Про що:
Соціальні мережі беруть на себе роль e-commerce платформ, які з’єднують користувачів із брендами. Дослідження HubSpot показує, що 87% маркетологів, що продають у соцмережах, вважають ці канали ефективними. А 17% опитаних споживачів роблять там покупки, найбільше — зумери.
В Україні понад 24 млн людей користуються соцмережами. Тому бізнесу варто використовувати їх, щоб збільшувати продажі. Ось кілька порад, як це робити.
Зміст
Оберіть свої соцмережі
Створюйте корисний контент
Працюйте з мікроінфлюенсерами
Не ускладнюйте досвід клієнта
Продавайте наживо
Оберіть свої соцмережі
Станом на початок 2024 року соціальними мережами в Україні користувалися 24.3 млн людей, за даними дослідження DataReportal. Найпопулярніші соцмережі серед українців:
- Facebook — майже 14 млн користувачів. Хоча з жовтня 2023 року по січень 2024-го спостерігався спад рекламного охоплення.
- TikTok — 16.5 млн українців мають акаунти в соцмережі. З початку 2023 року до початку 2024-го потенційне охоплення реклами TikTok в Україні зросло на 3.5 млн (+26.6%).
- Linkedin — понад 5 млн. У період з жовтня 2023 року по січень 2024-го було помітне зростання рекламної аудиторії — плюс 300 тис.
- X (Twitter) — 4.55 млн користувачів.
- Instagram — близько 12.4 млн. І в період з жовтня 2023 року по січень 2024-го охоплення виросло на 100 тис.
- Youtube — 24.3 млн. Водночас потенційне охоплення реклами за рік впало на 2.4 млн.
Також однією з найпопулярніших соцмереж серед українців є Telegram. За даними дослідження Слово і Діло, в Україні ним користується понад 10 млн людей.
Цифри — не єдиний орієнтир. Враховуйте, якими соцмережами користуються ваші потенційні клієнти. Для цього:
1. Подивіться на своїх поточних покупців. Проведіть серед них опитування й запитайте, яким соцмережам вони віддають перевагу та які потреби там закривають: спілкування, читання новин, відстежування знижок брендів тощо. Для цього, наприклад, можна використовувати Microsoft Forms. Також перегляньте демографічні дані своїх акаунтів і використовуйте аналітику соцмереж, щоб відстежувати зацікавленість аудиторії.
Командна робота
Forms у Microsoft 365
Форми для самостійного створення опитувань у наборі ліцензійних додатків і сервісів Microsoft 365 від Київстар.
2. Проаналізуйте, яка соцмережа найбільше відповідає потребам вашої ЦА. Instagram — просування продуктів з візуальним фокусом. Facebook — створення сторінок бізнесу для формування спільнот. YouTube — для пошуку та огляду товарів. Tik Tok — залучення аудиторії через великі обсяги трендового короткого контенту. Telegram — для повідомлень про новинки або спеціальні пропозиції. LinkedIn — для залучення професіоналів і представників бізнесу.
3. Перевірте, де ваші конкуренти найбільш активні та який контент публікують. Так побачите, що працює, а що — ні, і матимете корисну інформацію для своєї стратегії.
Створюйте корисний контент
Контент залучає користувачів, збільшує трафік і конверсії. Тому не дивно, що в опитуванні HubSpot майже третина маркетологів використовують контент-маркетинг, а 90% планують зберегти або збільшити свої інвестиції в цю стратегію.
Але контенту в соцмережах занадто багато. Як виділятися? Комунікація має не тільки відповідати формату соцмережі та зацікавленням аудиторії, але й бути корисною саме для покупців. Який це контент:
- Тексти. Новини компанії або галузі, кейси бізнесу, дописи про продукти, інструкції або поради з вибору та користування товаром або послугою, відповіді на питання клієнтів або добірка відгуків.
- Зображення, графіка та меми. Світлини з магазинів і шоурумів, фото продуктів від покупців, візуалізація статистики.
- Відео. Презентації продуктів, професійні поради, відеоінструкції, демонстрація користування продуктом, огляди з виробництв.
Відеоінструкція від Люксоптики
Щоб збільшити органічний трафік, використовуйте UGC-контент, створений користувачами. Тут важитиме не кількість підписників, а якість контенту та його користь для інших споживачів. Як залучати аудиторію до таких ініціатив, ми писали у нашій статті.
Працюйте з мікроінфлюенсерами
За даними Statista, 26% опитаних компаній витрачають до 40% маркетингового бюджету на інфлюенс-маркетинг. Kantar пише, що у 2023 році в співпрацю з інфлюенсерами інвестувала майже половина опитаних маркетологів, а 59 % — збільшуватимуть витрати на це у 2024-му.
Підтверджує впливовість інфлюенсерів і дослідження HubSpot: 23% маркетологів використовують інфлюенс-маркетинг, а 87% з них — планують зберегти або збільшити свої інвестиції в нього. З ким працюють ці маркетологи:
- 64% — з мікроінфлюенсерами (від 10 000 до 100 тис. підписників)
- 44% — з макроінфлюенсерами (від 100 тис.)
- 22% — з наноінфлюенсерами (менш як 10 тис.)
І тільки 17% маркетологів залучали знаменитостей або впливових людей, які мають понад 1 мільйон підписників.
Працювати з мікроінфлюенсерами вигідно, бо вони:
- відкривають доступ до згуртованих, зацікавлених і лояльних спільнот
- ефективніше мотивують споживачів купувати ваш продукт
- можуть спеціалізуватися на вузькій ніші, для якої релевантні ваші послуги чи товари
- легше встановлюють довгострокові партнерські відносини
Ogilvy радить створювати інфлюенсерів у межах компанії. Адже працівники краще знають про послуги бізнесу — завдяки експертності вони можуть залучати споживачів і партнерів. 89% керівників кажуть: якщо співробітники діляться своїми історіями та ідеями в LinkedIn, це допомагає компаніям зростати.
Не ускладнюйте досвід клієнта
Зробіть взаємодію клієнтів з вашим брендом через соцмережі максимально комфортною:
- Синхронізуйте залишки товарів і ціни на них між інтернетом-магазином, соцмережами та складом.
- Спростіть оформлення замовлення. Клієнт не буде вести багатоетапне листування в соцмережі, щоб замовити товар. Тому підготуйте зрозумілу форму для покупок або одним посиланням перенаправляйте із соцмереж на сайт магазину.
- Якщо відповідь на звернення клієнта потребує часу, повідомте, коли дасте фідбек, або запропонуйте швидші альтернативи — наприклад, дописи-інструкції, добірку поширених запитань, відео.
- Використовуйте чат-боти. Щоб зменшити навантаження на саппорт, але одночасно не залишати клієнтів без підтримки, залучайте чат-боти. Це один з найпопулярніших маркетингових інструментів бізнесу в Telegram. Чат-боти можуть пропонувати відповіді на поширені запитання, оновлення статусу замовлень або персоналізовані рекомендації.
Продавайте наживо
Тренд в e-commerce на 2024 рік — livestream shopping в Facebook Live, Instagram Live, TikTok Live та на інших майданчиках. За прогнозами McKinsey, до 2026 року продажі наживо складатиму 20% від усієї світової електронної комерції.
Продажі в соцмережах наживо — джерело невикористаного потенціалу, тому маркетологам варто бути більш уважними до цього формату. У своєму дослідженні Ogilvy пише: 31% респондентів кажуть, що завдяки трансляціям роблять більш розважливі покупки. А 66% опитаних компаній — що такий контент працює краще, ніж звичайна реклама.
Що компанія може робити на лайвах:
- Демонструвати та продавати свої продукти напряму через соцмережі або по посиланню в інтернет-магазині. Щоб привабити покупців, пропонуйте знижки та бонуси, які діятимуть лише під час прямої трансляції.
- Просувати продукт — відповідати на запитання клієнтів, показувати їм залаштунки бізнесу чи виробництва та розповідати про використання продукту, щоб підігрівати інтерес до наступних відео.
- Розповідайте аудиторії про майбутні онлайн-трансляції та давайте їм можливість залишити свої запитання. Це можуть бути анонси в соцмережах і на сайті або Big Data-розсилки. Наприклад, якщо ваш магазин запланував трансляцію у Facebook, можна запустити рекламну кампанію в цій соцмережі разом з таргетованими розсилками.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
У наступних статтях ми розглянемо, як бізнесу використовувати кожну окрему соціальну мережу.
Додайте коментар