на звернення клієнта потребує часу, повідомте, коли дасте фідбек, або запропонуйте швидші альтернативи — наприклад, дописи-інструкції, добірку поширених запитань, відео. 
  • Використовуйте чат-боти. Щоб зменшити навантаження на саппорт, але одночасно не залишати клієнтів без підтримки, залучайте чат-боти. Це один з найпопулярніших маркетингових інструментів бізнесу в Telegram. Чат-боти можуть пропонувати відповіді на поширені запитання, оновлення статусу замовлень або персоналізовані рекомендації.

Продавайте наживо

Тренд в e-commerce на 2024 рік — livestream shopping в Facebook Live, Instagram Live, TikTok Live та на інших майданчиках. За прогнозами McKinsey, до 2026 року продажі наживо складатиму 20% від усієї світової електронної комерції. 

Продажі в соцмережах наживо — джерело невикористаного потенціалу, тому маркетологам варто бути більш уважними до цього формату. У своєму дослідженні Ogilvy пише: 31% респондентів кажуть, що завдяки трансляціям роблять більш розважливі покупки. А 66% опитаних компаній — що такий контент працює краще, ніж звичайна реклама. 

Що компанія може робити на лайвах:

  • Демонструвати та продавати свої продукти напряму через соцмережі або по посиланню в інтернет-магазині. Щоб привабити покупців, пропонуйте знижки та бонуси, які діятимуть лише під час прямої трансляції.
  • Просувати продукт — відповідати на запитання клієнтів, показувати їм залаштунки бізнесу чи виробництва та розповідати про використання продукту, щоб підігрівати інтерес до наступних відео.
  • Розповідайте аудиторії про майбутні онлайн-трансляції та давайте їм можливість залишити свої запитання. Це можуть бути анонси в соцмережах і на сайті або Big Data-розсилки. Наприклад, якщо ваш магазин запланував трансляцію у Facebook, можна запустити рекламну кампанію в цій соцмережі разом з таргетованими розсилками.
Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

У наступних статтях ми розглянемо, як бізнесу використовувати кожну окрему соціальну мережу.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті