Про що:
Будь-яка маркетингова кампанія потребує ретельного планування. Необхідно приділяти увагу кожній дрібниці й глибоко вивчити доступні рекламні майданчики, продумати бюджет, підрахувати можливі результати. Саме фінансова частина є дуже важливою. Адже ефективність всієї кампанії й окупність вкладених ресурсів залежать від грамотного розподілу коштів.
Зміст
Які витрати входять до рекламного бюджету?
Як планувати бюджет правильно з Big Data від Київстар?
Як досягти ефективності, використовуючи офлайнову рекламу?
Як раціонально розподілити бюджет на рекламу в інтернеті?
Бюджет на рекламу — це та сума, яку ваша компанія може витратити для просування своїх послуг або продуктів за певний період часу. Її розмір залежить від багатьох факторів, зокрема від того, які завдання й цілі ви ставите під час рекламної кампанії. Щоб залучити клієнтів, можна використовувати найрізноманітніші способи. Правильно розрахований рекламний бюджет допоможе в цьому.
Які витрати входять до рекламного бюджету?
Якщо говорити про основні витрати, то в цей список обов’язково входять такі елементи:
- прямі оголошення, які включають оплату рекламного майданчика на телебаченні, радіо, в друкованій продукції (газетах або журналах);
- виробництво різної продукції рекламного типу, наприклад, брошур, тематичних роликів, сувенірів і т. ін.;
- трейд-маркетинг, який складається з проведення різноманітних акцій, кампаній для споживачів, цікавих заходів;
- інтернет-реклама, куди входить вся діяльність компанії в мережі (просування сайту, спілкування в соціальних мережах і повноцінне просування продуктів).
Сьогодні компанії найчастіше обирають інтернет-рекламу та інструменти digital-marketing. Тоді як інтернет-маркетинг має на увазі використання тільки всесвітньої павутини та її можливостей, другий напрямок допомагає просувати товари або послуги за допомогою різних цифрових технологій і гаджетів (POS-термінали, «розумні» пристрої).
Діджитал-маркетинг задіює різні канали реклами:
- інтернет — використовуються будь-які пристрої з виходом в мережу (смартфони, ПК, ноутбуки, планшети), в рамках просування застосовуються такі інструменти, як банерна, контекстна і пошукова реклама, SEO-оптимізація сайту, соціальні мережі;
- телебачення — створюються короткі рекламні ролики, які транслюються під час пауз на цифрових каналах;
- локальна мережа — використання корпоративної мережі одного офісу або локальної мережі певного району міста, будинку, щоб поширити рекламу з географічною прив’язкою;
- мобільні пристрої — розсилка SMS-повідомлень рекламного характеру по клієнтській базі, а також WOW-дзвінки з унікальними пропозиціями клієнтам;
- соціальна мережа — допомагає запустити «вірусну» рекламу, опублікувати «незалежні» думки, обговорення і створювати тематичні групи.
Провести ефективну рекламну кампанію за допомогою будь-якого діджитал-каналу допоможуть інструменти Big Data від Київстар. Аналізуючи великі дані, можна краще зрозуміти свою аудиторію, знайти більше потенційних клієнтів, запускати рекламу саме тоді й там, де вона буде приносити користь.
Як планувати бюджет правильно з Big Data від Київстар?
Перед розрахунком рекламного бюджету необхідно чітко встановити, куди саме йдуть гроші та як їх витратити не дарма. Щоб оптимізувати свої витрати на рекламу, слід сформувати маркетингову стратегію, а для цього потрібно правильно розуміти свою цільову аудиторію (ЦА).
І в цьому вам допоможуть інструменти Big Data від компанії Київстар. Їхні можливості практично безмежні. Наразі вони застосовуються в різних сферах, в тому числі й на рекламному ринку.
Складання портрета клієнта
Щоб правильно рекламувати продукт або послугу, необхідно вивчити свою цільову аудиторію (ЦА) й оптимізувати під неї маркетингову стратегію. Так ви зможете дізнатися, для кого саме призначається вашу пропозиція, які проблеми клієнта вона допомагає вирішити. Для кращого розуміння цільової аудиторії та визначення її характеристик необхідно скласти портрет клієнта за допомогою аналізу великих даних — Big Data. При цьому використовуються такі характеристики:
- найбільш відвідувані місця — ця інформація потрібна для того, щоб визначити, в якому місці краще відкрити нову точку видачі товару або поставити банер з рекламою;
- стать — жінки й чоловіки можуть цікавитися різними темами;
- вік — інформація допоможе підібрати правильний контент для реклами, поліпшити її дизайн та обрати майданчик для показу;
- куди подорожують — популярні країни, транспорт, яким користуються під час поїздок.
Складаючи профіль клієнта, важливо враховувати деякі моменти:
- які проблеми споживача ви можете вирішити за допомогою вашої пропозиції;
- прагнення споживача, його мотивацію;
- чи є потреба у вашій пропозиції;
- наскільки лояльно клієнт ставиться до вашого бренду, чи готовий він розповісти про нього друзям.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Результати аналізу від фахівців Київстар допоможуть замовнику отримати повний аналітичний звіт із відсотковим розподілом аудиторії. Наприклад, у групі товарів для риболовлі чоловіки-покупці складають 80 %, жінки-покупці — 20 %; у віці від 18 до 25 років холодильниками цікавиться 35 % людей, а 60 % — це люди у віці 26-45 років, і лише 5 % — після 46 років. Така інформація за всіма перерахованими вище критеріями може бути надана під запит замовника. При цьому враховується специфіка його послуг або товарів.
Маючи такі дані аналітики, ви зможете ближче познайомитися зі своєю цільовою аудиторією, зрозуміти її потреби та переваги. За допомогою портрета клієнта проводиться сегментація бази вже наявних клієнтів, створюється ефективна стратегія розвитку і просування бізнесу, розробляється краще просування. Все це позитивно впливає на продажі.
Look-alike аудиторія
Щоб зробити рекламу більш ефективною, залучити на сайт нових клієнтів, розширити бізнес, скористайтеся інструментом Big Data від Київстар. З його допомогою ви зможете знайти аудиторію, максимально схожу на портрет вашої ЦА та користувачів продукту. Look-alike аудиторія дозволяє краще складати і проводити тригерні й таргетовані SMS-розсилки. При цьому враховуються різні критерії: стать, регіон проживання, інтереси, вік. Так інформація про вашу компанію буде доноситися тим людям, які з більшою ймовірністю проявлять до неї інтерес.
Пошук і використання Look-alike аудиторії вигідні будь-якому бізнесу:
- про ваші товари або послуги дізнаються тільки ті, кому вони будуть цікаві;
- за правильного налаштування таргетингу реклама буде сприйматися більш лояльно, адже вона відповідає запитам потенційних клієнтів;
- можна підібрати контент і відповідні майданчики для нього в залежності від ЦА, що заощаджує рекламний бюджет.
З Look-alike аудиторією легко працювати самостійно. Щоб швидко визначити правильне джерело для її створення, рекомендується використовувати воронку продажів. Спочатку необхідно обрати користувачів, які відвідали сайт, мали взаємодію з рекламою (якщо вона показувалася в соціальних мережах), зробили покупку або скористалися послугою.
У кожному з цих сегментів можна створити свою Look-alike аудиторію. Для точного і швидкого пошуку існує два способи використання Big Data від Київстар.
У першому випадку необхідно визначити основні характеристики потенційного клієнта з огляду на різні параметри (стать, вік, геолокація, наявність дітей та ін.). Використовуючи отриману від вас інформацію, фахівці Київстар визначать саме тих людей, яким виокремлені риси притаманні.
У другому випадку фахівці Київстар спочатку аналізують вже наявних клієнтів для визначення основних критеріїв пошуку ЦА. Для цього використовуються алгоритми машинного навчання. Завдяки отриманим даним визначити Look-alike аудиторію можна з більшою точністю.
Таргетовані розсилки
Використовуючи складений за допомогою Big Data від Київстар портрет клієнта й Look-alike аудиторію, можна знайти потенційних клієнтів своєї пропозиції та провести таргетовані розсилки.
Наразі таргетинг вважається одним із найбільш популярних та ефективних способів просування. Його головна особливість полягає в більш низькій вартості залучення, у порівнянні з іншими видами реклами.
Таргетована розсилка допомагає вести діалог з потенційним покупцем товару або користувачем послуги. SMS-повідомлення приходять тільки тим абонентам, які зацікавлені у вашій пропозиції. Варто звернути увагу, що SMS-розсилка не є спамом. Адже повідомлення приходять тим абонентам, які підписалися на програму «Мої знижки» й погодилися на їх отримання.
Підбір аудиторії здійснюється на основі ретельного аналізу Big Data. За допомогою SMS-розсилки можна надавати клієнтам інформацію про нові розпродажі, знижки, акції, цікаві пропозиції. Вони використовуються й для отримання зворотного зв’язку.
Тригерні розсилки
За необхідності збільшити продажі товару або послуги можна використовувати тригерні розсилки. Вони запускаються тільки в той момент, коли відбувається певна подія або клієнт здійснює якусь дію. Наприклад, це може бути потрапляння в певну геолокацію, якщо ваш магазин розташовується в торговельному центрі. Як тільки клієнт з’являється в цьому місці, отримує СМС-повідомлення про те, що у вас проводяться акція, сезонний розпродаж.
Індивідуальні тригери та рішення підбираються під певний цільовий сегмент або кампанію.
Геоаналітика і Heatmap
За допомогою таких інструментів Big Data, як теплова карта (Heatmap) і геоаналітика, можна ретельно аналізувати скупчення цільової аудиторії на певній локації (місто, район, регіон, вулиця). Місця, до яких ваша ЦА виявляє інтерес, позначаються більш теплим кольором. Так ви зрозумієте, де саме протягом дня бувають потенційні клієнти. Ця інформація допоможе правильно підібрати місце для банера або розміщення промоутерів.
Усі запропоновані сервіси та послуги з використанням Big Data створені мобільним оператором. Працюючи з великими даними, компанія дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних». Персональні дані абонентів, у тому числі записи розмов, тексти SMS і MMS, історія браузера, не передаються і не продаються третім особам. Для створення аналітичних моделей за допомогою інструментів Big Data використовуються зашифровані й неперсоналізовані дані.
Як досягти ефективності, використовуючи офлайнову рекламу?
Кожен, хто хоча б раз відкривав власний бізнес, згадує ті часи, коли витрачав великі суми грошей на рекламу (офлайн і онлайн), а вона не приносила прибутку. На жаль, не можна заздалегідь сказати, який рекламний канал стане провальним, а який — принесе користь. Комусь більше підійдуть платні оголошення в пошуковій системі, а хтось отримає ефективний результат від реклами на місцевому ТБ. Тут важливо, щоб обраний канал повністю збігався з ритмом життя і цінностями вашої цільової аудиторії.
Як раціонально розподілити бюджет на рекламу в інтернеті?
Якщо ви вирішили використовувати онлайн-рекламу, варто докладніше вивчити її особливості.
Контекстна реклама
Ці оголошення клієнти бачать на тематичних сайтах або в пошукових системах. Відповідно, така реклама буває тематичною або пошуковою. Першу розміщують на певних сайтах і в онлайн-журналах. Друга попадається користувачеві, коли він вводить відповідний запит у пошуковій системі. Цей вид реклами не підійде, якщо на ваш продукт ще не сформувався попит.
Реклама та пошук клієнтів
Знаходьте нових клієнтів за допомогою платформи ADWISOR
Розсилки на потенційних клієнтів. Підбирайте аудиторію, використовуючи Big Data-параметри. Надсилайте повідомлення за розкладом або у реальному часі.
СпробуватиСоціальні мережі та таргетована реклама
У всіх популярних соціальних мережах (Facebook, Instagram та ін.) можна знайти спеціальні інструменти для створення таргетованої реклами. Обрати відповідну соціальну мережу можна, враховуючи інтереси вашої аудиторії. Наприклад, Інстаграм більше використовують молоді люди, а ось Фейсбук підходить аудиторії старшого віку.
Якщо говорити про таргетовану рекламу, то вона створюється на основі певних критеріїв вашої ЦА (віку, статі, інтересів, хобі, роботи й т. ін.). Для отримання максимального результату важливо, щоб таргетинг був підібраний дуже точно. Таку рекламу можна запускати на досить широку аудиторію, тому вона є більш ефективною.
Таргетована реклама також застосовується в SMS-розсилці. Але цей інструмент найкраще використовувати в комплексі з іншими.
Оцінка витрат на рекламу
Є 4 показники, які допоможуть зрозуміти, наскільки ефективно працює обраний рекламний канал:
- кількість дзвінків — якщо ви запускаєте рекламу в соціальних мережах, краще вказати номер телефону, що відрізняється від зазначеного на сайті, тоді ви зможете зрозуміти, звідки клієнт дізнався про вас;
- кількість відвідувачів сайту — встановити переходи із соціальних мереж на сайт досить просто, для цього використовуються скорочені посилання з UTM-міткою, які допомагають відстежити перехід;
- кількість повідомлень — якщо клієнти часто ведуть з вами діалоги в соціальних мережах, коли хочуть купувати новий продукт, то можна скористатися статистикою акаунта, яка надається в кінці певного періоду;
- витрати на одного клієнта — тут необхідно додати всіх потенційних клієнтів, які зв’язалися з вами за всіма рекламними каналами, врахувати точну суму, витрачену на рекламу, і розділити на кількість цих потенційних клієнтів (відсійте тих людей, які не купили товар, — і ви отримаєте вартість одного покупця).
В останньому пункті все залежить від середнього чека. Наприклад, якщо ви витратили на одну людину 1 тис. грн, але він витратив на послуги або товари близько 10 тис. грн, то такі вкладення вважаються дуже вигідними.
За допомогою аналізу великих даних відкриваються нові можливості для зростання й розвитку компанії. Але метод і спосіб застосування інструментів Big Data від Київстар залежать від особливостей бізнесу й обраної галузі. Тому для отримання більш детальної інформації залишайте заявку на сайті. Менеджери компанії нададуть розгорнуті професійні відповіді на питання.
Додайте коментар