Про що:
Поки йде війна, бізнес має тримати тил та економіку. Саме тому підприємцям важливо дбати про своїх співробітників та продовжувати роботу, відраховуючи податки у державний бюджет. Проте щоб відновити діяльність компанії та привертати увагу споживачів до її товарів чи послуг, потрібно відновлювати й промо активності. І в багатьох бізнесів виникають сумніви, питання та протиріччя — чи екологічно зараз брендам активно комунікувати? Чи доречно «вмикати» рекламу? Кожен відповідає на ці питання по-різному.
Зміст
1. Контент як невід’ємна частина комунікації з аудиторією
2. Соцмережі — голос вашого бізнесу
3. Таргетована реклама — виважена та доцільна
4. SMS-розсилки як швидкий спосіб комунікації
5. Email-комунікація для екстреного інформування клієнтів
6. Співпраця з інфлюенсерами
За даними дослідження, проведеного IAB Україна в березні, 70% рекламних агенцій припинили свою роботу після початку війни, проте вже більш як 29% — відновили діяльність, а 27% — планують. Навантаження коливається від 10% порівняно із довоєнним періодом, натомість найбільше серед опитаних, поновлення рекламних активностей очікують у ІІІ кварталі 2022 року — 27%.
Ці дані свідчать про те, що бізнес швидко пристосовується та починає боронити економічний фронт країни. Тож про те, які маркетингові інструменти можуть знадобитися сьогодні для відновлення рекламних активностей — далі у матеріалі.
1. Контент як невід’ємна частина комунікації з аудиторією
Зараз як ніколи важливо спілкуватися зі своїми клієнтами. Важливо показати їм свою турботу – те, що навіть попри війну, улюблений бренд готовий їх підтримати та надавати необхідні послуги чи товари. Для цього розмістіть інформацію на сайті щодо відновлення чи продовження своєї роботи, графіку роботи, перевірте актуальність контактних даних. Розміщуйте контент, який буде корисним для вашої аудиторії. Наприклад, це можуть бути поради з використання ваших товарів, корисні добірки з переліком статей, сервісів чи телеграм-каналів, поради щодо безпеки, адаптації до нових реалій, тощо. Зараз вкрай важлива комунікація human to human – підтримка клієнтів важлива як ніколи. При формуванні контент-плану чи стратегії важливо бути гнучким та ситуативним. Настрій, стрімкий потік новин наразі дуже динамічні, тому потрібно відчувати доречність, актуальність тієї інформації, яку надаєте своїй аудиторії.
2. Соцмережі — голос вашого бізнесу
Для малих підприємств, які не мають власного сайту, соціальні мережі — один із найважливіших інструментів, адже саме через нього здійснюється і комунікація, і безпосередньо продажі. Це може бути Instagram-акаунт, сторінка у Facebook, група/канал у месенджерах Viber чи Telegram. Проте на будь-якому з цих ресурсів варто:
- оновити актуальну інформацію в описі свого акаунту, закріплених повідомленнях чи історіях;
- інформувати про статус вашої роботи, наявний асортимент, а також умови, строки та регіони для доставки;
- розповідати про свою офіційну позицію, а також те, як ваша команда підтримує армію, допомагає волонтерам тощо;
- обов’язково реагувати на повідомлення та коментарі, не ігнорувати негатив;
- ділитися корисною інформацією, яка актуальна для аудиторії сьогодні. Наприклад, розмістіть пост з переліком перевірених фондів, корисних контактів гарячих служб допомоги, де отримати психологічну допомогу і т.д. Бажано — з урахуванням місцевості, де знаходяться ваші клієнти.
3. Таргетована реклама — виважена та доцільна
Перед відновленням промо слід пам’ятати про те, що люди зараз можуть гостро реагувати на все, тому важливо:
- переглянути портрет цільової аудиторії та внести корективи під час налаштування таргетингу;
- ретельно обирати географічні налаштування — слід уникати зон, де ведуться чи велися бойові дії;
- переконатися у доречності рекламного меседжу, баннеру та в міру використовувати державну символіку;
- за можливості підготувати black/white листи з розміщення, щоб реклама вашого продукту не опинилася поряд із чутливим контентом та в результаті не викликала негатив;
- оперативно реагувати на переміщення зон бойових дій та реакцію аудиторії. В разі необхідності — зупиняти кампанії чи вносити корективи.
Дієві інструменти для платного промо — Google, Facebook та Instagram.
Google Ads – дозволяє створювати різні оголошення, які містять текст, відео або ілюстрацію. В залежності від пошукових запитів користувача, його інтересів, поведінки, вони можуть з’являтися на сайтах, в мобільних додатках, в пошукових системах, а також на інших ресурсах. Існує декілька видів реклами:
- Пошукова — відображається у результатах пошуку Google на запит потенційного клієнта при введенні ключового слова, під яке налаштована кампанія рекламодавця. Тобто, її бачить той, хто лише шукає конкретний товар чи послугу.
- Контекстно-медійна — можна зустріти на різних ресурсах, які є партнерами рекламної системи. Користувач на сторонніх сайтах бачить рекламний баннер, і при кліку на нього переходить на спеціальну цільову сторінку на сайті рекламодавця. Цей трафік легко відстежувати за допомогою веб-аналітики.
- Торгові кампанії Google дозволяють рекламувати товари, відображаючи їх фото з цінами. З цим видом реклами користувач може швидко переглянути та порівняти пропозиції зацікавленого товару з різних онлайн-магазинів.
- Відеореклама — налаштування кампаній проводиться у Google Ads, а вже проморолики користувач побачить на YouTube.
- Універсальні кампанії в Google Ads для мобільних додатків.
- Динамічний ремаркетинг — це не вид реклами, а одна з функцій Google Ads, проте вона відкриває можливість відслідковувати користувачів, які відвідували ваш сайт, і показувати їм рекламні оголошення повторно на різних майданчиках, нагадуючи про себе.
Реклама у Google дозволяє налаштувати свої кампанії під різні цілі та на різні аудиторії.
Facebook & Instagram Ads — можливість налаштовувати рекламні кампанії у двох соцмережах. Відмінністю контекстної реклами та реклами у соцмережах є те, що контекстна реклама відображається у відповідь на конкретні запити, а таргетована реклама у соцмережах — користувачам із заданими характеристиками при налаштуванні таргету. Серед доступних характеристик при виборі аудиторії: демографічні, інтереси та вподобання, посада тощо. Також можна налаштувати таргетовану рекламу на вибіркову аудиторію — наприклад, завантаживши список номерів ваших клієнтів.
Таргетовану рекламу у Instagram можна налаштувати у самому додатку або через рекламний кабінет Facebook Ads Manager. Ця платформа більше підходить для промо товарів сегменту СМБ. На ній доступні такі формати реклами:
- Зображення — оголошення з однією картинкою;
- Відео — ролики горизонтального або квадратного формату;
- Кільцева галерея — реклама, що з’являється у стрічці новин користувача та в історіях з декількома баннерами;
- Відеореклама In-Stream — повноекранні оголошення, які використовуються для реклами в IGTV;
- Reels — оголошення, де можна використовувати тільки об’єкти у повноекранному вертикальному форматі;
- Instagram Магазин — публікації у квадратному форматі з одним зображенням товару/послуги або кільцева галерея;
- Stories — можливість публікувати фотографії, відео, залишати посилання на сайти з рекламованим товаром чи послугою. Одне оголошення може містити до трьох історій. Цей формат таргетованої реклами може виявитися дуже ефективним, адже можна більш повно розповісти про рекламований товар.
Таргетована реклама у Facebook підходить як для реклами товарів і послуг загального вжитку, так і бізнес-рішень. Ця соціальна мережа має світову популярність та має досить різноманітну аудиторію, яка добре сприймає рекламу і в той же час — платоспроможна. Facebook надає базові налаштування аудиторії для реклами: вік, стать, сімейний стан, інтереси тощо. А також додаткові інструменти:
- Look-alike — автоматичне створення аудиторії, схожої до вже попередньо створеної;
- Геотаргетинг, який дозволяє налаштувати показ реклами на користувачів у певній локації з точністю до вказаної вулиці. Наприклад, торгівельний центр чи кафе у ЖК.
Серед доступних форматів реклами — карусель з декількох відео та банерів, а також адаптивні формати Canvas та Facebook Leads.
Важливо: за сьогоднішніх умов, тобто під час війни, при відновленні таргетованої реклами варто дуже ретельно й уважно налаштовувати таргетинг, обирати вдалий меседж і банер.
4. SMS-розсилки як швидкий спосіб комунікації
Поновлюючі свою роботу — відкриваючи кафе, СТО, школу іноземних мов, медичний центр, магазин тощо — слід повідомити про це постійних чи потенційних клієнтів. Запускати таргетовану рекламу, залучаючи профільних спеціалістів чи агенції, для багатьох локальних підприємців може бути складним, дорогим та «не на часі». Оптимальним альтернативним рішенням можуть стати SMS-розсилки — це швидко та зручно. Наприклад, оперативно проінформувати споживачів про розширений асортимент, спеціальні пропозиції, години роботи тощо можна за допомогою ADWISOR. Це платформа для налаштування самостійних таргетованих розсилок. Функціонал дозволяє власноруч керувати всіма етапами SMS-кампанії:
- здійснювати вибір аудиторії;
- створювати текстове повідомлення, встановлювати бюджет;
- призначати дати та час розсилок.
Для етапі визначення кола отримувачів можна використати дані наявних клієнтів, а також аудиторію абонентів Київстар, які дали згоду на отримання рекламних повідомлень за програмою «Мої знижки».
Знайти нових клієнтів серед абонентів Київстар допомагають 40+ Big Data-фільтрів, серед яких: вік, стать, наявність дітей, тип мобільного пристрою, поїздки за кордон, наявність авто, користування транспортом тощо. Також можна визначити певну територію, щоб відправити повідомлення лише в її межах.
Для економії часу та зручності можна створити шаблони аудиторій отримувачів та використовувати вже їх у подальших промокампаніях.
Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних», не передає і не продає персональні дані абонентів третім особам.
5. Email-комунікація для екстреного інформування клієнтів
Наразі цей інструмент не можна віднести для використання у промо-активностях, але його можна використовувати для інформування своїх клієнтів щодо певних змін у роботі вашого бізнесу, щодо своєї позиції та корисних добірок чи порад, які допоможуть у сьогоднішніх умовах.
6. Співпраця з інфлюенсерами
Для більш нативного промо можна скористатися інфлюенс-маркетингом. Згадки вашого бренду у профілях відомих блогерів чи популярних особистостей можуть дати досить велике охоплення. Наприклад, їхня розповідь про запуск нової патріотичної колекції футболок або спеціальні умови вашого сервісу на період воєнного стану може зацікавити релевантну вашому бізнесу аудиторію, яка підписана на певного блогера.
Усі ці інструменти допоможуть вашому бізнесу ефективніше відновити роботу зі своєю аудиторією, дозволять залишатися в контакті з клієнтами та впливатимуть на подальші продажі. Бажаємо успіху вашому бізнесу за будь-яких умов!
Додайте коментар